صمیمیت در رابطه

صمیمیت در رابطه :  زنده نگه داشتن صمیمیت چند نکته برای روشن نگه داشتن “نور عشق” بدون تلاش خاصی . به ما گفته می شود که روابط برای بقا و شکوفا شدن نیاز به تلاش دارند. من ترجیح می دهم بگویم که یک رابطه موفق نیاز به توجه دارد، و این چندان سخت نیست. بسیاری […]


صمیمیت در رابطه :  زنده نگه داشتن صمیمیت

چند نکته برای روشن نگه داشتن “نور عشق” بدون تلاش خاصی . به ما گفته می شود که روابط برای بقا و شکوفا شدن نیاز به تلاش دارند. من ترجیح می دهم بگویم که یک رابطه موفق نیاز به توجه دارد، و این چندان سخت نیست.

بسیاری از شکایاتی که در طول سال‌ها از مشاوره زوج‌ها شنیده‌ام، نوعی از «تو حتی نمی‌دانی من در اطرافت هستم یا نه » یا «تو هرگز به من گوش نمی‌دهی» است. اینها شکایت های کسی است که احساس می کند بودنش یه اتفاق عادی است. و این همان چیزی است که اغلب اتفاق می‌افتد و می‌خواهید از آن اجتناب کنید: شما کارهای خود را انجام می‌دهید و من کارهایم را انجام می‌دهم و در پایان روز ما در یک تخت مشترک هستیم و گهگاهی رابطه جنسی داریم . که خیلی سریع کسل کننده می شود.

همه چیزهای کوچک عجیب و غریبی را که در زمان اولین عاشقی در مورد هسر خود متوجه شدید به خاطر دارید؟ آنها را فراموش نکنید! آن احساسات عاشقانه ای را که نسبت به او داشتید به خاطر دارید؟ این را هم فراموش نکنید.

چند نکته برای روشن نگه داشتن نور عشق:
۱) به یاد داشته باشید که بگویید “دوستت دارم”. و فکر نکنید که یک بار کافی است . این جمله را تکرار کنید.

۲) فضای رابطه را شفاف کنید . مشکلات را پنهان نکنید.   هر دو باید بتوانید به یکدیگر توجه کامل داشته باشید، بدون شرم و خشم با رو دربایستی با هم گفت و گو کنید .

۳)  اگر متوجه شدید که او خوشحال نیست، تحقیق کنید. از همسر خود بپرسید که چه چیزی او را ناراحت می کند. شما می خواهید همسر تان در رابطه تان خوشحال باشد، اینطور نیست؟ حتی اگر آنچه می شنوید مورد پسند شما نیست، اما باز هم دست از گفت و گو نکشید.

۴) به همان اندازه که صحبت می کنید گوش کنید .

۵) احساسات و افکار خود را به بیان کنید. اولین قرارهایتان را به یاد دارید که می توانستید در مورد همه چیز صحبت کنید؟ سعی کنید بخشی از آن تمایل برای به اشتراک گذاشتن تمام افکار و احساسات خود را دوباره بدست آورید.
۶) لذت ببرید! مطمئن شوید که مکان و زمانی در زندگی شما برای انجام یک کار سرگرم کننده وجود دارد. هیچ چیز بیشتر از خنده حس با هم بودن را ایجاد نمیکند .

۷) وقتی می خواهید زمانی را به تنهایی بگذرانید، یا شریک زندگی تان می خواهد، مطمئن شوید که هر یک از شما می دانید که اشکالی ندارد.

۸) هر چند وقت یکبار هماهنگ شوید تا دمای احساسی یکدیگر را بسنجید. شریک زندگی شما در چه حالی است؟ آیا کاری هست که بتوانید برای او انجام دهید یا چیزی که بخواهید با او به اشتراک بگذارید؟
هیچ یک از این پیشنهادات نیازی به تلاش زیادی  ندارند. در واقع اگر آنها را به یک عادت تبدیل کنید، حتی در تقویم خود بنویسید  روتین  می شوند. فقط به یاد داشته باشید که همسر شما فردی است با خواسته ها و نیازهایی که ممکن است با شما متفاوت باشد. لازم نیست در رابطه یا برای خوشحال کردن او کار کنید، فقط توجه کنید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.