عاطفه هراسی چیست

عاطفه هراسی چیست : مدل روان‌درمانی پویشی کوتاه مدت (ISTDP) مبتنی براین فرضیه است که تعارض‌های مرتبط به احساساتمان( که ما آنهارا عاطفه هراسی می‌نامیم) زیر بنای اکثر اختلالات روان‌شناختی هیستند هراس های بیرونی هراس، مفهوم آشنایی برای اکثر درمانگران است. افراد مبتلا به هراس، ممکن است از طيف وسيعی از محرک های خارجی بترسند: […]


عاطفه هراسی چیست : مدل روان‌درمانی پویشی کوتاه مدت (ISTDP) مبتنی براین فرضیه است که تعارض‌های مرتبط به احساساتمان( که ما آنهارا عاطفه هراسی می‌نامیم) زیر بنای اکثر اختلالات روان‌شناختی هیستند

هراس های بیرونی

هراس، مفهوم آشنایی برای اکثر درمانگران است. افراد مبتلا به هراس، ممکن است از طيف وسيعی از محرک های خارجی بترسند:

برای مثال پل‌ها، عنکبوت ها، فضاهای باز، ارتفاعات با موقعیت های اجتماعی برای کاهش اضطراب، بیماران از ترفندهای متعددی در جهت اجتناب از این محرک‌ها استفاده می کنند.

چون این محرک های هراس آور، بیرونی هستند، این هراس ها را می توان به عنوان هراس های «بیرونی» در نظر گرفت.

هراس های درونی (عاطفه)

به طرزی شگفت آور، الگوهای مشابهی را می توان در درمان روان پویشی، مشاهده کرد.

بعد از تماشای چندین ساعت نوار ویدیویی روان درمانی پویشی کوتاه مدت، این مسأله برای لی مک کالو آشکار شد که، آنچه را که به عنوان «تعارض روان‌پویشی» مفهوم سازی می شود، می توان به همان طریق، در اصطلاحات نظریه یادگیری به عنوان عاطفه هراسی (هراس مربوط به احساسات) در نظر گرفت (مک کالو، ۱۹۹۱، ۱۹۹۳، ۱۹۹۴، ۱۹۹۸).

بنابراین، این هراس‌ها، مربوط به حالت های احساسی درونی هستند و مک کالو، آن‌ها را به عنوان هراس های «درونی»، در نظر می گیرد.

 

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.