همجنس دوستی قسمت اول

همجنس دوستی قسمت اول میل جنسی از جمله ضروری ترین و عمومی ترین انگیزش هایی است که بشر آن را به نحو روشنی احساس میکند . بیان این میل که در انسان و حیوان غریزه یی است طبیعی در مباحث مربوط به وسیله میل جنسی تعریف و تبیین میشود . این میل در قلمرو طبیعی […]


همجنس دوستی قسمت اول

میل جنسی از جمله ضروری ترین و عمومی ترین انگیزش هایی است که بشر آن را به نحو روشنی احساس میکند . بیان این میل که در انسان و حیوان غریزه یی است طبیعی در مباحث مربوط به وسیله میل جنسی تعریف و تبیین میشود . این میل در قلمرو طبیعی بودنش میلی است هم چون احساس گرسنگی و میل به غذا خوردن و چون در محاورات عمومی و عتمیانه اصطلاحی هم چون گرسنگی که رساننده احتیاج و نیازمندط به غذا برای ادمی میباشد برای مفهوم این نیازمندی وجود ندارد ار اصطلاح لیبیدوLibido سود برده میشود.

هرگاهبر آن راه و روش گام بسپاریم که میل جنسی در افکار عمومی شناخته و تعریف و تبیین شده است بی شک به محدودیت هایی بسیار بر خواهیم خورد.محدودیت هایی که حل مسئله در آن ادا نشده و این محدودیت ها برای آرایی کلای و جزمی مقبوایت یافته اند.

در این بازه چنین تصور میشود که میل و انگیرش مقارن با همان روران بلوغ به وجود آمده ،تکوین یافته و تکامل می یابد.
به وجود میل جنسی در دوران کودکی باور و اعتقادی وجود ندارد و چنین درک میشود که تنها در دوران بلوغ میل جنسی به فعالیت می پردازد و مطابق همین تصورات عمومی میل جنسی عبارت است از یک تمایل و کشش نیرومندی به جانب جنس مخالف که از طرف هر فردی به منصه ی ظهور می رسد و در آغاز اعمالی است که سر انجام نوعی امادگی و عمل نزدیکی دو جنس می انجامد.

لیکن آنچه که مسلم و پذیرش آن غی قابل اجتناب می نماید آن است که این تصورات و عقایدی هستند اشتباه و نا درست که نه علم و نه مشاهدات و تجربیلت عیبنی آن ها را تایید می نماید و تنها معتقداتی هستند که واقعیت و حقیقت را واژگونه و معکوس نشان داده اند. در یک سلسله مطالعات و کاوش هایی که هم اکنکن دنبال خواهیم کرد متوجه این مسّله اساسی خواهیم شد که  میل جنسی چگونه در ادوار اولیه کودکی وجود داشته و با چه روش و طی مراحلی تا دوران بلوغ تکامل می یابد ؛و همچنین در ضمن این مسئله خود به خود روشن میشود که چگونه در در گذشته فرضیه هایی نا درست و اشتباه در هیات احکامی قطعی عرضه شده و جنبه ی قطعیت پیدا کرده ‌.
از برای مطالعه یی که تسهیلی بیشتر را در بر داشته باشد لازم است تا به دو اصل توجه بیشتری مبذول شده و در ضمن تفکیکی نیز درآن دو اصل قایل شد.
نخست باید در نظر داشت کسی که استعداد بروز و پراگندن جاذبه و گیرندگی جنسی را داشته باشد  مفعول جنسی خوانده میشود ،چون میل جنسی همواره متوجه آن کسی است که جاذبه جنسی داشته باشد. اصل دوم عبارت است از منظوری که میل جنسی در صدد دستیابی به آن میباشد و بالتبع این دومی نیز  هدف جنسی نامیده میشود.
البته با وضعی که موجود است لازم مینماید تا با احتیاط و دقت بیشتری درباره این دو اصل یعنی مفعوا جنسی و هدف جنسی بحث و تحقیق انجام شود و تحقیقاتی که اینچنین به صورت اساسی دنبال شود بدون شک نتایج قابل اطمینانی به بار خواهد داشت.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.