راههای بهبود اختلال خوردن

راههای بهبود اختلال خوردن

  • مقابله با استرس: استرس اغلب به عنوان محرکی برای الگوهای رفتاری ناسالم که منجر به اختلالات خوردن می شود، عمل کند. بنابراین، ایجاد روش های مثبت برای مدیریت استرس می تواند به شما در بهبود آن کمک کند. برخی از راه های موثر برای مقابله با استرس عبارتند از:

به طور منظم ورزش کنید.

هر شب حداقل ۷ تا ۹ ساعت بخوابید.

تفریح کنید.

به موسیقی گوش دهید و برقصید.

با افراد مثبت و حمایتگر وقت بگذرانید.

به پیاده روی بروید.

یک دوش آب گرم آرامش بخش و طولانی داشته باشید.

بیاموزید چگونه به چیزی که بیش از توان و برنامه شده است، نه بگویید.

گرایش های کمال گرایی را رها کنید.

  • بین برنامه فعالیتهای ورزشی و رژیم غذایی تان تعادل ایجاد کنید. خوردن غذا و فعالیت بدنی بخش مهمی از سلامت عمومی شماست. با این حال، افراد مبتلا به اختلالات خوردن در تعادل ایجاد کردن بین این دو مورد مشکل دارند. شما باید با پزشک و متخصص تغذیه خود ارتباط نزدیکی داشته باشید تا تعادل بی خطری در ورزش و یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید این امر به شما این امکان می دهد تا سلامتی مطلوب خود را حفظ کنید.

لباسهایی بپوشید که به شما احساس راحتی می دهند. در مورد پوشش ظاهری شما، هدف این است که در مورد لباسی که می پوشید احساس خوبی داشته باشید. به جای انتخاب لباس برای بدن “ایده آل” خود، یا پوشیدن لباس هایی که اندام شما را کاملاً پنهان می کند، مواردی را انتخاب کنید که مطابق اندازه و شکل فعلی بدنتان است و برای شما مطبوع و راحت باشد.

  • برای درمان اختلال خوردن خود وقت بگذارید. بهبودی از اختلال خوردن یک فرآیند است و ممکن است قبل از موفقیت بر الگوهای رفتاری منفی که منجر به اختلال شما می شود، چندین بار عود و یا برگشت کند. اما شما باید ادامه دهید. تسلیم نشوید و اگر این تلاش مداوم باشد، بهبودی که مد نظرتان است قطعا اتفاق می افتد.

ترجمه : دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا / فاطمه حیدری