ارتباط با درمانگر در درمان اختلال خوردن

ارتباط با درمانگر در درمان اختلال خوردن

با یک دکتر سلامت روان ارتباط برقرار کنید. در دل اختلال خوردن دردی عمیق پنهان است؛ مشکلات درونی، شرم و ناتوانی در بیان احساسات. بهترین فرد برای اینکه این مسائل را با او در میان بگذارد مشاور یا درمانگری است که آموزش لازم را دیده است و برای کمک به شما از نقطه آغاز بهبود، بهره می گیرد. اختلال خوردن، تهدید کننده حیات است، در حالیکه معلمان، دوستان و عزیزانتان مراقب شما هستند اما این ضروری است که با یک درمانگر مشورت کنید، کسی که بتواند به شما کمک کند و شما بتوانید به او اعتماد کنید.

  • اگر شما دانش آموز سال آخر یا دبیرستانی هستید با مشاور مدرسه خود این مشکل را در میان بگذارید. اگر مدرسه شما مشاور ندارد با یک متخصص درباره آنچه برایتان اتفاق افتاده، صحبت کنید.
  • اگر دانشجو هستید، امکان دسترسی به مشاوران بیشتری برای شما فراهم است. ممکن است حتی به مرکز سلامت با دکترانی که دارو تجویز می کنند نیز دسترسی داشته باشید. برخی از دانشگاه های بزرگ دارای همچین امکاناتی هستند مخصوصا اگر تعداد دانشجویان زیادی داشته باشند.
  • اگر یک بزرگسال هستید، می توانید برای دستیابی به یک دکتر متخصص اختلال خوردن، حتی در اینترنت، جستجو کنید. البته باید توجه داشته باشید که این تحقیق شما باید از سایتهای معتبر که به مراکز مشاوره و درمانهای معتبر اشاره دارد، صورت بگیرد.

درمان شناختی رفتاری و درمان دیالکتیکی، درمانهای مفیدی در بهبود اختلال خوردن هستند. این رویکردها به شما در چالش کشیدن افکار و احساساتتان سودمند است.

  • خانواده درمانی یک روش قوی برای درمان این نوع از اختلالات است. خانواده ها ممکن است به درک بهتری از اختلال خوردن نیاز داشته باشند و همچنین به اینکه چگونه با عضوی از خانواده که به این اختلال گرفتار است به طور قابل درکی، رفتار کنند.

برخی افراد با موفقیت درمان می شوند و متحمل درد عاطفی بیشتری نمی شوند. آنها تا پایان عمر زندگی خوب و سرشار از آرامش راتجربه می کنند.

ترجمه : دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا / فاطمه حیدری