تشخیص بیماری خود شیفتگی در همسرمان

تشخیص بیماری خود شیفتگی در همسرمان

  • ببینید آیا او رفتارها و عقاید خودبزرگ بینانه دارد. یکی از نشانه های تشخیص خودشیفتگی، وجود یک حس کاذب خود بزرگ بینانه در این افراد است. افراد مبتلا به اختلال نارسیستیک یا خودشیفته بر این باورند که افرادی خاص و متمایز از سایر انسانها هستند. آنها معمولا دوستان و آشنایانی را خود را بر اساس موقعیت و شهرتشان، انتخاب می کنند.
  • اگر همسری خودشیفته داشته باشید آنها اغلب انتظار دارند تا شما آنها را ستایش کنید و باور داشته باشید که آنها در همه امور، قابل تحسین هستند. این باعث می شود تا شما احساس سر در گمی پیدا کنید و حتی اعتماد به نفستان پایین بیاید.
  • به عکس العمل های شدید در هنگام انتقاد از او توجه کنید. افراد مبتلا به خودشیفتگی، رفتارهای خاصی در زمان انتقاد از خود بروز می دهند. آنها در هنگام انتقاد به طور وحشتناکی حساس هستند، به اندازه ای که این امر برای آنها یک مسئله اساسی است. همسرتان جوری رفتار می کند که انگار همه چیز را می داند و به این دلیل است که افراد خودشیفته به شدت متکبر و مغرور هستند.
  • شما ممکن است به شدت با این رفتارها، ناراحت و آشفته شوید زمانیکه که او به جنبه های اصلی ظاهر و شخصیتتان حمله می کند. در نظر بگیرید که حتی اگر شما انتقادات سازنده ای به او ارائه دهید باز هم عکس العملی منفی از جانب او دریافت می کنید.
  • اگر چه همسر شما به نظر فردی با اعتماد به نفس بالا به نظر میرسد باید بدانید که او به شدت شکننده است. آنها ممکن است در زمان انتقاد، بسیار خشمگین یا تهاجمی عمل کنند و همچنین از عشق و محبت نسبت به شما امتناع می ورزند، اگر آنها را مورد انتقاد قرار دهید، با آنها مخالفت کنید و چیزی که از شما خواسته اند را، انجام ندهید.

تشخیص بیماری خود شیفتگی در همسرمان :ترجمه : دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا / فاطمه حیدری