تغییر رفتارهای مشکل ساز در اختلال هیسترونیک یا نمایشی

تغییر رفتارهای مشکل ساز در اختلال هیسترونیک یا نمایشی : روی مهارت های اجتماعی کار کنید. اگر از HPD رنج می برید، احتمالاً با دیگران مشکل دارید. ممکن است روابطتان با خانواده و دوستانتان محدود باشد و ارتباط معناداری بینتان شکل نگیرد.

در طول درمان با HPD ، می توانید به جای اینکه یک فرد خودمحور باشد بیشتر به دیگران توجه کنید. از تلاش برای جلب توجه کردن در جمع خودداری کنید و بر روی خود تمرکز کنید.

رفتار تحریک آمیز خود را محدود کنید. نکته دیگری که ممکن است بخواهید در طول درمان HPD روی آن کار کنید محدود کردن یا کاهش رفتار تحریک آمیز و اغواگرایانه شماست. کسانی که دارای HPD هستند، لباس نامناسب می پوشند و سعی می کنند دیگران را اغوا کنند تا بدین وسیله توجه آنها را به خود جلب کنند.

در طول درمان ، شما باید بر روی محدود کردن اعمال اغواگرایانه خود کار کنید. جلب توجه و رفتارهایی که ممکن است دیگران آن را توهین آمیز بدانند محدود کنید.

سعی کنید پوششی ساده داشته باشید. بنا به محیطی که وارد می شوید، پوشش مناسبی داشته باشید مانند لباس پوشیدن یونیفورم و لباس اداری در محل کار و پوشیدن لباسهای عادی و راحتتر در هنگام بیرون رفتن با دوستان.

یاد بگیرید که احساسات خود را کنترل کنید. نکته دیگر در درمان HPD این است که یاد بگیرید چگونه احساسات خود را کنترل کنید. با کمک یا بدون کمک یک درمانگر، می توانید روی شناخت آغاز مارپیچ عاطفی خود کار کنید، هر چند بهره گیری از درمانگر بسیار موثرتر است. به عنوان مثال، اگر احساس می کنید که مردم به شما توجه نمی کنند ولی شما به شدت احساس نیاز به جلب توجه دارید، می توانید این احساس را تشخیص داده و از موقعیت دور شوید. شما می توانید خود را مدیریت کنید مثلا با گفتن این موضوع احساسات خود را کاهش دهید: “من برای احساس اعتبار لازم، نیازی به توجه ندارم. ”

هنگامی که در کنار دیگران هستید، ممکن است آنها بتوانند به شما کمک کنند تا بفهمید چه زمانی به صورت نمایشی عمل می کنید. اگر رفتار شما باعث خجالت آنها می شود، یاد بگیرید که تجزیه و تحلیل آنها را نسبت به رفتارتان بپذیرید و برای ارزیابی مجدد اوضاع قدم پیش بگذارید.

تغییر رفتارهای مشکل ساز در اختلال هیسترونیک یا نمایشی : دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا