چگونه اعتماد از دست رفته را در یک رابطه بازسازی کنیم(قسمت دوم)

چگونه اعتماد از دست رفته را در یک رابطه بازسازی کنیم(قسمت دوم) هدیه دوستانه ی بخشش را بدهید. زمانی را در نظر بگیرید که به کسی آسیب رساندید و او هدیه بخشش را به شما تقدیم کرد. بخشش را به عنوان هدیه ای در نظر بگیرید که پاداش آرامش ذهن را به دهنده آن می […]


چگونه اعتماد از دست رفته را در یک رابطه بازسازی کنیم(قسمت دوم) هدیه دوستانه ی بخشش را بدهید. زمانی را در نظر بگیرید که به کسی آسیب رساندید و او هدیه بخشش را به شما تقدیم کرد. بخشش را به عنوان هدیه ای در نظر بگیرید که پاداش آرامش ذهن را به دهنده آن می دهد.

به بخشش پایبند باشید. هنگامی که خاطرات پیمان شکنی را به یاد آوردید، به خود یادآوری کنید که تصمیم گرفتید ببخشید و هر گونه افکار انتقام را رها کنید.

توافق کنید که گذشته را در گذشته رها کنید. هنگامی که هر یک از شما موافقت کردید که ببخشید، از یادآوری آنچه اتفاق افتاده است، اجتناب کنید. امروز را اولین روز رابطه خود تصور کنید. هر چیزی که بسازید در افق نمود خواهد یافت.

یکدیگر را ملزم کنید که بد رفتاری های گذشته را در بحث های آینده مطرح نکند. وقتی که گذشته پدیدار می‌شود، از جمله ای مانند “بیایید به حال حاضر بپردازیم” استفاده کنید.

تلاش کنید خوبی های طرف مقابل خود را ببینید. اغلب رابطه ها بدین دلیل بد می شوند که افراد فقط خطاهای طرف مقابلشان را می بینند. زمانی که برای بازسازی اعتماد تلاش می‌کنید، سعی کنید غباری که جلوی دیدتان را گرفته است، پاک کنید. تمام دلایل شگفت انگیزی که بخاطر آن اورا انتخاب کرده اید، به یاد بیاورید.

خود را به چالش بکشید تا خوبی های یکدیگر را ببینید. هر روز برای یک هفته، سه چیز را که در مورد طرف مقابلتان تحسین می کنید، بیان نمائید. یا، برای کاری خوب که طرف مقابلتان انجام داده است، احساس خوشحالی نمائید.

واقع بین باشید. گاهی اوقات، این که طرف مقابلتان بر روی نقطه ضعفتان دست می گذارد، دردناک است. مثلا در مورد خانواده‌تان حساس هستید و طرف مقابلتان یک جمله فاقد مبادی آداب می گوید. شما فکر می‌کنید “چه فرد احمقی است!”  یا “آیا عمداً به من انتقاد کرد؟”. به منظور بازسازی اعتماد خود، باید میزان این حالت تدافعی را کم کرده و مزیت شک را به طرف مقابلتان ارائه دهید

اگر به هر آنچه طرف مقابلتان می گوید حمله می‌کنید، آن‌ها شروع به سانسور کردن جملات خود خواهند کرد. این یک شیب لغزنده به سوی دروغ گویی و وقوع خیانت است.

علاوه بر این، طرف مقابلتان احتمالاً بهترین علائق شما را در دلش نگه داشته است. انتظار نداشته باشید که هر چیزی که از دهان شان خارج می شود، حرفی طلایی باشد. برای خود و طرف مقابلتان استانداردهای واقع بینانه تعیین کنید و بدین ترتیب، رابطه تان رشد خواهد کرد.

گوش دادن فعال را تمرین کنید. زمانی که شما و طرف مقابلتان شروع به برقراری ارتباط بیشتر و آشکار می‌کنید، این می‌تواند مهارت‌های شنیداری شما را بهبود ببخشد. گوش دادن به شریک تان هنگامی که صحبت می‌کند، روشی عالی برای نشان دادن این است که به او احترام می‌گذارید و اعتمادش را به دست می‌آورید .

به متخصص زوج درمانگر مراجعه نمائید. پیمان شکنی متقابل می‌تواند عواقبی برای رابطه به دنبال داشته باشد. اگر شما و طرف مقابلتان در تلاش برای بازگرداندن اعتماد هستید، به یک روانشناس متخصص زوجین مراجعه کنید. درمانگر می‌تواند به شما کمک کند تا اهداف رابطه خود را روشن کنید و راهبردهای عملی برای بهبود صداقت و ارتباطات ایجاد نمائید .

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.