تمرین تکنیکهای مایندفولنس:

تمرین تکنیکهای مایندفولنس: هنگام غذا خوردن، مایندفول باشید. این روش به شما حتی کمک می کند تا وزن خود را کم کنید به این طریق که سرعت غذا خوردن شما کاهش می یابد و شما واقعا از غذا خوردن لذت می برید. شما حتی می توانید مایند فول غذا خوردن را با یک تکه کوچک میوه مثل سیب، تمرین کنید.

سیب را در دست بگیرید و به آن نگاه کنید، به فرم، بافت و یا هر نشانه دیگری که بر روی آن است با دقت بنگرید.

  • سیب را در دستانتان احساس کنید یا حتی آن را مقابل لبانتان قرار دهید.
  • آن را به صورتتان نزدیک کنید و با نفسی عمیق آن را استشمام کنید.
  • به واکنش بدنتان توجه کنید مانند افزایش بزاق دهان یا افزایش میل به چشیدن آن.
  • نهایتا، تکه ای از آن را گاز بزنید، توجه کنید که مزه اش چگونه است، چه احساسی دارد و اگر لذت بخش است، آن را بجوید.

تمرین مایندفولنس در پیاده روی: شما همچنین می توانید از تکنیک مایندفولنس در پیاده روی بهره ببرید. تلاش کنید پیاده روی کنید و وقتی این کار را انجام می دهید به شیوه ای که راه می روید، حرکت ماهیچه ها، خم شدن و حرکات کششی خود، توجه کنید. سرعت خود را کم کنید به گونه ای که بتوانید بر روی حرکات و حس پاهایتان موقع لمس کردن و جدا شدن از زمین متمرکز شوید.

انجام پیاده روی به صورت پا برهنه می تواند تجربه بهتری باشد و به شما اجازه می دهد تا احساس بیشتری از دما و بافت سطح زمین به دست آورید.

امور روزمره خود را با ذهن آگاهی و مراقبه انجام دهید. اگر شما از روش مایند فولنس استفاده کنید هر چیزی می تواند مراقبه داشته باشد. شما می توانید هنگام مسواک زدن کاملا مایندفول باشید با مزه کردن خمیر دندان، احساس برسهای مسواک و حس حرکت دستتان. موقع استحمام با توجه کردن به مراقبتهایی که از خودتان می کنید، مایندفولنس کنید. حتی رانندگی کردن به سمت محل کار میتواند به صورت مراقبه صورت گیرد.

هر وقت یک تمرین ذهن آگاهی انجام می دهید ، به یاد داشته باشید مهمترین قسمت آن حضور در زمان حال است. نفس عمیق بکشید و نظاره گر افکار و احساسات خود بدون جانبداری و قضاوت باشید.

دپارتمان پژوهش مرکز خدمان روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *