چگونه شرایط را برای مراقبه( مایندفولنس) مهیا کنیم؟

چگونه شرایط را برای مراقبه( مایندفولنس) مهیا کنیم ؟ مراقبه ذهن آگاهانه (مایندفولنس) روشی عالی برای افزایش تمرکز، کاهش استرس و تحریک خلاقیت شماست. آموزش اینکه چطور مراقبه را انجام دهید، وقت زیادی از شما می گیرد و نیاز به تمرین دارد ولی خودتان می توانید یاد بگیرید که چگونه این کار را انجام دهید. همچنین می توانید یاد بگیرید که چگونه تکنیک های ذهن آگاهی را در زندگی روزمره خود بگنجانید ، مانند زمانی که مشغول خوردن ، راه رفتن و یا انجام کارهای روزمره خود هستید.

یک مکان را برای مراقبه انتخاب کنید.چگونه شرایط را برای مراقبه( مایندفولنس) مهیا کنیم به جایی فکر کنید که شما در آنجا احساس آشفتگی و ناراحتی نمی کنید. این مکان می تواند گوشه ای ساکت در خانه تان یا محلی نزدیک به درختان فضای بیرون باشد. مکانی را برگزینید که در آنجا احساس آرامش می کنید و می توانید از همهمه زندگی روزمره فاصله بگیرید.

راحت باشید. ممکن است شما چند دقیقه ای ثابت باشید بنابراین مهم است که احساس راحتی کنید. به دمای هوا دقت کنید تا مطمئن شوید که مناسب است. امکان دارد بخواهید پتویی در کنارتان بگذارید زیرا احتمال دارد دمای بدنتان کاهش یابد. نزدیک خودتان متکا یا بالشت داشته باشید تا هر زمان خواستید راحت بنشینید. لباسهای راحت و مناسب بپوشید تا باعث آشفتگی و ناراحتی شما نشود.

مدت زمان مشخصی را به این امر اختصاص دهید. شما می توانید تنها با ۵ الی ۱۰ دقیقه مدیتیشن را آغاز کنید. مدیتیشن را با یک ساعت شروع نکنید زیرا این ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد. در عوض مدت زمان کوتاهی را انتخاب کنید و اگر خواستید آن را افزایش دهید. می توانید از تایمر در طول مدیتیشن استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که تایمر “پایان مراقبه” چیزی ملایم تر از یک زنگ هشدار یا زنگ خطر است. سعی کنید زنگ هشداری بیابید که صدای آرام بخشی دارد یا موسیقی ملایم پیانو باشد.

دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

https://www.wikihow.com/Do-Mindful-Meditation

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *