بهبود اختلال شخصیت هیسترونیک یا نمایشی

بهبود اختلال شخصیت هیسترونیک یا نمایشی  : با یک روانشناس صحبت کنید. اگر شما اختلال شخصیت هیسترونیک دارید،گفتگوی درمانی یا مراجعه به یک درمانگر میتواند برایتان بسیار مفید باشد. گفتگوی درمانی اغلب برای افراد مبتلا به   HPD  استفاده می شود زیرا افراد مبتلا به این اختلال، مشتاق به این هستند که در مورد خودشان صحبت کنند. در حین گفتگو درمانی، در مورد احساسات، تجربیات، افکار و عقاید خود صحبت خواهید کرد.

هدف از گفتاردرمانی کمک به شما در آگاهی یافتن از افکار منفی و تحریف شده ای است که رفتار شما را دیکته می کنند و بر روابطتان تأثیر می گذارند.

روان درمانی به طور کلی در بیماران مبتلا به اختلالات شخصیت درمانی، خط اول درمان محسوب می شود.

تحت درمان با رویکرد حل مسئله قرار بگیرید. در صورت داشتن ابتلا به این اختلال، درمان با محوریت حل مسئله می تواند به شما کمک کند. این نوع درمان به شما در یافتن راه هایی برای حل مشکلات در زندگی و کاهش علائم و مشکلات ناشی از شرایطتان مفید است.

در این نوع درمان، شما بر روی استقلال در حل مسئله و تصمیم گیری کار خواهید کرد. با کار بر روی چگونگی مواجهه با مشکلات به طور مستقل، می توانید نیاز خود را برطرف کنید.

در این مورد شما می توانید یاد بگیرید که چگونه با یک مسئله منطقی تر و آرام تر برخورد کنید و از اتکا به دیگران برای رفع مشکلات برای شما خودداری کنید. درمانگرتان می تواند به شما در این زمینه بسیار کمک کند.

برای درمان خود از درمان شناختی رفتاری بهره بگیرید. درمان شناختی رفتاری (CBT) در جایگزین کردن افکار منفی با ایده های سالم تر و واقعی تر، مناسب است. در CBT، شما بر روی درمان و تغییر الگوهای تفکر منفی یا آسیب رسان خود کار خواهید کرد. همچنین قادر خواهید بود تا افکار منفی ، غیر منطقی یا بیش از حد عاطفی خود را شناسایی کنید.

به عنوان مثال ، ممکن است درمانگرتان از شما بخواهد تا احساسات دیگران را در خود جایگزین کنید. شما همچنین قادر خواهید بود تا رفتارهای تحریک آمیز یا جلب توجه کننده خود را شناسایی کرده و یاد بگیرید که چگونه آنها را تغییر دهید.

درمانگرتان ممکن است از تمرینات مدل سازی یا بازیگری استفاده کند تا به شما آموزش دهد که چگونه در یک محیط اجتماعی، تعامل مناسبی با دیگران برقرار کنید.

بهبود اختلال شخصیت هیسترونیک یا نمایشی : دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا