برای فرزندان خود وقت بگذارید

برای فرزندان خود وقت بگذارید : به عنوان یک پدر و مادر باید زمانی را به فرزندتان اختصاص دهید، با این حال مراقب باشید که با توجه بیش از اندازه، آنها را خفه نکنید. بین محافظت از کسی و زندانی کردن آنها با رسیدگی افراطی شما، تفاوت بزرگی وجود دارد. شما می خواهید آنها احساس […]


برای فرزندان خود وقت بگذارید : به عنوان یک پدر و مادر باید زمانی را به فرزندتان اختصاص دهید، با این حال مراقب باشید که با توجه بیش از اندازه، آنها را خفه نکنید.

بین محافظت از کسی و زندانی کردن آنها با رسیدگی افراطی شما، تفاوت بزرگی وجود دارد. شما می خواهید آنها احساس کنند که وقتی که شما با هم  می گذرانید مختص آنها و ویژه است بدون اینکه آنها احساس کنند که مجبور به گذراندن وقت با شما هستند.

وقتی با فرزندان خود هستید، وسایل ارتباطی خود را خاموش کنید.

تلفن خود را کنار بگذارید تا بتوانید بدون وسوسه پاسخ دادن به پیام ها یا سر زدن به رسانه های اجتماعی، توجه خود را به کودک خود معطوف کنید.

با هر کودک به طور جداگانه وقت بگذارید. اگر بیش از یک فرزند دارید، وقت خود را به طور مساوی تقسیم کنید.

به فرزندتان گوش کنید و به آن احترام بگذارید و به آنچه می خواهد با زندگی خود انجام دهد احترام بگذارید هر چند به یاد داشته باشید، شما والدین هستید. کودکان به مرزهای شخصی خود احتیاج دارند. کودکی که اجازه دارد هر طور که دلش می خواهد، رفتار کند و هرگونه هوی و هوس خود را دنبال می کند، در زندگی بزرگسالانه اش وقتی که مجبور است از قوانین جامعه پیروی کند، مبارزه می کند.

اگر اجازه نمی دهید فرزندانتان هر آنچه را می خواهند داشته باشند، پدر و مادر بدی نیستید. می توانید نه بگویید، اما باید دلیل عدم گفتن یا جایگزین آن را ارائه دهید. پس از شنیدن سخنانشان می توانید بگویید” این دلیل نامعتبر است!

بسته به علاقه آنها، روزی را اختصاص دهید تا به پارک، موزه یا کتابخانه بروید.

در مراسم مدرسه شرکت کنید.کارهای خانه را با آنها انجام دهید. با معلم فرزندتان ارتباط داشته باشید تا درک کنید که فرزندانتان در مدرسه چه عملکردی دارند.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.