چگونه فرزند خود را از ادامه دادن بازی های ویدئویی متوقف کنیم؟

چگونه فرزند خود را از ادامه دادن بازی های ویدئویی متوقف کنیم؟ بیشتر کودکان عاشق بازی های ویدئویی هستند. در حالی که بازی های ویدئویی می توانند مهارت های خاصی را آموزش دهند یا حتی جبنه آموزشی داشته باشند، بسیاری از کودکان ساعت های زیادی را با یک کنترل در دست خود می گذرانند. بازی […]


چگونه فرزند خود را از ادامه دادن بازی های ویدئویی متوقف کنیم؟ بیشتر کودکان عاشق بازی های ویدئویی هستند. در حالی که بازی های ویدئویی می توانند مهارت های خاصی را آموزش دهند یا حتی جبنه آموزشی داشته باشند، بسیاری از کودکان ساعت های زیادی را با یک کنترل در دست خود می گذرانند. بازی های ویدئویی با چاقی کودکان و مشکلات شناختی مرتبط است. لازم نیست بازی های ویدیویی را از زندگی فرزندتان به طور کامل قطع کنید، اما تعیین مرزها و کمک به فرزندتان برای یافتن فعالیت های دیگر می تواند مدت زمان انجام بازی های ویدیویی را محدود کند.

قوانین خاصی را تشریح کنید. قوانین واضح و روشن، برای تغییر رفتار فرزندتان مهم هستند. شما همچنین باید عواقب واضحی برای هرگونه نقض قانون ایجاد کنید. با فرزند خود بنشینید و در مورد قوانین جدید صحبت کنید.

نگویید:”تو فقط باید هر روز چند ساعت بازی ویدیویی کنی.” این خیلی مبهم است. در عوض، بگویید: “در روزهای مدرسه، می توانی یک ساعت بازی های ویدیویی انجام دهی و بعد از ساعت ۸ شب، بازی کردن قدغن است. انتظار واکنشهای منفی را داشته باشید. این طبیعی است، به خصوص اگر قبلاً هیچ محدودیتی برای فرزندتان وجود نداشته است. احتمالاً پرخاش، سخنان خشن، گریه، التماس و حتی تهدید وجود خواهد داشت. آرامش خود را حفظ کنید و در صورت امكان طغیانها را نادیده بگیرید و عواقب آن را مجدداً بیان كنید.

عواقبی وضع کنید که برایتان کاملا شفاف باشد. فرزند شما برای شکستن قوانین به پیامدهای واضح و مشخص نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که وقتی قوانین را تنظیم می کنید، عواقبی را به آنها ارائه می دهید که برای فرزندتان قابل درک است. عواقب مبهم فقط باعث سردرگمی خواهد شد. به عنوان مثال به او بگویید: اگر بیش از یک ساعت بازی کنید یا بعد از ساعت ۸ شب بازی کنید، امتیاز بازی خود را برای روز بعد از دست خواهید داد.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.