تاثیرات آزار کلامی دوران کودکی: بررسی ۲۲ نوع آزار کلامی دوران کودکی از جمله تجاوز، تحقیر، رفتار بی صدا و موارد دیگر و آسیب آن ها

تاثیرات آزار کلامی دوران کودکی: بررسی22 نوع آزار کلامی دوران کودکی از جمله تجاوز، تحقیر، رفتار بی صدا و موارد دیگر و آسیب آنها.

تاثیرات آزار کلامی دوران کودکی تاثیرات آزار کلامی دوران کودکی: آزار کلامی دوران کودکی (CVA) در حال حاضر تحت چتر گسترده “سوءاستفاده عاطفی” طبقه بندی می شود. همراه با چهار زیرگروه دیگر بدرفتاری با کودک، آزار کلامی دوران کودکی (CVA) باید یک زیرگروه مستقل بدرفتاری با کودک باشد. شناخت و تعریف انواع خاص آزار کلامی […]


تاثیرات آزار کلامی دوران کودکی

تاثیرات آزار کلامی دوران کودکی: آزار کلامی دوران کودکی (CVA) در حال حاضر تحت چتر گسترده “سوءاستفاده عاطفی” طبقه بندی می شود.

همراه با چهار زیرگروه دیگر بدرفتاری با کودک، آزار کلامی دوران کودکی (CVA) باید یک زیرگروه مستقل بدرفتاری با کودک باشد.

شناخت و تعریف انواع خاص آزار کلامی دوران کودکی (CVA)نقطه شروعی برای پیشگیری از آن است.

یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز اخیر حداقل ۲۲ نوع منحصر به فرد از آزار کلامی دوران کودکی را شناسایی می کند.

بدرفتاری در دوران کودکی به طور قابل توجهی خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب را در بزرگسالی افزایش می دهد.

در سال ۲۰۱۵، یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز ۱۹۹ مقاله بررسی شده توسط همتایان منتشر شده از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۴ به این نتیجه رسید که “کاهش ۱۰ تا ۲۵ درصدی در بدرفتاری [در دوران کودکی] می تواند به طور بالقوه از ۳۱٫۴ تا ۸۰٫۳ میلیون مورد افسردگی و اضطراب در سراسر جهان جلوگیری کند.”

در حال حاضر، چهار زیرگروه برای طبقه‌بندی بدرفتاری با کودک استفاده می‌شود: آزار جسمی، سوء استفاده جنسی، آزار عاطفی و غفلت. توهین کلامی به طور محسوسی وجود ندارد. از بین این چهار نفر، مطالعه ژوئن ۲۰۲۳ در مورد تجربیات نامطلوب دوران کودکی (ACEs) در میان بزرگسالان آمریکایی نشان داد که سوء استفاده عاطفی در دهه گذشته (۲۰۱۱-۲۰۲۰) در مقایسه با سه شکل دیگر از بدرفتاری با کودکان به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

از آنجایی که «آزار عاطفی» یک اصطلاح گسترده و کاملاً تعریف نشده است، جنبش رو به رشدی برای اضافه کردن «آزار کلامی» به عنوان یک مقوله مستقل از بدرفتاری با کودکان وجود دارد که تعداد کل زیرگروه‌ها را به پنج می‌رساند.

آزار کلامی دوران کودکی باید یک نوع فرعی باشد

یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز جدید منتشر شده در شماره اکتبر ۲۰۲۳ کودک آزاری و غفلت، تعریف آزار کلامی دوران کودکی (CVA) را روشن می کند و دلایل زیادی را ارائه می دهد که چرا باید آن را به عنوان یک زیرگروه مستقل از بدرفتاری با کودکان به رسمیت شناخت. این دلایل شامل افزایش شیوع سوء استفاده عاطفی و پیامدهای دراز مدت سوء استفاده کلامی بر سلامت روان است.

تعریف آزار کلامی دوران کودکی بر اساس اعمال توهین آمیز کلامی خاص، گامی اساسی در حذف آن است.

مرور سیستماتیک و متاآنالیز اخیراً منتشر شده (۲۰۲۳) آزار کلامی در دوران کودکی به عنوان یک زیرگروه بدرفتاری با کودک، ۱۴۹ مطالعه کمی و ۱۷ مطالعه کیفی را بررسی کرد. در این ۱۶۶ مطالعه، تقریباً دوجین نوع آزار کلامی دوران کودکی شناسایی یا به آنها اشاره شد. نویسنده اول شانتا دوب و همکارانش می نویسند: “در مطالعات بررسی شده، رایج ترین عاملان سوء استفاده کلامی در دوران کودکی والدین، مادران و معلمان بودند. مضامین تعریفی برای CVA شامل حجم گفتار منفی، لحن، محتوای گفتار و تاثیر فوری آنها بود.”

بلند کردن صدای خود برای کودک یا استفاده از لحن خشن یکی از رایج ترین رفتارهای مرتبط با CVA بود. سایر انواع رایج آزار کلامی در دوران کودکی عبارتند از: تحقیر، شرمساری، مقایسه های منفی، نام بردن و قربانی کردن.

در اینجا فهرستی الفبای ۲۲ روشی وجود دارد که آزار کلامی دوران کودکی در ادبیات مربوط به این موضوع مشخص می شود. این فهرست به طور کامل تمام روش‌های متفاوت آزار کلامی دوران کودکی (CVA) را نشان نمی‌دهد، اما نقطه شروعی برای تعریف یکپارچه از آزار کلامی دوران کودکی است.

۲۲ نوع آزار کلامی در دوران کودکی (به ترتیب حروف الفبا)

هر زبان توهین آمیزی

تحقیر کردن

سرزنش کردن

انتقاد کردن

تحقیر کننده

بی احترامی کردن

تحقیر کننده

توهین آمیز

ارعاب کننده

انجام مقایسه های منفی

انجام پیش بینی های منفی

نام بردن

پایین انداختن

مسخره کردن

مفت خواری

سرزنش کردن

شرمساری

داد زدن

قسم خوردن

اذیت کردن

تهدید کننده

فریاد زدن

اعمال توهین آمیز کلامی می تواند شامل یک یا چند مورد از ۲۲ مورد ذکر شده باشد، اما محدود به آن نیست.

علاوه بر اعمال آزار و اذیت کلامی در طول ارتباط بزرگسال و کودک، غیر ارتباطی بودن و “رفتار بی‌صدا” به کسی نیز می‌تواند شکلی (غیر کلامی) از آزار کلامی در نظر گرفته شود، زیرا زبان را با خودداری از آن به سلاح تبدیل می‌کند. همانطور که Dube و همکاران. توضیح می‌دهد: «همانطور که کودکان به محیط‌های فیزیکی ایمن، ایمن و حمایت‌کننده از مراقبان بزرگسال نیاز دارند، آنها نیز به ارتباطی از سوی بزرگسالان نیاز دارند که تحقیر نمی‌کند اما خودپنداره و رشد سالم را ارتقا می‌دهد.»

نتیجه

شواهد نشان می‌دهد که آزار کلامی در دوران کودکی می‌تواند به رشد سالم کودک مانند سایر اشکال بدرفتاری با کودک، مانند سوء استفاده فیزیکی یا جنسی، آسیب برساند. شناسایی حداقل ۲۲ روش خاص که آزار کلامی دوران کودکی در بیش از ۱۶۵ مقاله منتشر شده توصیف شده است، گامی ارزشمند در جهت برچسب زدن اعمال توهین آمیز کلامی و تبدیل رسمی آزار کلامی دوران کودکی (CVA)به یک دسته مستقل از بدرفتاری با کودکان است.

همانطور که Dube و همکاران. نتیجه گیری، “به رسمیت شناختن آزار کلامی دوران کودکی به عنوان نوعی بدرفتاری، نقطه شروعی برای شناسایی و پیشگیری از آن خواهد بود. پیشگیری اولیه آزار کلامی دوران کودکی (CVA)با استفاده از رویکردهای آگاه از تروما باید شامل آموزش بزرگسالان در مورد اهمیت ایمنی، حمایت و پرورش در طول ارتباط کلامی با فرزندان.”

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۸۰۱۵۹۷۸ تماس حاصل فرمایید.