روش های جامع مبتنی بر تحقیقات برای مقابله با اضطراب جدایی در کودکان (پارت دوم)

روش های جامع و کاربردی مبتنی بر تحقیقات برای مقابله با اضطراب جدایی )

مقابله با اضطراب جدایی مقابله با اضطراب جدایی: تحقیقات ممکن است کمک کند که جدایی هم برای کودکان و هم برای والدین کمتر دردناک باشد. اضطراب جدایی معمولاً نشانه رشد مغز سالم و پیوند قوی با والدین یا مراقبین است. جدایی مستلزم این است که کودکان این درک را ایجاد کنند که مراقبان همیشه حتی […]


مقابله با اضطراب جدایی

مقابله با اضطراب جدایی: تحقیقات ممکن است کمک کند که جدایی هم برای کودکان و هم برای والدین کمتر دردناک باشد.

اضطراب جدایی معمولاً نشانه رشد مغز سالم و پیوند قوی با والدین یا مراقبین است.

جدایی مستلزم این است که کودکان این درک را ایجاد کنند که مراقبان همیشه حتی در زمان خواب برمی گردند،

مراقبان می توانند به کودکان کمک کنند تا ترس خود را از جدایی برچسب بزنند و بپذیرند، جدایی را تمرین کنند و در هنگام جدایی آرام بمانند.

اضطراب جدایی، یا مشکل دوری از والدین یا مراقب، یک مرحله رشد طبیعی است که معمولاً در حدود ۸ تا ۲۴ ماهگی رخ می دهد. با این حال، کودکان می توانند اضطراب یا پریشانی مربوط به جدایی از والدین یا مراقب خود را در هر مقطعی از دوران کودکی (و حتی در بزرگسالی) تجربه کنند.

اول، مهم است که به یاد داشته باشید که اضطراب جدایی معمولاً نشانه رشد سالم مغز و یک پیوند قوی با مراقبان است. با این حال، ذکر این نکته نیز ضروری است که برخی از کودکان هستند که پیوندهای بسیار محکمی با مراقبان خود دارند و هیچ نشانه ای از اضطراب جدایی نشان نمی دهند، در حالی که برخی از کودکان با پیوندهای بسیار ضعیف با مراقبان خود هستند که اضطراب جدایی شدید نشان می دهند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که اضطراب جدایی ممکن است در کودکانی که مزاج بازدارنده تری دارند، بیشتر باشد. خلق و خوی روشی ذاتی برای پاسخ دادن به جهان است که در طول زمان نسبتاً پایدار است. کودکانی که خلق و خوی بازدارتری دارند ممکن است ترسناک یا خجالتی به نظر برسند و کمتر به بزرگسالان یا همسالان ناآشنا نزدیک شوند.

با این حال، حتی وقتی می‌دانند که اضطراب جدایی طبیعی است و حتی ممکن است نشان‌دهنده این باشد که فرزندتان پیوند سالمی با شما دارد، بیشتر والدین دوست دارند راهی بیابند که جدایی برای فرزندانشان و خودشان دردناک‌تر شود.

نکات تحقیقاتی برای پیشگیری و مقابله با اضطراب جدایی

۵٫مراسم خداحافظی داشته باشید.

مراسم خداحافظی کاری است که هر بار که از فرزندتان جدا می شوید انجام می دهید. این می تواند شامل یک دست دادن یا در آغوش گرفتن خاص، آهنگی که با هم می خوانید، بغل کردن و بوسیدن به ترتیب خاصی یا چیزی که همیشه به آنها می گویید باشد.

تشریفات و روال هایی مانند این می تواند آرامش بخش باشد و همچنین ممکن است به کودک شما کمک کند تا بداند چه چیزی در راه است. تحقیقات نشان می دهد که مراسم خداحافظی می تواند به کاهش پریشانی و اضطراب در کودکان کمک کند.

۶٫ یواشکی بیرون نروید.

بسیاری از والدین فکر می کنند اگر در حالی که حواس کودک پرت است، مخفیانه بیرون بروند، جدایی آسان تر خواهد بود. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که این عمل در واقع با پریشانی و اضطراب بیشتری در نوزادان زمانی که متوجه می شوند والدین خود را ترک کرده اند، همراه است.

همچنین، مطمئن شوید که از مراقبان خود بخواهید که فوراً حواس کودک شما را پرت نکنند، بلکه به جای آن، همدلی و آرامش را به او ارائه دهند. تحقیقات نشان می دهد که حواس پرتی کودکان ممکن است به طور موقت گریه را کاهش دهد اما در دراز مدت منجر به گریه بیشتر شود. تحقیقات همچنین نشان می دهد که والدین باید خداحافظی را به جای مراقب آغاز کنند، که وقتی شما مخفیانه بیرون می روید امکان پذیر نیست.

۷٫ در طول جدایی آرام، بی طرف و با اعتماد به نفس بمانید.

حتی اگر از جدایی عصبی یا ناراحت هستید، مطمئن شوید که حالت چهره خنثی خود را حفظ کرده و اعتماد به نفس خود را نشان دهید. تحقیقات نشان می دهد که کودکان در زمان جدایی احساسات و رفتار شما را منعکس می کنند.

اغلب هنگامی که کودک اضطراب جدایی را تجربه می کند، والدین از واکنش آنها عصبی می شوند و سپس اضطراب والدین ممکن است به اضطراب کودک وارد شود. سعی کنید با استفاده از “خودگویی” برای کنترل اضطراب خود از این چرخه معیوب اجتناب کنید. به عنوان مثال، ممکن است به خود یادآوری کنید که فرزندتان در امنیت است و یادگیری نحوه جدایی از والدین یک مهارت مهم برای یادگیری کودکان است.

۸٫ بدانید که با گذشت زمان بهتر می شود.

وقتی از او جدا می‌شوید، دیدن گریه‌های فرزندتان بسیار ناراحت‌کننده است و این وسوسه‌انگیز است که فقط برنامه‌های خود را تغییر دهید و در کنار فرزندتان بمانید. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که گریه و اعتراض تقریباً برای هر کودکی با گذشت زمان بهبود می یابد. تحقیقات نشان می دهد که به نظر می رسد نوزادان در روز اول جدایی بیشترین گریه و سر و صدا را نشان می دهند و در روزهای بعدی گریه و هجوم کاهش می یابد.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.