مقاله ای جامع در مورد درک و مقابله با تنهایی دوقلوها

مقاله ای جامع در مورد درک و مقابله با تنهایی دوقلوها

تنهایی دوقلوها تنهایی دوقلوها: احساسی که دوقلوها در طول زندگی تجربه می کنند. تنهایی دوقلوها یک حالت عاطفی عمیق و پایدار است که مبتنی بر دلبستگی اولیه اولیه دوقلو است که در طول زندگی از زمان حضور دوقلوها در رحم مشترک است. تنهایی شدید مربوط به اضطراب جدایی زمانی که دوقلوها گریه می کنند یا […]


تنهایی دوقلوها

تنهایی دوقلوها: احساسی که دوقلوها در طول زندگی تجربه می کنند.

تنهایی دوقلوها یک حالت عاطفی عمیق و پایدار است که مبتنی بر دلبستگی اولیه اولیه دوقلو است که در طول زندگی از زمان حضور دوقلوها در رحم مشترک است. تنهایی شدید مربوط به اضطراب جدایی زمانی که دوقلوها گریه می کنند یا حتی جیغ می زنند، بلافاصله برای مراقبین آشکار می شود. بیان تنهایی با رشد و بلوغ دوقلوها تغییر می کند.

در تجربیات شخصی و حرفه‌ای من، کلمات بد/آزاردهنده، دعوا و تصاحب وسایلی مانند عروسک یا ماشینی که به دوقلو دیگر تعلق دارد، «عبارات منفی ناراحتی» رایج مربوط به از دست دادن دوقلو شما هستند. دوقلوهای مسن‌تر دارایی‌های پیچیده‌تری برای هدیه یا مبادله دارند.

دوقلوهای پیر و جوان وقتی چیزی را دارند که دوقلوهایشان دارد، احساس سلامتی می کنند. با آرامش مناسب مراقبان، از جمله توجه به ترس از تنها ماندن، سفر یادگیری برای کنار آمدن با “نداشتن دوقلو در کنار شما” آغاز می شود. می‌پرسم آیا می‌توان احساس تنهایی را از زندگی درونی یک دوقلو به کلی پاک کرد؟ مطمئناً، تنهایی باید به طور مستمر، ابتدا توسط والدین و معلمان، و سپس توسط دوقلوها، درمانگران آنها و خانواده و دوستان نزدیک مورد توجه قرار گیرد.

برای دوقلوها، از دست دادن یکدیگر می تواند دردناک، وحشتناک و طاقت فرسا باشد. در حالی که دور بودن راحت ممکن است به معنای رشد و استقلال باشد و این واقعاً یک موفقیت غرور آفرین است که البته برعکس آن نیز صادق است. تنهایی می تواند پوشش عاطفی برای خشم، ناامیدی و بیگانگی باشد. در حالی که گاهی اوقات دوقلو بودن در رمان‌ها و فیلم‌ها به‌عنوان یک رابطه هماهنگ و موید کامل ایده‌آل می‌شود، مقابله با غیبت دوقلو و یافتن آرامش با چالش‌های دوقلو بودن در دنیای غیر دوقلو می‌تواند زمان و رنج زیادی را ببرد. کمک از دیگران مانند دوستان دوقلو می تواند درد را کاهش دهد و به نظر من باید به دنبال آن بود.

درک مسائل زیربنایی و انرژی عاطفی دور بودن معمولاً تا میانسالی برای اکثر دوقلوهایی که به فردیت خود علاقه دارند به طور کامل حل نمی شود. برخی از دوقلوها در لگن چسبیده می مانند و جدا نمی شوند، اما حتی دوقلوهای بیش از حد نزدیک نیز احساس تنهایی می کنند.

نشانه یا نشانه ای از تنهایی، پوچی یا ناامیدی، مشاجره بر سر اینکه چه کسی درست است و چه کسی اشتباه است. در ابتدا، این غیر شهودی به نظر می رسد. اما عدم موافقت نشانه تنهایی احتمالی است، زیرا اختلاف نظر نشان می دهد که دوقلوها متفاوت هستند. این “دعواهای هویت” استرس زا هستند و به یک معنا واقعاً و کاملاً بی معنی هستند.

گاهی اوقات خشم و بیگانگی به طور طبیعی یا با کمک یک درمانگر یا میانجی بخشیده می شود. درمان فردی که بر شناخت خود و فردیت متمرکز است، همچنین به مهار احساس اغلب آسیب زا از دست دادن خواهر یا برادرتان کمک می کند.

خوب یا بد، درک معنای دلتنگی برای دوقلو برای افراد غیر دوقلو دشوار است، حتی اگر شما اغلب از رفتار دوقلو خود بسیار عصبانی و ناامید هستید. این را به گونه ای دیگر بیان کنید: دوقلوها می توانند برای غیر دوقلوها بسیار گیج کننده باشند. دعوا بین دوقلوها شدید است زیرا نشان دهنده مبارزه برای فردی بودن است.

چه چیزی کنار آمدن با تنهایی دوقلوها  را سخت می کند؟

غیر دوقلوها برای یک دوقلو ناامید کننده هستند زیرا نمی توانند فوراً آنچه را که شما نیاز دارید درک کنند، همانطور که دوقلو شما این کار را می کند. و آنچه به همان اندازه بد یا بدتر است این است که افراد غیر دوقلو به اندازه دوقلو شما اهمیتی نمی دهند یا نمی خواهند. به عنوان یک دوقلو، یاد می گیرید که باید خودتان تصمیم بگیرید و ایستادن به تنهایی کار بسیار سختی است. به ناچار شما به دنبال جایگزینی برای دوقلو هستید بدون اینکه دانش و تجربه ای از معنای بودن در یک رابطه نزدیک غیر دوقلو داشته باشید. وقتی روابط پیشرفت نمی‌کند یا به نتیجه نمی‌رسد، نه تنها از شریک روحی ناکافی ناامید می‌شوید، بلکه عمیق‌تر هم دلتان برای دوقلوهایتان تنگ می‌شود و احساس تنهایی می‌کنید.

به عنوان یک دوقلو، واقعاً سخت است که یاد بگیرید با کسی غیر از دوقلوتان خیلی جدی صحبت کنید. وقتی بزرگ می‌شدم، دوستان اغلب من را نمی‌فهمیدند و چرا اینقدر ناراحت شدم. من یک دوست پسر جدی داشتم که دقیقاً اظهار نظر می کرد که در تجربه اش من گیج شدم. این مشکل در توضیح خودم برای دوقلوهای دیگری که می خواهند درک شوند، اما نمی توانند توضیح دهند که چرا خودشان را روشن نمی کنند، رایج است. احساس سوء تفاهم منجر به تنهایی می شود.

آیا می توان احساس دلتنگی از دست دادن دوقلو و حتی دوقلو را کاهش داد و مدیریت کرد؟

همانطور که دوقلوها از هم جدا می شوند و فردی می شوند، تنهایی (چه احساسی و چه فیزیکی) قابل توجه می شود. با کمک مناسب از مراقبان نزدیک، از جمله توجه به حالات مختلف ذهنی (از غم، تا عصبانیت، ناامیدی، شادی و اضطراب) می توان از دست دادن یکدیگر را تحمل کرد. گاهی اوقات دوقلوها از تنهایی خوشحال هستند. در مواقع دیگر آنها از سفر روانی یادگیری “چگونه خودت باشی” می ترسند.

در زندگی بزرگسالی، تنهایی است اغلب به عنوان احساس “تنها در آینه” تصور می شود. با گذشت زمان، استراتژی های مقابله ای برای مقابله با تنهایی ایجاد می شود، اگرچه من معتقدم که “تنها در آینه” مفهومی است که فقط یک دوقلو می تواند آن را درک کند. سال‌ها از آینه‌ها دوری می‌کردم تا از دلتنگی برای دوقلویم یا احساس اینکه او از من به خاطر چاق بودن یا لباس‌پوشی نادرست انتقاد می‌کند محافظت کنم. دوقلوهای دیگری که با آنها مشورت کرده‌ام، در مورد این موضوع صریحاً و به امید اینکه متوجه شوم صحبت می‌کنند.

خوشبختانه می توانم مشکل تنهایی را در آینه درک کنم. من هیچ توصیه ساده ای ندارم که چگونه از مقایسه خود با دوقلو و احساس تنهایی در آینه غلبه کنید. اگر کمک کرد، به شما اطلاع می دهم که هنوز در تلاش هستم.

تنهایی دوقلوها منحصر به فرد است و بسیار متفاوت از تنهایی خواهر و برادر و حتی اضطراب جدایی والدین و فرزند است. بارها از من پرسیده شده است: آیا می توان تنهایی را کاهش داد و پردازش کرد؟ پاسخ من که بر اساس تجربیات زندگی و صحبت با بسیاری از دوقلوهای تنها است، بله است. اما خیلی آهسته، یک قدم بچه در یک زمان. توانایی تغییر مسیر آرزوهای دردناک خود برای نزدیکی گذشته که به اشتراک گذاشتید می تواند قابل تحمل تر باشد.

ایجاد علایق جدید، دوستی ها و روابط خانوادگی کمک می کند. مبارزه برای غلبه بر تنهایی بسیار سخت و دردناک است. پاداش از دوقلو به دوقلو متفاوت است، اما همیشه کاری بسیار ارزشمند است که باعث شادی، سلامتی و معنای جدیدی در زندگی می شود.

پیشنهادهایی برای غلبه بر احساس پوچی و تنهایی بدون دوقلو

خودتان را آماده کنید

تأیید و همراهی تقریباً عالی دوقلو شما به راحتی با دوستان معمولی یا حتی خانواده پیدا نمی شود. جایگزینی دوقلوها به تنهایی کمک می کند، اما جایگزین های دوقلو خوب به سختی پیدا می شود.

برای راحتی، مشاوره و تشویق، ساعات تلفن و زمان ناهار یا شام را برای ملاقات با دوستان جدید و قدیمی تنظیم کنید.

از پیام های متنی برای ارتباط با دوقلو خود در مواقع اضطراری استفاده کنید.

از یک دفترچه یادداشت برای نوشتن احساسات خود استفاده کنید و ایده هایی برای کنار آمدن با تنها بودن ارائه دهید. به عنوان مثال، ورزش، ورزش، علایق خاص، سفر و خلاقیت باعث از بین رفتن نیش از دست دادن دوقلو شما می شود.

بهترین تصمیم را که می توانید بدون کمال گرا بودن یا انتقاد از خودتان بگیرید.

به دنبال افراد دیگری باشید که دوست و همراه شما باشند، اما انتظار نداشته باشید که در توانایی درک شما جایگزین دوقلو شما شوند. دوستان جدید ممکن است راه های متفاوتی را برای دیدن دنیا به شما آموزش دهند که هیجان انگیز و ارزشمند هستند.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.