مهارتهایی برای والدین بهتر بودن

مهارتهایی برای والدین بهتر بودن : یک سیستم پشتیبانی قوی بسازید. واقعاً برای بزرگ کردن کودک، نیاز به تلاشی وافر دارید. شما ممکن است  برای بهبود رابطه تان با فرزندانتان بر روی کسان دیگری مانند معلمان، مربیان، متخصصان مراقبت از کودک و والدین و یا روانشناسان و مشاوران حساب کنید. تمایل به حمایت اجتماعی می […]


مهارتهایی برای والدین بهتر بودن : یک سیستم پشتیبانی قوی بسازید. واقعاً برای بزرگ کردن کودک، نیاز به تلاشی وافر دارید. شما ممکن است  برای بهبود رابطه تان با فرزندانتان بر روی کسان دیگری مانند معلمان، مربیان، متخصصان مراقبت از کودک و والدین و یا روانشناسان و مشاوران حساب کنید.

تمایل به حمایت اجتماعی می تواند به شما در مقابله با استرس کمک کند و به عنوان یک والد بهتر عمل کنید. اگر احساس می کنید که به کمک یا مشاوره نیاز دارید، این را از خود دریغ نکنید. ممکن است از معلم فرزند خود بپرسید ، “در زمان طلاق، شرایط خانه کمی سخت و ناراحت کننده بوده است. آیا فکر می کنید می توانید به رفتارهای فرزند من کمی توجه کنید که ببینیم آیا حالش خوب است؟ ”

حمایت اجتماعی همچنین به معنای گذراندن اوقات فراغت با سایر بزرگسالان است. هر چند وقت یکبار، برنامه زمانی خود را برای گذراندن تعطیلات با دوستان، دعوت کردن به یک شام خانوادگی یا برنامه ریزی یک شب خوب با همسرتان خود تنظیم کنید.

از دیگران کمک بگیرید اگر می توانید. بعضی اوقات، بهترین راه برای بهبود فرزندپروری این است که اعتراف کنید که به کمک نیاز دارید. وقتی دوستان و خانواده تان درخواست کمک به شما می کنند، آن را بپذیرید. در تمیز کردن خانه از کسی کمک بگیرید تا بتوانید وقت بیشتری برای سپری کردن با خانواده داشته باشید. یا بار مسئولیت خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید تا بتوانید هر از چندگاهی، مدتی استراحت کنید.

از خودتان مراقبت کنید. اگر با استرس مزمن و مشکلات دیگر مقابله می کنید، به عنوان والد مراقبت از فرزندانتان، برای شما سخت تر می شود.

ممکن است زود بیدار شوید تا یک فنجان قهوه یا چای بخورید و طلوع خورشید را تماشا کنید. ممکن است عصرها برای یک کلاس یوگا یا بدنسازی ثبت نام کنید. یا ممکن است یک ساعت بعد از رفتن بچه ها به رختخواب، به تماشای یک برنامه تلویزیونی کمدی بپردازید. برای خود وقت بگذارید.

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.