میل جنسی و کودکی

میل جنسی و کودکی: با اشاره به این موضوع که تظاهر میل جنسی در بیماران عصبی به شکل عارضی است ، در واقع شمولی بسیار بخشیده ایم بر نفرات این گروه و به شکل سر سام اوری با این عقیده نسبت جماعت بیماران عصبی افزایش می یابد . موضوعی دیگر که شایان توجه است ان […]


میل جنسی و کودکی: با اشاره به این موضوع که تظاهر میل جنسی در بیماران عصبی به شکل عارضی است ، در واقع شمولی بسیار بخشیده ایم بر نفرات این گروه و به شکل سر سام اوری با این عقیده نسبت جماعت بیماران عصبی افزایش می یابد .

موضوعی دیگر که شایان توجه است ان است که بیماران عصبی قسمت قابل توجهی از جمعیت زمین را تشکیل می دهند و ان گاه دقت به این موضوع که حالات عصبی با درجات تخفیفی چندی تا گروه مردم طبیعی پایین می اید ، شمولی تقریبی می بخشد که افراد سالم و کاملا طبیعی بر اساس آن وجود ندارد و در این جا اشاره به این گفته ی موبیوس که میگوید: ” به شکل کلی همه ی ما افرادی هیستریک هستیم ” جلب نظر می کند و گفته ی او را محقانه جلوه میدهد . به همین جهت است که با این صورت عمومی بودن انحراف جنسی در شکل کلی اش نمیتوان به ان وجه تمایزی نادری را نسبت داد ، بلکه انحراف به طور کلی قسمتی از مزاج هر فرد طبیعی را تشکیل می دهد .

موضوعی دیگر درباره ی وضع انحراف جنسی است و ان اینکه ایا جذبه و کشش جنسی بایستی به عوامل و یا همان گونه یی که دکتر بینه binet در مورد بت پرستی fetichisme گفته است به تجارب تصادفی افزوده شود و این خود مساله قابل طرح و تاملی را پیش می اورد .

به هر حال در این مرحله ناگزیر از ان هستیم که در اساس گرایش ها و جذبه های جنسی و جود یک عامل نهادی را قبول کنیم لیکن از سویی دیگر لفظ عامل نهادی و فطری نبایستی موجب این توهم شود که به مساله یی خاص و استثنایی اشاره می شود ، بلکه این موردی است که در هر فردی به شکل فطری وجود دارد و این عامل ممکن است در افرادی به شکل یک خصیصه افراطی صورت شدت تظاهر پیدا نماید و به صور گوناگون تجلی و بروز یابد و یا تحت تاثیر رویداد های گوناگون زندگی دارای اهمیت و ویژه گی و صور خاصی شود.

انچه که در این مورد با انها مواجه می شویم عبارت است از ریشه های فطری میل جنسی در مزاج این میل فطری گاه به صورت حامل جذبه جنسی با فعالیت های مثبت جنسی ابراز وجود می کند ، اما با تمام این احوال در اثر بر خورد با یک محدودیت یا فشار ، به شکل یک عارضه در آمده و با انحراف از مسیر خود قسمت قابل ملاحظه یی از میل جنسی را به سوی خود جلب می کند .

همین نیروی جنسی نیز هر گاه میان دو حالت طبیعی و غیر طبیعی واقع شود ، یعنی در سر راهش برای طی مسیر طبیعی جنسی محدودیتی پیش آید ، در اشخاص نیرومند ،از مسیر اصلی اش منحرف نشده و به هر شکلی که باشد مبدیی را از برای یک زندگی طبیعی جنسی تشکیل می دهد .

حال مسیله یی که وجه تشابهی میان کودکان و بیماران عصبی را بازگو می کند جالب نظر واقع خواهد شد . مزاج هایی که نا پذیرا یی نسبت به تمامی صور جذبه جنسی از خود نشان می دهند و در عین حال از تمامی امیال به شکل خفیفی توشه و نیرویی در خود دارند ، مزاج هایی هستند که تنها در کودکان وجود دارد و در این جا هر گاه بگوییم میان بیماران عصبی از نظر گاه جنسی همان حالت کودکی حفظ شده است و یا دوباره به آن دوران بازگشته دچار خطا و لغزشی نشده ایم. پس در این جا شناخت و معرفتی به زندگی جنسی دوران کودکی جلب نظر می کند ، و لازم می اید تا موثراتی را که در نیروی میل جنسی کودکان از دیدگاه رشد ان وجود دارد و هم چنین به میان امدن جذبه جنسی که منوط به ان است و در زندگی طبیعی جنسی و حالت عصبی وجود پیدا می کند بشناسیم.

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.