نشانه سلامت روان: ۱۰ ویژگی کلیدی افزاد با سلامت روان کامل

نشانه سلامت روان نشانه سلامت روان: برای داشتن سلامت روانی نیاز به کار است، اما نتایج ارزش تلاش را دارد. آگاهی از رفتارها و نگرش هایمان می تواند به ما در ارزیابی سلامت روانی خود کمک کند. مدیریت افکار و روابطمان می تواند به ما کمک کند انعطاف پذیرتر باشیم. مردم اغلب از من می […]


نشانه سلامت روان

نشانه سلامت روان: برای داشتن سلامت روانی نیاز به کار است، اما نتایج ارزش تلاش را دارد.

آگاهی از رفتارها و نگرش هایمان می تواند به ما در ارزیابی سلامت روانی خود کمک کند.

مدیریت افکار و روابطمان می تواند به ما کمک کند انعطاف پذیرتر باشیم.

مردم اغلب از من می پرسند که سلامت روانی یعنی چه؟ قبلاً در مورد چیزهایی صحبت کردم که همه ما می‌توانیم برای دستیابی به سلامت روان بهتر انجام دهیم، اما مردم می‌خواهند بدانند وقتی به آنجا می‌رسند چگونه به نظر می‌رسد. در حالی که این برای همه کمی متفاوت به نظر می رسد، برخی از ویژگی های مشترک افرادی وجود دارد که قادر به حفظ سلامت روان و ایجاد انعطاف پذیری هستند.

۱۰٫ هر روز از خواب بیدار می شوید و برای چیزی احساس شکرگزاری می کنید.

وقتی روز بد یا هفته بدی را سپری می کنید، می توانید به اطراف خود نگاه کنید و شادی دیگران را مشاهده کنید. در زمان رنج، تصدیق چیزهایی که قدردانشان هستید، می‌تواند سخت باشد. اما توانایی فکر کردن حداقل به یک چیز که به طور روزانه برای آن سپاسگزار هستید، نشانه انعطاف پذیری است. این نشانه آن است که شما به سمت قدردانی از چیزهای خوب یا روابط خوبی که دارید سوق داده می شوید. اذعان به این موارد می تواند سلامت روان شما را بهبود بخشد اگر این یک عادت منظم باشد.

۹٫ کاری دارید که مشتاقانه منتظر انجام یا تجربه آن هستید.

شاید رویدادی با دوستان، تعطیلات، یا چیزی به سادگی شبی آرام در خانه در حال تماشای یک فیلم مورد علاقه داشته باشید. برنامه‌ریزی برای چیزی که می‌توانید منتظر آن باشید و در آن لذت و خشنودی پیدا کنید، نشانه آن است که به دنبال تجربیات مثبت هستید که می‌تواند اضطراب و احساس افسردگی را کاهش دهد.

۸٫ خشم را رها می کنید و زمانی را صرف کینه توزی از دیگرانی نمی کنید که به شما صدمه زده اند.

در حالی که همه ما در برخی مواقع روابط و درگیری های سختی در زندگی خود داشته ایم، نگه داشتن آنها می تواند مانع از ادامه زندگی مان شود. هنگامی که ما را از یافتن دوستی ها یا روابط دیگر باز می دارد، می تواند منجر به احساسات منفی درونی مانند خشم، غم و حتی تنهایی شود. اگر بتوانید با موفقیت خشم را کنار بگذارید و به کسانی که به شما صدمه زده اند فکر نکنید، به احتمال زیاد در زندگی خود آرامش خواهید داشت و به سلامت روانی خوبی خواهید رسید.

۷٫ از چیزهای ساده در زندگی لذت می برید.

افرادی که تمایل به حفظ سلامت روان دارند، می توانند تجربیات مثبتی از انجام کارهای ساده مانند پیاده روی در طبیعت، خندیدن با دوستان و عزیزانشان یا گوش دادن به موسیقی خوب داشته باشند. شما می توانید از هر تجربه ای قدردانی کنید حتی اگر هیجان انگیز یا ظریف نباشد.

۶٫ زمانی که کار سخت می شود به تلاش ادامه می دهید.

زمانی که شرایط سختی را پشت سر می گذارید، داشتن انگیزه دشوار است. ممکن است انرژی شما تمام شود و امیدتان را از دست بدهید. اما افرادی که از نظر روانی سالم هستند به طور کلی می توانند در زمانی که شرایط سخت می شود به راه خود ادامه دهند و حتی گاهی اوقات این امر آنها را پایدارتر می کند.

۵٫ به اطرافیان خود کمک می کنید.

سالم‌ترین و تاب‌آورترین افراد از نظر روانی متمرکز بر خود نیستند. حتی زمانی که شرایط شما مشکوک است، همچنان به تماس با دیگران ادامه می دهید و تا جایی که می توانید حمایت می کنید. بسته به آنچه در زندگی شما می گذرد، ممکن است نتوانید کارهای بزرگی برای کمک به دیگران انجام دهید، اما همیشه نگران دیگران هستید و سعی می کنید کمک کنید.

۴٫ شما مواظب خود هستید.

افراد سالم از نظر روانی به دیگران اهمیت می دهند، اما نه در حدی که دیگر مراقبت از خود را حفظ نکنید. شما مطمئن می شوید که نیازهای شما برآورده می شود زیرا می دانید این به شما امکان می دهد برای کمک به دیگران و حضور در روابط خود بیشتر در دسترس باشید

۳٫ در روابط خود مرزهای خوبی دارید.

دانستن زمان نه گفتن و دانستن اینکه چه زمانی باید به خود فضایی بدهند به افرادی که از نظر روانی سالم هستند این امکان را می دهد که در این حالت باقی بمانند. ممکن است بدون نقض حس فضا و حریم خصوصی شما مفید باشید.

۲٫ به آنچه دیگران دارند حسادت نمی کنید.

شما زمانی را صرف مقایسه خود با دیگران یا آنچه دیگران دارند، نمی کنید. شما روی آنچه می خواهید و در دسترس شماست تمرکز می کنید.

۱٫ شما می توانید برای دیگران خوشحال باشید، حتی زمانی که زندگی شما چالش برانگیز است.

ظرفیت شاد بودن برای دیگران و اینکه آنها بدانند برای آنها خوشحال هستید، جنبه مهمی از سلامت روان است. این بدان معناست که شما می توانید فراتر از مبارزه یا درد خود نگاه کنید و بدون توجه به آنچه در زندگی خود می گذرد برای دیگران خوشحال هستید.

دستیابی به برخی از این ویژگی ها ممکن است سخت به نظر برسد. برخی از ما در خانواده‌هایی بزرگ شده‌ایم که منفی‌گرایی، تعارض و ترس ثابت ثابت زندگی هستند. همیشه تکان دادن این چرخه ها و شروع عادت های جدید خود آسان نیست. یادگیری قالب بندی مجدد تفکر و حضور برای لذت بردن از آنچه در اطراف ما وجود دارد، مهارت های بسیار خوبی است که باید در تلاش برای بهترین سلامت روان به دست آوریم.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.