چهره های متعدد خانواده و عشق: هیچ بهترینی وجود ندارد بلکه به کارگیری عقل سلیم برای ارزش گذاری همه خانواده ها، روابط و مسیرهای زندگی

چهره های متعدد خانواده و عشق: هیچ "بهترین" وجود ندارد به کارگیری عقل سلیم برای ارزش گذاری همه خانواده ها، روابط و مسیرهای زندگی.

چهره های متعدد خانواده و عشق چهره های متعدد خانواده و عشق: پیش از این هرگز مردم در ایالات متحده و سایر کشورها در سراسر جهان زندگی شخصی خود و زندگی خانوادگی خود را به روش های مختلف سازماندهی نکرده بودند. به عنوان مثال، در ایالات متحده، تقریباً به همان اندازه افراد بالغ ازدواج نکرده […]


چهره های متعدد خانواده و عشق

چهره های متعدد خانواده و عشق: پیش از این هرگز مردم در ایالات متحده و سایر کشورها در سراسر جهان زندگی شخصی خود و زندگی خانوادگی خود را به روش های مختلف سازماندهی نکرده بودند. به عنوان مثال، در ایالات متحده، تقریباً به همان اندازه افراد بالغ ازدواج نکرده اند. احساساتی ترین نوع خانواده – مادر و پدر، متاهل و دارای فرزندان – اکنون کمتر از ۲۰ درصد از کل خانواده ها را تشکیل می دهند. تعداد خانوارهای متشکل از یک نفر به تنهایی وجود دارد.

کودکان در خانواده ها و خانواده های مختلفی زندگی می کنند. ۴۰ درصد از آنها توسط دو والدین متاهل بزرگ نمی شوند. بسیاری از آنها با یکی از والدین، یا با والدینی که با هم زندگی می کنند، یا با پدر و مادر ناتنی یا پدربزرگ و مادربزرگ زندگی می کنند، فقط چند مورد از محبوب ترین جابجایی ها را نام ببریم.

“خانواده” یک چیز بسیار باشکوه است و می تواند انواع شکل ها و اندازه ها را داشته باشد. زمانی که لوسی هوبر نویسنده این توییت را منتشر کرد، توییتر این مفهوم را پذیرفت

وقتی منظورتان «بچه داشتن» است، از گفتن «تشکیل خانواده» خودداری کنید. یک زوج هنوز یک خانواده هستند. یک فرد مجرد و گربه اش یک خانواده است. یک زوج و گیاهانشان هنوز یک خانواده هستند. سه هم اتاقی عجیب و غریب می توانند یک خانواده باشند. برای خانواده شدن نیازی به بچه ندارید.

در عرض یک هفته، این توییت بیش از ۱۸۵۰۰۰ بار لایک و بیش از ۴۷۰۰۰ بار به اشتراک گذاشته شد.

محققان در مورد تنوع در روابط و خانواده ها نوشته اند و برخی از نامحتمل ترین اصطلاحات مورد توجه قرار گرفته اند. برای مثال amatonormivity را در نظر بگیرید. آن یکی توسط الیزابت بریک ابداع شد. اشاره دارد به:

«فرض این است که یک رابطه مرکزی، انحصاری، عاشقانه برای انسان‌ها عادی است، از این جهت که یک هدف مشترک جهانی است، و چنین رابطه‌ای هنجاری است، به این معنا که باید در اولویت قرار دادن انواع دیگر روابط باشد».

پروفسور بریک با این فرض مخالفت می کند. او فکر می کند که دیگر انواع روابط و محافل اجتماعی مانند دوستی ها و شبکه های مراقبتی نباید کمتر از روابط عاشقانه بها داده شود.

با وجود افزایش محبوبیت، ارزش گذاری بسیاری از انواع مختلف روابط، خانواده ها و مسیرهای زندگی همچنان ایده ای است که با مقاومت قابل توجهی روبرو می شود. گزارش جدید و مهمی که اخیراً توسط اتاق فکر، Family Story منتشر شده است، راه‌هایی را مستند می‌کند که از طریق آن ازدواج به عنوان خانواده ایده‌آل، حتی با ازدواج یا بچه‌دار شدن افراد کمتر و کمتری، ممتاز شده است.

در جای دیگر، برخی از نکات کلیدی گزارش را شرح دادم، «پرونده علیه بنیادگرایی ازدواج: پذیرش عدالت خانوادگی برای همه». در اینجا، من می‌خواهم ارزش‌های مورد حمایت در گزارش داستان خانواده و اصول عدالت خانوادگی که از این ارزش‌ها ناشی می‌شود را شرح دهم.

ارزش ها در هسته عدالت برای همه

“پرونده علیه بنیادگرایی ازدواج” استدلال می کند که احترام به همه روابط، خانواده ها و مسیرهای زندگی ما بر اساس چهار ارزش اصلی بنا شده است.

۱-برابری مستلزم کاهش نابرابری اجتماعی و اقتصادی در روابط و بین انواع خانواده و نیز برابری حقوقی بین انواع خانواده ها و روابط است.

  1. ۲٫ خودمختاری «نیازمند آن است که مردم بتوانند آزادانه روابط و انواع خانواده خود را انتخاب کنند – از جمله، اما نه محدود به ازدواج – با کاهش موانع ساختاری و سایر موانع موجود در این راه.»
  2. ۳٫ وابستگی متقابل «به معنای اذعان به این است که همه ما به افراد بی‌شماری مرتبط و وابسته هستیم (نه فقط افرادی که از نظر بیولوژیکی با آنها مرتبط هستیم یا با آنها رابطه قانونی به رسمیت شناخته شده‌ایم).
  3. ۴٫ مراقبت « مستلزم اذعان به تمام راه‌هایی است که این اشکال مختلف روابط حمایت‌کننده و معنادار هستند و تأثیر مثبتی که می‌توانند بر زندگی و رفاه ما داشته باشند.»

اصول خانواده، روابط و عدالت سبک زندگی

در پایان این گزارش اصول عدالت خانوادگی بیان شده است. آنها عبارتند از:

هیچ سلسله مراتبی وجود ندارد. از گفتن اینکه افراد، روابط یا خانواده های خاص بهتر از دیگران هستند، دست بردارید

“وضعیت تاهل، وضعیت روابط و ترتیبات زندگی یک فرد چیزی در مورد شخصیت یا ارزش آنها نمی گوید.”

با افراد مجرد نباید نسبت به افراد متاهل به‌عنوان افراد بالغ، کم‌ارزش یا کم‌کم‌تر رفتار کرد.»

خانواده ها و روابط نباید بر اساس ساختارشان از بهترین به بدترین رتبه بندی شوند.

“ازدواج نه بیشتر و نه کمتر از سایر روابط نزدیک بزرگسالان که شامل مراقبت و تعهد است اهمیت دارد.”

راه های زیادی برای ایجاد خانواده وجود دارد

نه فرزند و نه ازدواج برای ایجاد خانواده لازم نیست.»

“سکونت مشترک برای ایجاد روابط تعهد و مراقبت لازم نیست.”

افرادی که به شیوه‌ای زندگی می‌کنند که هنجاری نیست (یا هنجاری تلقی نمی‌شود) شایسته احترام هستند

“همیشه افرادی هستند که ترجیح می دهند تنها زندگی کنند، بچه دار نشوند، یا به روشی زندگی کنند که با هنجارهای آن زمان سازگار نباشد.”

هیچ یک از اینها بازتابی از عزت نفس آنها نیست و همه آنها حق دارند که احترام و نگرانی برابر داشته باشند.

«توانایی یک بزرگسال برای آزادسازی وضعیت رابطه خاص را انتخاب کنید یا ترتیب زندگی نباید محدود یا مسدود شود.»

برای کودکان، کیفیت رابطه بیش از سایر عواملی که توجه زیادی را به خود جلب می کنند اهمیت دارد

“کودکان برای رشد مناسب نیازی به زندگی زیر یک سقف به عنوان والدین همجنس (یا الگوی همجنس) ندارند.”

“کودکان در انواع خانواده ها و ترتیبات زندگی شکوفا می شوند.”

“کیفیت رابطه مهمتر از ساختار خانواده است.” (نمونه‌هایی از ساختارهای مختلف خانواده شامل خانواده‌های تک‌والدی و خانواده‌های هسته‌ای است. این اصل به این معنی است که داشتن یک رابطه محبت آمیز و مطمئن با والدین برای رفاه فرزندان مهم‌تر از داشتن یک یا دو والد یا ازدواج والدینشان است. ، یا اینکه والدین آنها زیر یک سقف زندگی می کنند.)

Family Story معتقد است که اصولگرایان ازدواج که معتقدند «خانواده ای متشکل از زن و مرد در اولین ازدواجشان «بهترین» یا «ایده‌آل» خانواده است، به ویژه برای کودکان، با تحریف و تحریف عقاید خود را ترویج کرده‌اند. سلاح سازی تحقیقات علوم اجتماعی من بخش زیادی از دو دهه گذشته را صرف نقد آن تحقیق و توضیح آنچه واقعاً نشان می دهد، کرده ام. خوب است که صداهای برجسته دیگری نیز به آن بپیوندند.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۸۰۱۵۹۷۸ تماس حاصل فرمایید.