چگونه اعتماد از دست رفته را در یک رابطه بازسازی کنیم

  در هر رابطه ای اعتماد باید در هر دو طرف معادله وجود داشته باشد. قبل از اینکه بتوانید اعتماد از دست رفته را بازگردانید، هر یک از شما باید صادقانه بگوئید که آیا علاقه مند برای بازسازی رابطه هستید یا نه. هنگامی که واضح شد هر دو آماده این کار هستید، می‌توانید با شروع […]


 

در هر رابطه ای اعتماد باید در هر دو طرف معادله وجود داشته باشد. قبل از اینکه بتوانید اعتماد از دست رفته را بازگردانید، هر یک از شما باید صادقانه بگوئید که آیا علاقه مند برای بازسازی رابطه هستید یا نه. هنگامی که واضح شد هر دو آماده این کار هستید، می‌توانید با شروع کاملا صادقانه و اجرای استراتژی‌های ایجاد اعتماد شروع به بازسازی اعتماد متقابل کنید.

مواردی که نقض ارزش های رابطه می دانید را شناسایی کرده و به اشتراک بگذارید. اگر شما و همسرتان هر دو به هم بی اعتماد شدید، احتمالا بدین دلیل بوده است که در مورد خط قرمزهایتان بحث نکرده اید. این‌ها رفتارهایی هستند که انجام آن ها از طرف همسرتان را غیر قابل قبول می دانید، زیرا ارزش‌ها و اخلاقیات شما را نقض می‌کنند. با یک دیگر بشینید و در مورد این موارد صحبت نمائید.هر یک از شما باید لیستی از چیزهایی که نمی توانید در یک رابطه تحمل کنید را یادداشت نماید. هنگامی که لیست‌ را تهیه کردید، با صدای بلند برای یکدیگر بخوانید.پیمان شکنی  زمانی در رابطه اتفاق می‌افتد که هر یک از طرفین از خط قرمزهای دیگری آگاهی ندارند. اکنون که قصد دارید از ابتدا شروع کنید، زمان خوبی است تا همه چیز را آشکار نمائید. صادق بودن با یکدیگر راهی عالی برای شروع اصلاح مسائلی است که اعتماد شما را در وهله اول تخریب کرده اند.

پس از شنیدن خط قرمزهای شریک تان، از خود بپرسید که آیا قادر به رفع نیازهای او خواهید بود. حتی ممکن است قبل از ادامه رابطه، به زمانی برای بررسی صادقانه این امر نیاز داشته باشید.

دوباره به رابطه متعهد بشوید. اگر هر دو خطوط قرمز دیگری را می دانید و می پذیرید، حال باید تعهد جدیدی نسبت به رابطه داشته باشید. به یک معنا، شما متعهد خواهید شد که اختلافات تان را کنار گذاشته و تلاش کنید رابطه تان بهتر بشود .نادیده گرفتن ارزش‌های خود به خاطر حفظ رابطه می تواند توانایی تان برای بازگرداندن اعتماد را به خطر بیاندازد.

فوراً رفتارهای تخریب کننده اعتماد را متوقف کنید. این واضح به نظر می‌رسد، اما بعد از اینکه هر دو تعهد خود نسبت به رابطه را مجددا تایید کردید، هر گونه پیمانشکنی باید پایان یابد. تنها راه برای بازگرداندن اعتماد، صداقت می باشد. این بدین معنی است که اگر یک طرف دروغ می‌گوید، باید اینکار را متوقف نماید.

همه چیز را مطرح کنید. علاوه بر متوقف کردن رفتارهای از بین برنده اعتماد، به طور کامل تمیز کردن گذشته نیز می تواند مفید باشد. دروغ و خیانت می‌توانند شیب های لغزنده ای باشند؛ شما یک دروغ “سفید” میگوئید و این تبدیل به چند دروغ بزرگ‌تر می‌شود. با به اشتراک گذاشتن هر چیزی که از نامزد خود مخفی کرده اید، اعتماد را پایه ریزی کنید .

برداشتن این گام می‌تواند سخت باشد، اما آسیب پذیری در هر دو طرف را نشان می‌دهد. هر طرف باید به شریک خود اعتماد داشته باشد تا بر خطاهایش اعتراف کند. در عوض، طرف دیگر باید از این افشا سپاسگزار باشد. این کار باید به شیوه ای غیر تهدیدکننده و غیرقضاوتی انجام شود تا مؤثر باشد. زوج‌هایی که می‌توانند افکار صمیمی خود را بدون ترس از مجازات به اشتراک بگذارند، می‌توانند از روابط پایدار سالم لذت ببرند.

خودتان و یکدیگر را ببخشید. بخشش، توجیه خیانت و فراموش کردن این اتفاق نیست. بلکه، عمل پاک کردن نامزد تان از احساس گناه است تا بتوانید به جلو حرکت کنید. از آنجا که هر دو اعتماد یکدیگر را از بین برده اید، هر دو باید بخشیده شوید. با این حال، همچنین باید خود را به خاطر از بین بردن اعتماد شریک تان ببخشید. روش زیر می‌تواند به شما کمک کند تا به بخشش دست بیابید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.