شیوه های درمان در بهبود اختلال خوردن

شیوه های درمان در بهبود اختلال خوردن : تعیین کنید که کدام برنامه درمانی برای شما مناسب است. با پزشک یا مشاور خود مشورت کنید تا بتواند نوع درمانی که متناسب با وضعیت شما است را تشخیص دهد. انواع مختلفی از گزینه های درمانی مؤثر برای اختلالات خوردن وجود دارد.

  • روان درمانی فردی: درمان فردی به شما این امکان می دهد تا به صورت انفرادی با یک درمانگر همکاری کنید و برخی از دلایل وضعیت خود را کشف کنید و راههای سالم تری برای پاسخ به محرک ها ایجاد نمایید. یکی از روشهای مؤثر در درمان این اختلال، درمان شناختی رفتاری (CBT) است که بر تغییر الگوهای فکری غیر مفید و مضر که بر رابطه شما با غذا خوردن و بدنتان تأثیر می گذارد، متمرکز است.
  • خانواده درمانی: این روش موجب می شود تا والدین با راهنمایی های موثر خود به فرزند نوجوانشان که مبتلا به اختلال در خوردن است، کمک کنند و با وارد کردن عادات زندگی سالم تر در خانواده به بهبودی این اختلال سرعت بخشند.
  • نظارت پزشکی: لازم است یک پزشک از لحاظ جسمی شما را معاینه کند تا مطمئن شود که با پیشرفت در مراحل درمانی، عملکردهای اساسی بدن نیز به درستی کار می کند. پزشک ممکن است وزن شما را ثبت کند و آزمایشات منظمی را برای بررسی سلامتی تان تجویز نماید.
  • مشاوره تغذیه: این مورد شامل ملاقات با یک متخصص تغذیه به صورت مستمر برای اطمینان از مصرف کالری کافی و مواد مغذی کلان می شود تا به حفظ یا بازگشت به وزن سالم و طبیعی کمک کند. این متخصص حرفه ای همچنین با شما همکاری خواهد کرد تا رابطه خود را با غذا به شیوه ای مثبت و سالم تغییر دهید.
  • داروها: معمولاً در مواردی که علاوه بر اختلال خوردن، اختلال دیگری مانند افسردگی وجود داشته باشد، تجویز می شود. داروهای معمول تجویز شده برای کمک به بهبود اختلال خوردن شامل داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد اضطراب و تثبیت کننده خلقی است.