تشخیص علائم اختلال خواب در کودکان

تشخیص علائم اختلال خواب در کودکان : بدانید چه موقع مسئله خواب غیر معمول است. گاهی اوقات بسیاری از کودکان در خوابیدن یا به خواب رفتن، مشکل دارند. با این حال، کودکی که به طور معمول هر شب۲۰ دقیقه یا بیشتر از خواب بیدار می شود، یا شب ها بارها از خواب می پرد، ممکن […]


تشخیص علائم اختلال خواب در کودکان : بدانید چه موقع مسئله خواب غیر معمول است. گاهی اوقات بسیاری از کودکان در خوابیدن یا به خواب رفتن، مشکل دارند. با این حال، کودکی که به طور معمول هر شب۲۰ دقیقه یا بیشتر از خواب بیدار می شود، یا شب ها بارها از خواب می پرد، ممکن است دچار اختلال خواب باشد.

نوزادانی که سن تغذیه در شب را پشت سر گذاشته اند (۶ ماه به بالا) و هنوز نمی توانند ۱۱ ساعت در شب بخوابند ممکن است علائم اولیه اختلال خواب را داشته باشند.

کودکان نوپای ۱-۲ ساله هر ۲۴ ساعت به ۱۱ الی ۱۴ ساعت خواب نیاز دارند. این سنی است که برای بیداری های شبانه ، مقاومت در برابر خواب و کابوس ها شناخته شده است. اگر کودک شما در طول روز خواب آلوده است یا دچار بدرفتاری می شود ، ممکن است اختلال خواب داشته باشد.

کودکان ۵ ساله باید در یک دوره ۲۴ ساعته ۱۱ تا ۱۳ ساعت بخوابند ، و چرت زدنشان تا ۵ سالگی کامل از بین برود. مشکل فروز و فراز خوابیدن در این سن متداول است و این اوج می تواند توأم با کابوس، خوابگردی و وحشت خواب همراه باشد.

کودکان ۶ تا ۱۳ ساله به ۹ تا ۱۱ ساعت خواب نیاز دارند. استرس مدرسه می تواند باعث اختلالات خواب شود و منجر به ایجاد تغییرات خلقی، اختلالات توجه، مشکلات مدرسه و سوء رفتار شود. اگر فرزند شما علائم اختلالات خلقی نظیر ADHD یا بیش فعالی را نشان می دهد، حتماً اختلال خواب را در او بررسی کنید.

بنابراین باید به بیش فعالی، بی توجهی و رفتار نادرست او توجه داشته باشید. اختلالات خوابی که در بزرگسالان مشهود است، اغلب به صورت بیش فعالی و بی توجهی در کودکان بروز می کند. در حالی که ADHD می تواند باعث اختلال خواب شود ، اختلال خواب ممکن است به عنوان ADHD تشخیص داده شود.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.