درمان اختلالات اضطرابی در کودکان و نوجوانان

درمان اختلالات اضطرابی در کودکان و نوجوانان : اختلالات اضطرابی با شیوع تقریبا ۵ تا ۱۸ درصد رایج ترین اختلال در بین اختلالات کودکان هستند. کودکان و نوجوانانی که اضطراب بیش از حد دارند به این اختلالات تشخیص داده می شوند. متاسفانه سیستم تشخیصی  کنونی DSM به دلیل هم پوشانی زیاد علایم اختلالات با یکدیگر، […]


درمان اختلالات اضطرابی در کودکان و نوجوانان : اختلالات اضطرابی با شیوع تقریبا ۵ تا ۱۸ درصد رایج ترین اختلال در بین اختلالات کودکان هستند. کودکان و نوجوانانی که اضطراب بیش از حد دارند به این اختلالات تشخیص داده می شوند. متاسفانه سیستم تشخیصی  کنونی DSM به دلیل هم پوشانی زیاد علایم اختلالات با یکدیگر، همبودی اختلالات و فقدان نشانگر زیستی برای تشخیص بسیار بحث انگیز است.

درمان اختلالات اضطرابی ریشه های تاریخی مهمی دارد. چندین مطالعه کنترل شده نشان داده اند که درمان شناختی رفتاری برای این اختلالات کارآمد هستند. اما هیچ مطالعه کنترل شده ای برای درمان دارویی این اختلالات، به جز اختلال وسواس، در کودکان و نوجوانان انجام نشده است. با این حال درمان های دارویی برای اختلالات اضطرابی رو به گسترش هستند.

این تحقیق وضعیت کنونی درمان دارویی و روانی اجتماعی را برای اختلالات اضطرابی مرور می کند. به علاوه به صورت خلاصه بیماری شناسی، همه گیرشناسی و سیر تحولی اضطراب را بحث خواهیم کرد. در ابتدا الگوریتم های درمان دارویی و درمان شناختی-رفتاری را برای اختلال اضطرابی براساس بهترین داده های موجود ارائه می کنیم. پیشنهاداتی هم برای مسیر تحقیقات آینده داده خواهد شد.

ترجمه : فاطمه حیدری

دپارتمان نوجوان مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی احیا