چگونه از طرف مقابل خود عذرخواهی کنیم ؟

چگونه از طرف مقابل خود عذرخواهی کنیم ؟ کاری کرده اید یا حرف بدی به او زده اید؟ می خواهید عذرخواهی کنید، طوری که صادقانه،مستقیم، ماهرانه و ایده آل باشد؟آیا می خواهید برگردد؟ اگر واقعا او را دوست دارید و نمی توانید زندگی را بدون او تصور کنید، این مقاله یک عذرخواهی خوب را به […]


چگونه از طرف مقابل خود عذرخواهی کنیم ؟ کاری کرده اید یا حرف بدی به او زده اید؟ می خواهید عذرخواهی کنید، طوری که صادقانه،مستقیم، ماهرانه و ایده آل باشد؟آیا می خواهید برگردد؟ اگر واقعا او را دوست دارید و نمی توانید زندگی را بدون او تصور کنید، این مقاله یک عذرخواهی خوب را به شما می اموزد.
به عذرخواهی خود فکر کنید و عمق مشکلی که بینتان است را بشناسید. هرکسی می تواند به زبان بگوید که متاسف است اما هرکسی نمی تواند واقعا منظورش عذرخواهی باشد که همراه یک راه حل باشد. آگاه باشید که احتمالا طرف مقابلتان از شما انتظار دارد که قبل از عذرخواهی به رفتار،اعمال و حرفهایتان فکر کنید. قبل از اینکه عذر خواهی کنید جواب های محکمی درباره مسائل زیر داشته باشید:
*چرا کاری کردید یا حرفی زده اید که اورا ناراحت کند ؟
*کدام جنبه ی شخصیت شما باعث چنین رفتاری شد؟
*چگونه میخواهید برنامه ریزی کنید که چه شما و چه طرف مقابلتان دوباره دچار این درد نشوید؟
با جملات ساده و صریح مثل (من متاسفم) شروع کنید.من من نکنید و بدون گفتن متاسفم عذرخواهی نکنید. طرف مقابلتان میخواهد حتما می خواهد دقیقا همین کلمات را بشنود. پس آماده باشید که همین کلمه را رودررو بگویید.اگر از شما خواست که اورا ترک کنید. بگویید که برای عذرخواهی آمده اید. به او بگویید واقعا برای حل مشکل و برای بازگشتن به رابطه راه حل دارید. فریاد نکشید و با صدای بلند با او حرف نزنید ممکن است او را بترسانید یا ناراحت کنید و همه چیز را از قبل بدتر کنید.
اگر او واقعا ناراحت است و نمی خواهد عذرخواهی شما را بپذیرد، آنجا را ترک کنید و از او بخواهید تا در روزهای آتی با شما تماس بگیرد.
با آرامش دلیل رفتارهایتان را به او توضیح دهید. اگر در مرحله اول خوب به مشکل فکر کرده باشید، حتما الان می دانیدچه کاری یا چه چیزی را اشتباه انجام داده اید و چرا؟ و اینکه چگونه می توان در آینده این مشکل را حل کرد.
مثال: ببخشید که با اون اسم تورو صدا کردم، حتی دیگه نمیخوام تکرارش کنم. اشتباه کردم و بی احترامی کردم و متوجه اشتباهم هستم نباید اون کلمه رو به زبون می آوردم که از دهنم در بره. متوجه ام که نظر تو راجب من عوض خواهی کرد، با توجه به حرفی که زدم اما من می خواهم تمام تلاشم رو بکنم تا جبران کنم.
به او زمان بدهید تا پاسخگو باشد،اجازه بدهید هر سوالی که به جوابش نیاز دارد را از شما بپرسد. صادقانه جواب بدهید، چیزهایی که باید در ذهنتان نگه دارید وقتی که دارید به او اجازه می دهید شما را بازجویی کند.
کسی را مقصر ندانید، حتی اگر شما به تنهایی گناهکار نیستید، اینکه او را مقصر بدانید ایده خوبی نیست. اگر اینکار را بکنید عذرخواهی شما بی فایده خواهد بود.
اجازه بدهید که نشان بدهد چقدر از دست شما عصبانی، نا امید و ناراحت است، و او را قانع نکنید که این احساسات را نداشته باشد او حق دارد از شما عصبانی باشد، این کار احساس بهتری به او می دهد.
احساساتش را تحریک نکنید. هنوز برای اینکار زود است، او را نبوسید، در آغوش نگیرید و دستش را نگیرید، در صورتی که او خودش این احساسات را نشان داد مانع او نشوید.
به او بگویید زمان مورد نیازش را به او می دهید تا فکر کند.عذرخواهیتان را تکرار و تصریح کنید و از او دور شوید ، اگر او می خواهد تنها باشد، رهایش کنید، به روشی که می خواهد تصمیم هایش را بگیرد، احترام بگذارید.
بعد از این که عذرخواهی شفاهی کردید، از روش های دیگری استفاده کنید در صورتی که او شما را هنوز نبخشیده است. بعضی مواقع نیاز است که شما چند بار عذرخواهی کنید تا او قبول کند که شما واقعا متنبه شده اید. ایرادی ندارد، هرچه تلاش بیشتری بکنید و عذرخواهی بیشتری بکنید احتمال اینکه شما را ببخشد بیشتر می شود. نامه عذرخواهی بنویسید، نامه را به صورت رمانتیکی به دستش برسانید، مثلا در یک دسته گل زیبا جاسازی کنید یا توسط یکی از بهترین دوستانش به او بدهید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.