چگونه با والدین مطلقه خود کنار بیاییم ؟

چگونه با والدین مطلقه خود کنار بیاییم ؟ طلاق والدینتان، تأثیرات به سزایی بر روی احساسات شما خواهد داشت. این باعث می شود تا بر روی جنبه های خاصی از زندگی شما تأثیر بگذارد مانند موارد پیچیده ای مثل برنامه ریزی برای تعطیلات و فعالیتهای روزانه تان. باید بدانید که شما این احساسات را اکنون […]


چگونه با والدین مطلقه خود کنار بیاییم ؟ طلاق والدینتان، تأثیرات به سزایی بر روی احساسات شما خواهد داشت. این باعث می شود تا بر روی جنبه های خاصی از زندگی شما تأثیر بگذارد مانند موارد پیچیده ای مثل برنامه ریزی برای تعطیلات و فعالیتهای روزانه تان. باید بدانید که شما این احساسات را اکنون یا بعدا به طور طبیعی تجربه خواهید کرد؛ خشم، ناراحتی، اضطراب و حتی احساس گناه و همچنین احساس خجالت، تنهایی. تمام تلاش خود را برای حفظ روابط مثبت با هریک از والدین خود انجام دهید ، اما مراقبت از خود را در اولویت اصلی خود قرار دهید.

در پروسه طلاق با هر کدام از والدینتان، به تنهایی ارتباط داشته باشید.

از درگیر شدن خودتان با مشاجرات آنها، پرهیز کنید. این مهم است که شما بتوانید پس از طلاق با هر دو نفر آنها، احساس راحتی کنید. یکی از مهمترین جنبه های حفظ روابط مثبت با هریک از والدینتان، امتناع از کنار گذاشتن یکی از آنها و برتری دادن یکی بر دیگری است. اگر هر کدام از والدین شما سعی می کنند دید شما را در مورد چگونگی طلاقشان با خود همراه کند، به او یادآوری کنید که این بحث و گفتگو بین آنهاست. با گفتن چیزی شبیه به این، بحث را خاتمه دهید: “من قصد دارم با هر دوی شما رابطه مثبتی برقرار کنم و شما باید به من این اجازه را بدهید.”

مرزها را حفظ کنید. ممکن است که متوجه شوید یکی از والدین شما بر روی حمایت عاطفیتان حساب می کند. این می تواند یک تجربه چالش برانگیز باشد. اگر احساس می کنید که والدینتان نسبت به طلاقشان با صحبت کردن با شما، دلگرم شده اند، به این فکر کنید که چه فرد دیگری ممکن است بتواند با آنها صحبت کند.

اگر خواهر و برادر یا دوستان نزدیکی دارند که می توانند با آنها صحبت کنند، با این افراد تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا با والدینتان صحبت کنند. اینگونه هم به نفع شماست و هم به نفع آنها. هرگز به هیچ یک از والدین خود اجازه ندهید که طوری عمل کنند که گویا خوشبختی آنها بر عهده شماست. اگر اینچنین بود، با گفتن چیزی شبیه به این، پاسخ دهید: “من می خواهم که شما خوشحال باشید و به اندازه توانم از شما پشتیبانی خواهم کرد، اما باید مراقب خود نیز باشم.”

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.