اعتماد به نفس و موفقیت در زندگی

اعتماد به نفس و موفقیت در زندگی : لحظه ای که برای زندگی ای که تاکنون در آن زیسته اید، احساس تأسف می کنید، لحظه ای است که اجازه می دهید دیدگاه منفی در زندگی فراگیر شود. زمانی که این وضعیت شروع شد سریعا واکنش نشان دهید و افکارتان را تغییر دهید. برای اینکه خود […]


اعتماد به نفس و موفقیت در زندگی :

لحظه ای که برای زندگی ای که تاکنون در آن زیسته اید، احساس تأسف می کنید، لحظه ای است که اجازه می دهید دیدگاه منفی در زندگی فراگیر شود. زمانی که این وضعیت شروع شد سریعا واکنش نشان دهید و افکارتان را تغییر دهید. برای اینکه خود را از حالت تهیدستی به فردی با اعتماد به نفس و جسور تبدیل کنید، باید کمی شجاعت، اراده و تمایل به بهبود زندگی در خود ایجاد کنید.

قدر خودتان را بدانید.

اگر همیشه به خودتان سخت بگیرید، زندگی را برای خود سخت خواهید کرد. شما سزاوار آن همه منفی‌بافی مداوم نیستید و با وجود این که اهمیت دارد بر روی آنچه نیاز به خودسازی دارید تمرکز کنید، این امر نباید به قیمت از بین رفتن اعتماد به نفس شما تمام شود. به خودتان بگویید که شما آدم بزرگی هستید که می توانید هر کاری را که در ذهن خود دارید انجام دهید. هر بار که یک فکر منفی یا انتقادی به ذهن شما خطور می کند، آن را با یک فکر مثبت که می گوید “بله، اما من سالم / باهوش / توانمند و غیره هستم” رد کنید. برای بهترین تأثیر این تمرین را به طور منظم تکرار کنید.

آنچه را که در زندگی خود جستجو می کنید، انجام دهید.

هر چقدر از زندگی شما باقی مانده باشد، فرقی نمی کند، چه ۸۰ سال دیگر از عمرتان باقی مانده باشد و چه ۱۰ سال، می توانید با جهت دادن به زندگی خود، از سال های پیش رو نهایت استفاده را ببرید. بنابراین به این قضیه فکر کنید، می خواهید با زندگی خود چه کنید؟ آیا یک شغل جدید، یک تجارت جدید، یک سرگرمی جدید یا یک نقش داوطلبانه جدید می خواهید؟ آیا خواهان یک شریک عاطفی جدید می خواهید؟ آیا می خواهید دوستان افلاطونی جدیدی داشته باشید؟ آیا می خواهید وزنتان را کم یا اضافه کنید؟ آیا می خواهید در یک ماجراجویی طولانی یک عمر قدم بگذارید؟ یا آیا فقط می خواهید بتوانید زندگی خود را خیلی ساده سر و سامان دهید؟

دلیلش هرچه که باشد، مصمم شدن نسبت به هدفی که دارید دقیقاً در ذهن شما، کمک می کند تا روی آن تمرکز کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

برنامه و مسیری را که قرار است پیش روی شما قرار گیرد را برنامه ریزی کنید و به سمت آن خود را هدایت کنید و فقط آن را انجام دهید! یک خودکار و یک دفترچه کوچک با خود همراه داشته باشید. از این به بعد تمام افکار و برنامه ها و کارهای مربوط به آینده خود را یادداشت کنید. جزئیات مربوط به نحوه انجام کارهایی را که در نظر دارید، از جمله بودجه، سفر، وسایل و غیره را بنویسید.

اهداف خود را عملی کنید.

به آرامی شروع کنید و به سمت یک هدف دست یافتنی حرکت کنید. وقتی این کار انجام شد، به سمت هدف قابل دستیابی دیگری حرکت کنید. همانطور که اعتماد به نفس به دست می آورید، شروع به مقابله با اهداف سخت تری کنید که برای خود تعیین کرده اید. هر بار که به موفقیتی دست پیدا کردید با یک هدیه کوچک از خودتان قدردانی کنید.

به یاد داشته باشید که شما مهمترین فرد زندگی خویش هستید. شما باید مراقب خود باشید و قدر خود را بدانید. این امر مربوط به خودخواه بودن نیست. هرچه بیشتر به اعتمادسازی خود اهمیت دهید و مسائل خود را حل کرده باشید، آزادتر خواهید بود که به دیگران کمک کنید تا همان مسیر را بیابند و نسبت به زمان، دانش و مهارت‌های خود سخاوتمند باشید.

به توانایی های خود و آنچه که هستید ایمان داشته باشید.

اعتماد به نفس و موفقیت زمانی رشد می کند که به خود فرصت دهید تا کاری را که در آن مهارت دارید را انجام دهید و سپس زندگی خود را بر روی آن بنا سازید. عزت نفس زمانی رشد می کند که دیگر خود را ناامید نسازید و شروع به تشخیص نکات مثبت خود کنید. این حس همچنین زمانی که انتظارات بی موردی را که دیگران از شما دارند کنار بگذارید، می تواند رشد کند.

درک کنید که دیگران مشکلات خاص خود را دارند.

گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که دیگران در برابر مسیر شما ایستاده‌اند و باعث می‌شوند که احساس «کم‌تر» بودن یک شخص یا نادیده گرفتن تلاش‌های خود را داشته باشید. انتقاد از سوی دیگران امری عادی است، اما همه آنها سازنده یا از روی نگرانی واقعی برای رفاه حال شما نیستند. یاد بگیرید که بین انتقادهای غیر مفیدی که به دنبال جلوگیری از دستیابی شما به پتانسیل کاملتان هستند و بازخوردهایی که در واقع به شما کمک می کند تا در مسیر درست رشد کنید، تمایز قائل شوید. حل کردن این موضوع ممکن است کمی طول بکشد، اما ارزشش را دارد و شما در دل خود خواهید فهمید که چه چیزی توصیه صحیح است و چه چیزی به سادگی بازدارنده است. به یاد داشته باشید که بسیاری از مردم نگرانی های مربوط به اعتماد به نفس خود را دارند و برخی از آنها به اندازه کافی ناامن هستند که سعی می کنند نگرانی های خود را به شما نیز منتقل کنند.

با دوستان و خانواده خود در مورد نگرانی ها و مشکلات خود صحبت کنید، یا اگر از این کار احساس بهتری دارید، آن را در دفترچه یادداشت خود بنویسید. به این ترتیب، با رها کردن همه چیز، تنشهای موجود در وجودتان آزاد خواهد شد. اگر می خواهید گریه کنید، این کار را انجام دهید.گریه کردن و رها کردن همه چیز بهتر از این است که آن را در خود نگه دارید و برای خود در درازمدت تنش ایجاد کنید.

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.