بررسی برخی از نشانه های رابطه عاشقانه سمی

رابطه عاشقانه سمی در برانگیختن احساسات جدی یا گفتگو با طرف مقابلتان مشکل دارید. رابطه عاشقانه سمی: روابط سالم بر اساس احترام متقابل ساخته می شود و اعتمادی که با این احترام همراه است، هر دو شریک را در معرض آسیب پذیری قرار می دهد – این بخشی ضروری از فرآیند است. اگر در یک […]


رابطه عاشقانه سمی

در برانگیختن احساسات جدی یا گفتگو با طرف مقابلتان مشکل دارید.

رابطه عاشقانه سمی: روابط سالم بر اساس احترام متقابل ساخته می شود و اعتمادی که با این احترام همراه است، هر دو شریک را در معرض آسیب پذیری قرار می دهد – این بخشی ضروری از فرآیند است. اگر در یک رابطه عاشقانه به طور مداوم نسبت به همتای خود آسیب پذیرتر هستید، باید آن را بررسی کنید و آشکار کنید. آسیب‌پذیری یکی از راه‌های اصلی برای کسب قدرت و کنترل افراد سمی بر شخص دیگر است. اگرچه این می تواند بخش زیبایی از یک رابطه شکوفا باشد، اما اگر یک طرفه باشد می تواند کشنده باشد.

شما نسبت به نتیجه رابطه احساس مسئولیت شدید دارید.

روابط سالم با توازن برابر قدرت و سرمایه گذاری مشخص می شود، مفهومی که شامل مسئولیت هر یک از طرفین برای کیفیت رابطه می شود. اگر متوجه می‌شوید که بیش از دیگران مهم‌تان نگران حفظ رابطه‌تان هستید و بر حفظ رابطه‌تان تمرکز می‌کنید، باید در مسیر زندگی مشترکتان تجدید نظر کنید.

وابستگی متقابل می تواند تجربه لذت بخشی باشد اگر بر پایه اعتماد، همدلی و مراقبت از خود بنا شده باشد. وقتی روابط نامتعادل می‌شوند – بستگی به این دارد که یک نفر رابطه را حفظ کند در حالی که دیگری سلطنت آزاد دارد تا آنطور که می‌خواهد عمل کند – این یک نشانه کلاسیک است که سمیت در پشت صحنه پنهان شده است.

 خانواده یا دوستان آنها نشان می دهد که خطری در پیش است.

اگر به اندازه کافی در رابطه بوده اید تا با خانواده یا دوستان مهم خود ملاقات کنید، به آن توجه کنید سیگنال هایی که می دهند آیا آنها در مورد تاریخچه دوستیابی شریک زندگی شما شوخی می کنند یا شما را در مورد اینکه می توانید با آنها “تحمل کنید” مسخره می کنند؟ آن دسته از افرادی که در روابط طولانی مدت با طرف مقابل شما بوده اند، می توانند منبع ارزشمندی از اطلاعات در مورد اعتبار رابطه شما باشند.

تشخیص علائم هشداردهنده ظریف از طرف خانواده و دوستان می تواند یکی از چالش برانگیزترین علائم برای دیدن در یک رابطه سمی باشد، زیرا شوخی های سبک دل و متلک اغلب فقط بخشی عادی از تعاملات سالم هستند. با این حال، اگر دلتان به شما می‌گوید که ممکن است چیزی پشت نظرات وجود داشته باشد – یا نزدیکانتان به شما سیگنال‌های هشدار آشکارتری می‌دهند – مهم است که مکث کنید و در مورد آنچه ممکن است می‌شنوید فکر کنید یا با آنها بنشینید و قصد آنها را روشن کنید.

به نظر می رسد که مشاجرات شما هرگز به یک راه حل راحت ختم نمی شوند.

“مشاهده های خوب” بخش واقعی یک رابطه سالم است. اینکه بتوانید افکار، تفاوت ها و احساسات خود را آشکارا و بدون ترس از مجازات صحبت کنید، برای ایجاد یک پایه طولانی مدت حیاتی است. وقتی به نظر می‌رسد که بحث‌های شما بدون هیچ راه‌حل مشخصی دور و بر می‌شوند و به همان روش تکرار می‌شوند، می‌تواند نشانه‌ای از مشکل در افق باشد.

ارتباط سنگ بنای قطعی برای روابط سالم است و یادگیری نحوه مخالفت محترمانه حیاتی است. اگر زمانی که نظر متفاوتی را مطرح می‌کنید، مدام احساس ناراحتی می‌کنید، یا این حس را به دست می‌آورید که باید در هنگام مخالفت با دقت عمل کنید، می‌تواند نشانه‌ای از یک رابطه سمی باشد. یادگیری نحوه “مبارزه عادلانه” یک فرآیند است، اما باید به سمت جلو حرکت کند – نه این که در یک چرخه تکراری گیر بیفتد که پایانی برای آن وجود ندارد.

به قلب خود گوش کنید

هر رابطه ای منحصر به فرد است و آگاه ترین فرد در مورد رابطه شما شما هستید. به بدن خود گوش دهید، به غرایز خود توجه کنید و زمانی را برای بررسی واقعی هر پرچم قرمز بالقوه اختصاص دهید. این می تواند در دراز مدت شما را از درد دل نجات دهد.