تحریک مغناطیسی برای افسردگی :  ترانس کرانیال (TMS)

تحریک مغناطیسی برای افسردگی :  ترانس کرانیال (TMS)در تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (TMS)، یک یا دو سیم‌پیچ الکترومغناطیسی قرار داده شده در خارج، پالس‌های مغناطیسی را برای تولید جریان‌هایی در بافت عمیق مغز ارسال می‌کنند که در از بین رفتن افسردگی نقش دارد. پالس های تولید شده از یک نوع و اغلب از همان قدرتی […]


تحریک مغناطیسی برای افسردگی :  ترانس کرانیال (TMS)در تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (TMS)، یک یا دو سیم‌پیچ الکترومغناطیسی قرار داده شده در خارج، پالس‌های مغناطیسی را برای تولید جریان‌هایی در بافت عمیق مغز ارسال می‌کنند که در از بین رفتن افسردگی نقش دارد. پالس های تولید شده از یک نوع و اغلب از همان قدرتی هستند که توسط دستگاه های تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) تولید می شوند.

نیازی به بیهوشی نیست و تحریک طی یک سری جلسات در مطب پزشک اعمال می شود. تقریباً ۶۰ درصد از افرادی که از داروهای ضد افسردگی سود نمی برند با درمان TMS بهبود قابل توجهی پیدا می کنند یا به بهبودی کامل می رسند.

انواع اصلی تحریک مغز چیست؟

در تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (TMS)، یک یا دو سیم پیچ الکترومغناطیسی قرار داده شده در خارج، پالس های مغناطیسی را برای تولید جریان در بافت عمقی مغز ارسال می کنند که در از بین رفتن افسردگی نقش دارد.

پالس های تولید شده از یک نوع و اغلب از همان قدرتی هستند که توسط دستگاه های تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) تولید می شوند. نیازی به بیهوشی نیست و تحریک طی یک سری جلسات در مطب پزشک اعمال می شود. تقریباً ۶۰ درصد از افرادی که از داروهای ضد افسردگی سود نمی برند با درمان TMS بهبود قابل توجهی پیدا می کنند یا به بهبودی کامل می رسند.

تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال (tDCS) یک جریان الکتریکی ضعیف را از طریق یک دستگاه هدست مانند به نقاط مغز از طریق پوست سر اعمال می کند.

هدف هدف قرار دادن مدارهای مغزی درگیر در توجه، ادراک، یادگیری و حافظه است که بر خلق و خوی تأثیر می گذارد.

در تحریک عمیق مغز، که برای افسردگی بسیار مقاوم به درمان اختصاص دارد، یک دستگاه قابل برنامه ریزی خارجی در قفسه سینه کاشته می شود تا سیگنال های الکتریکی را به نقاط مورد نظر در مغز برساند. مانند ضربان ساز برای مغز است.

تحریک متناوب تتا انفجاری (iTBS) یک شکل غیرتهاجمی از تحریک مغز است که برای استفاده در افسردگی مقاوم به درمان تایید شده است.