تغییر شکل میل جنسی

جهات تغییر شکل میل جنسی آیا در تغییر شکل میل جنسی چه عامل یا عواملی موثر واقع می شوند در مقابل این پرسش بایستی گفته شود که در این تغییر حالات اغلب دخالت اثر انگیز وضع روحی مداخلت دارد و لازم است تا چنین صدمه ها و اثرات روحی را در تعییر شکل میل جنسی […]


جهات تغییر شکل میل جنسی

آیا در تغییر شکل میل جنسی چه عامل یا عواملی موثر واقع می شوند در مقابل این پرسش بایستی گفته شود که در این تغییر حالات اغلب دخالت اثر انگیز وضع روحی مداخلت دارد و لازم است تا چنین صدمه ها و اثرات روحی را در تعییر شکل میل جنسی از حالت طبیعی و متعارف به وضع غیر طبیعی قبول نماییم . پس به این ترتیب اثر قابل ملاحضه یک عنصر اثر ساز روحی در چنین تغییر جهت هایی قابل تامل است که گفت و گو درباره ان فعلا مورد لزومی را نشان نمی دهد و این عنصر روحی بنابر اثر قابل ملاحضه و شدیدی که پیدا می کند میل جنسی را به شکل دلخواه خود در می اورد .

نیروی عشق به طور کلی هیچ گاه به ان اندازه یی که تمایلات جنسی میتواند محرک اش واقع شود تحریک نمی شود و در چنین مواقع و حالاتی است که بسیاری از مرزهای فارق میان خوب و بد پسندیده و نکوهیده در مورد میل جنسی از میان برخاسته و این موارد در یک جهت و ارزش قرار می گیرند . بنابر مباحث گذشته و مواردی که در خلال ان صحبت شد اگاهی حاصل کردیم که نیروهای مقاومی در سر راه میل جنسی وجود دارند چون شرم نفرت برخی سنن قواعد اخلاق و عناصری دیگر که میل جنسی مقهور برخی شان شده و با پاره یی از انان به مبارزه و مقاومت می پردازد .

این موضوع مسلم است که این نیروها برای تعدیل و نگاه داشتن قوای جنسی در حد متعارف شان عوامل قابل توجه به شمار اند و در واقع کار همین نیروها است که به هنگام خود یعنی به گاه رشد نیروهای جنسی راه و روش اینده شان را تعیین می کند . از سویی دیگر نیروهایی چون شرم و حیا و نفرت و سنن اخلاقی که عناصر مانع و محدود کننده میل جنسی می باشند از زمره تعصبات تاریخی و سنت دوستی و حفظ مواریث اخلاقی یی تلقی شده اند که خط سیر و نحوه ممنوعیت های خارجی روحی بشر را تعیین می کنند و کاملا چنان است که این عناصر متر صدند و در راهنشسته تا میل جنسی تحت تاثیر ان ها اشکار شود .

از سویی دیگر باز در ضمن مباحثی که گذشت به این نتیجه رسیدیم که در حالات غیر طبیعی جنسی و انحراف هایی از این گونه تنها یک یا دو عنصر مداخله ندارند بلکه عناصر مشترک بسیاری در  به وجود اوردن یک انحراف جنسی دخالت دارند و هر گاه تجزیه وتحلیلی در این جا لازم می نمود مشاهده می کردیم که تمامی این حالات غیر طبیعی جنسی هر یک جداگانه دارای عناصری بسیار هستند که از ترکیب و فعل و انفعال ان عوامل گونا گون است که یک انحراف جنسی حاصل شده و شکل می گیرد .

این موضوع چنین نظریه یی را که میل جنسی نیرو و عنصر ساده یی است نفی می کند و نشان می دهد که بر خلاف تصور میل جنسی یک عنصر مرکبی است که عوامل بسیاری در تشکیل ان دخالت دارند و چه بسا که یکی از این عوامل از سایرین جدا شده و به صورت مستقل رشد یافته و موجب بروز حالتی غیر طبیعی شده باشد .

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.