دلایلی برای طلاق

دلایلی برای طلاق : چه زمانی باید به طور جدی به طلاق فکر کرد؟ درمان به برخی از ازدواج های مشکل دار کمک می کند، اما ۹ دلیل واضح برای طلاق وجود دارد. اینها مسائلی هستند که اگر هر دو طرف مایل به کار روی رابطه باشند، در زوج درمانی قابل حل است. اگر در […]


دلایلی برای طلاق : چه زمانی باید به طور جدی به طلاق فکر کرد؟

درمان به برخی از ازدواج های مشکل دار کمک می کند، اما ۹ دلیل واضح برای طلاق وجود دارد.

اینها مسائلی هستند که اگر هر دو طرف مایل به کار روی رابطه باشند، در زوج درمانی قابل حل است.

اگر در رابطه خود بدبخت هستید و می دانید که سنگ تمام گذاشته اید، ممکن است طلاق تنها گزینه شما باشد.

اگر طلاق منطقی است، روی امنیت خود و فرزندانتان تمرکز کنید و یک طلاق محترمانه داشته باشید تا بتوانید بهبود پیدا کنید و  زندگیتان را ادامه دهید.

۷ دلیل رایج که افراد طلاق می گیرند

۱) مشکلات ارتباطی داریم.

۲) خیانت وجود دارد .

۳) ما از هم جدا شده ایم.

۴) هیچ رابطه جنسی یا صمیمیت فیزیکی وجود ندارد .

۵) ما دیگر “شریک زندگی هم ” نیستیم.

۶) ما خیلی جوان بودیم وقتی ازدواج کردیم.

۷) هیچ حمایت عاطفی وجود ندارد

اگر هر دو طرف مایل به انجام کار باشند، می توان برخی از مسائل را در درمان حل کرد.

اینها مسائلی هستند که اگر هر دو طرف مایل به کار روی رابطه باشند، در زوج درمانی قابل حل است. کلمه کلیدی در اینجا “تلاش ” است، زیرا برای تغییر پویایی روابط برای شما و همسرتان زمان و تلاش لازم است. اگر جرقه های  ریز وجود داشته باشد، می توان عشق را دوباره برانگیخت.
اگر همسرتان مایل به تلاش برای حفظ زندگی مشترک  نیست، یا اگر بعد از شش ماه جلسات هفتگی زوج درمانی چیزی تغییر نکرده است، ممکن است تصمیمات، تلاش‌ها و اهدافتان را دوباره ارزیابی کنید . ممکن است بپذیرید که در یک زندگی همراه با  نارضایتی  بمانید. ممکن است دوباره به مشاوره متعهد شوید یا شروع به صحبت در مورد جدایی کنید.

اگر در رابطه خود بدبخت هستید و می دانید که سنگ تمام گذاشته اید ، ممکن است طلاق تنها گزینه شما باشد.مریم  زمانی تصمیم گرفت که ازدواج خود را ترک کند که استرس ناشی از ناراحتی و درگیری مداوم با شریک زندگی اش مشکلات مزمن جسمی او را تشدید کرد.

۹ دلیل واضح برای طلاق

در گذشته و هنوز هم در برخی زمینه ها دلایل قانونی برای طلاق وجود دارد. در اینجا ۹ مسئله وجود دارد که نشان می دهد طلاق ضروری است یا منطقی است، حتی اگر به دنبال زوج درمانی  نبوده باشید.

۱) عدم تمایل به پایان دادن به یک رابطه موازی .

امی متوجه شد که شوهرش مدت‌ها پس از اینکه به او گفت رابطه اش  با دوست دختر ش تمام شده است به رابطه خود ادامه داد. جای تعجب نیست که مشاوره زوجین کارساز نبود!

۲) متوجه می شوید که شریک زندگی شما قبلاً با شخص دیگری ازدواج کرده است.

جانیس متوجه شد که شوهرش خانواده دیگری دارد و “سفر برای کار” او در واقع زمان با همسر و فرزندان دیگرش است. “او یک زندگی کاملا مخفی دارد که من تازه کشف کردم!”

۳) همسر شما ناپدید شده یا شما را رها کرده است.

شما هیچ ایده ای ندارید که او کجا رفته است و هیچ راهی برای تماس با او ندارید. جو گفت: “او گفت که قرار است برای شام با یکی از دوستانش ملاقات کند و هرگز به خانه نیامد.” او گزارش های مربوط به مفقود شدن افراد را ارائه کرد و با همه دوستان و بستگان آنها تماس گرفت، اما به نظر می رسید که او ناپدید شده است. یک سال بعد، جو یک کارت پستال از همسرش دریافت کرد. روی آن نوشته شده بود: «من برنمی‌گردم، پس کاری را که باید انجام دهید انجام دهید.» او راحت شد زیرا مظنون ناپدید شدن او بود. درخواست طلاق داد.

۴) اختلاف بر سر به دنیا اوردن فرزند.

پیت پس از توافق برای بچه دار نشدن، با دختر عموی اول خود، سوزی، ازدواج کرد. بعداً سوزی از او التماس کرد که نظرش را تغییر دهد زیرا “زمان  بیولوژیکی من در حال اتمام است.” او نمی خواست فرزندی را از پرورشگاه به سرپرستی  بگیرد و پیت هم هرگز نمیخواست پدر  نمی خواست پدر شود. وقتی پیت از تغییر نظر خودداری کرد، آنها متقابل موافقت کردند که طلاق بگیرند تا او بتواند شریک جدیدی پیدا کند.

۵) ازدواج اجباری یا تقلب در ازدواج.

به این ازدواج‌های «شما» می‌گویند، زمانی که فردی فقط برای دریافت گرین‌کارت ازدواج می‌کند، یا ازدواج‌های «خدمت‌آمیز» زمانی که زنی برای ازدواج قاچاق می‌شود. نمونه های دیگر کلاهبرداری زمانی است که یک همسر از شخصی برای مخفی کردن دارایی ها، حساب های بانکی مخفی و غیره به او کمک می کند.

۶) محکومیت کیفری و/یا حبس.

جری پس از اینکه متوجه شد همسرش سال ها در کارش اختلاس کرده است، تصمیم به طلاق گرفت. او در حالی که او در زندان بود درخواست طلاق داد. در مورد دیگری، فیل به دلیل عورت نمایی در معرض یک زن جوان در ملاء عام دستگیر و محکوم شده بود. در حالی که او زندانی نبود، همسرش گفت که نمی تواند در این رابطه باقی بماند.

۷) آزار عاطفی یا فیزیکی.

مگی نمونه‌های متعددی از تهدید، توهین، و هل دادن شوهرش در جریان مشاجره را توصیف کرد. او از او می ترسید و از انتقادهای مداوم و نام بردن از او کاملاً شکست خورده بود.  سپس متوجه شد که او یک دستگاه ضبط در کیف او گذاشته و تمام حرکات و مکالمات او را دنبال کرده است. ما با هم برای ایجاد یک طرح ایمنی کار کردیم، او و فرزندانش را به خانه امن منتقل کردیم و او درخواست طلاق داد.از مورد یک از مهم ترین دلایلی برای طلاق است.

۸) اعتیاد به مواد مخدر یا الکل .

اگر همسرتان اعتیاد درمان نشده داشته باشد، ممکن است برای شما ویا فرزندانتان خطرناک باشد.

۹)  بیماری روانی جدی.

ریچ با معشوقه دبیرستانی خود آلیکس ازدواج کرد. آنها چندین سال با هم خوشحال بودند، اما پس از آن آلیکس یک استراحت روانی داشت و در بیمارستان بستری شد. او به اسکیزوفرنی مبتلا شد، علیرغم مصرف دارو علائمش بدتر شد و خشن شد. سرانجام ریچ تصمیم دشواری گرفت تا او را به یک اسایشگاه منتقل کند که در آن بتواند تحت نظارت و حمایت قرار گیرد. سپس درخواست طلاق داد.

اگر به هر طریقی مجبور به ازدواج یا ماندن در ازدواج شدید، فوراً به دنبال کمک باشید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.