راه های ایجاد اعتماد در یک رابطه عاطفی

  ۱٫به قولی که داده اید عمل کنید. همیشه به شریک زندگی خود اطمینان داشته باشید تا آنها بدانند که می توانند به شما اعتماد کنند. تلاش کنید تا آنچه را که وعده داده اید، به بهترین نحو انجام دهید. برای مثال به موقع سر قرار شامتان حاضر شوید و زمانیکه گفته اید تلفن می […]


 

۱٫به قولی که داده اید عمل کنید.

همیشه به شریک زندگی خود اطمینان داشته باشید تا آنها بدانند که می توانند به شما اعتماد کنند. تلاش کنید تا آنچه را که وعده داده اید، به بهترین نحو انجام دهید.

  • برای مثال به موقع سر قرار شامتان حاضر شوید و زمانیکه گفته اید تلفن می کنید، این کار را انجام دهید.
  • در طول یک رابطه، به احتمال زیاد با شرایطی روبرو می شوید که باعث می شود زیر قول خود بزنید. مثلا ممکن است لاستیک ماشینتان پنجر شود و شما قرار آن شب را از دست بدهید. به او بگویید چه اتفاقی افتاده در این صورت با او صادق و راحت هستید.

۲٫درباره افکار خصوصی تان با شریک عاطفی تان صحبت کنید.

صمیمیت مشترک در یک رابطه مهم است، بنابراین در مورد زندگی و افکار درونیتان با شریک زندگی خود سخن بگویید. این شامل احساسات، دل مشغولی ها و رویاهایتان در آینده می شود.

  • برای مثال وقتی به خاطر کار دوچار استرس می شوید، در موردش با شریک عاطفی تان صحبت کنید. مثلا چیزی شبیه این بگویید: من واقعا از پروژه عقب هستم و نگران فرا رسیدن مهلت پایان کار هستم.
  • به همین ترتیب، در مورد رویاهای خود برای آینده با او صحبت کنید. ممکن است بگویید”من این رویا را دارم که روزی با دوستم نانوایی افتتاح کنم. او می تواند پخت و پز را انجام دهد ، و من می توانم جذب مشتری را ترتیب دهم.”

۳٫اطلاعات خصوصی او را با کسی در میان نگذارید.

زمانیکه شریکتان مسئله ای را با شما عنوان می کند، این باید بین شما باقی بماند. حفظ گفته های او اعتماد را نسبت به شما در او به وجود می آورد

۴٫زمانیکه اشتباهی می کنید، معذرت خواهی کنید.

امکان دارد اشتباهی از شما سر بزند در این صورت عذرخواهی کنید و همچنین شریکتان را وقتی اشتباهی مرتکب شد، ببخشید.

  1. ۵. در مواقعی که با مشکلی روبرو شد، او را حمایت کنید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.