قبل از ازدواج با یک فرد مطلقه باید ارزیابی کنید

قبل از ازدواج با یک فرد مطلقه باید ارزیابی کنید : اگر در مورد اقداماتی که برای محافظت از خود در صورت آماده شدن برای ازدواج با یک مرد مطلقه باید انجام دهید، محتاط هستید باید بدانید که سؤالاتی وجود دارد که می توانید از همسر احتمالی خود بپرسید و اقداماتی وجود دارد که می […]


قبل از ازدواج با یک فرد مطلقه باید ارزیابی کنید : اگر در مورد اقداماتی که برای محافظت از خود در صورت آماده شدن برای ازدواج با یک مرد مطلقه باید انجام دهید، محتاط هستید باید بدانید که سؤالاتی وجود دارد که می توانید از همسر احتمالی خود بپرسید و اقداماتی وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود انجام دهید و همچنین اقدامات لازم را انجام دهید. شما در ابتدا می‌خواهید مطمئن شوید که با فردی که طلاق گرفته است، مشکلی ندارید، با افراد خانواده نزدیک او رابطه برقرار می‌کنید، و شریک زندگی بالقوه‌تان آماده است قبل از هر چیز دیگری به شما به عنوان نامزد متعهد شود.

در مرحله نخست باید به ارزیابی اینکه آیا او برای ازدواج آماده است یا خیر، بپردازید. بدون در نظر گرفتن پیامدهای منفی طلاق با او قرار ملاقات بگذارید. کلمه “طلاق” می تواند بسیار سنگین باشد، به خصوص در موقعیتی که با او قرار ملاقات دارید. میتوانید با خودت فکر کنید که چرا طلاق گرفته؟ آیا او یک فرد ضداجتماعی است؟ یا یک هنرمند افراطی؟ یا فردی بد دهن؟ یا اهل خشونت است و دست بزن دارد؟ از تصور گذشته او به عنوان یک شرور در ذهن خودداری کنید. به یاد داشته باشید که ازدواج یک مرحله طبیعی در روابط بزرگسالان است و طلاق پایان یک رابطه و به معنای جدایی است.گاهی اوقات دلیل طلاق بسیار کمتر دراماتیک است. همسر سابقش را هم شرور فرض نکنید. باز هم این را در نظر بگیرید که افراد به دلایل ساده ای مانند از دست دادن عشق و عدم تفاهم یا اینکه متوجه می شوند آنطور که قبلا فکر می کردند با هم سازگار نیستند، طلاق می گیرند. با قضاوت نکردن در مورد رابطه، از شک و تردید نسبت به او پرهیز کنید زیرا حقیقت سه طرف دارد – نسخه طرف مقابلتان، نسخه همسر سابقش و حقیقت واقعی.

قبول کنید که او به همراه خود یک توشه دارد. هرکسی که در یک رابطه دچار مشکل شده باشد، چمدانی از خاطرات گذشته با خود خواهد داشت. مردی که طلاق گرفته چمدانش بیشتر از مردی است که هرگز ازدواج نکرده است. اگر مسئله مالی داشته باشد که ناشی از پیامد ازدواج قبلی او باشد (نفقه همسر، هزینه فرزندان)، و همچنین مشکلات احتمالی اعتماد، فرزندان بالقوه آن ازدواج و غیره، بدانید به چه نوع رابطه ای وارد می‌شوید و آیا می توانید آن چمدان را بپذیرید.

به فکر سرعت دادن به رابطه نباشید و به آرامی پیش بروید. بسته به مدت زمانی که طلاق اتفاق افتاده است و اینکه چگونه فرد بهبود می یابد، ممکن است پایان دادن به رابطه قبل از لحاظ ذهنی نیاز به زمان داشته باشد. در این راه عجله نکنید. رابطه را روز به روز در نظر بگیرید. مخصوصا در رابطه با مردان مطلقه ای که بلافاصله پس از طلاق خود وارد یک رابطه جدید با شما می شوند، محتاطانه تر رفتار کنید.

توجه کنید که آیا کلمات او با اعمالش مطابقت دارند یا خیر. در حالی که او می گوید آماده یک رابطه جدید است، توجه کنید که آیا اقدامات و کلمات او با آنچه آمادگی به نظر می رسد مطابقت دارد یا خیر. آیا او می داند که چه می خواهد؟ خود را مجرد اعلام می کند؟ آیا او از مجردی خوشحال و شادمان است؟ آیا او مهارت های آشنایی موثر را دارد؟ او باید بتواند مرزهای عاطفی و فیزیکی را حفظ کند و از چیزهایی که با آن منطبق نیست فاصله بگیرد. آیا او مهارت های ارتباط موثر را دارد؟ او باید در برقراری ارتباط قاطعانه و معتبر عمل کند و در حفظ صمیمیت و نزدیکی، دادن و دریافت آزادانه محبت، و آسیب پذیر بودن راحت باشد.

درباره سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید صریح و صادقانه با همسر احتمالی خود صحبت کنید. مطمئن شوید که نامزدتان قبل از اینکه به شما تعهد بدهد، احساسات خود را در مورد ازدواج قبلی بررسی کرده است. این می تواند شامل رسیدگی به هرگونه غم، شک و تردید به خود یا سایر احساسات منفی ناشی از طلاق باشد. در مورد چیزهایی که در ازدواج قبلی اش دوست داشت صحبت کنید. در مورد شباهت های بین رابطه خود و گذشته صحبت کنید، اما خودتان را به چیزی که نیستید تبدیل نکنید. در مورد اینکه چه چیزی باعث شکست ازدواج قبلی شده است صریح باشید تا بتوانید مشکل را حل کنید یا از اشتباهات مشابهی که در رابطه قبلی مرتکب شده بود اجتناب کنید. همچنین به او یادآوری کنید که اتفاقاتی که در رابطه گذشته رخ داده است، ربطی به روابط آینده ندارد.

صبور باشید. یک بار ازدواج کردن احتمالاً شانس شما را برای رسیدن به سطح بعدی در رابطه تان از بین نمی برد، اما به این معنی است که او ممکن است برای بار دوم مردد باشد. به خاطر داشته باشید که بی میلی او برای نامزدی یا ازدواج مجدد به این سرعت بازتابی از احساسات او در مورد شما نیست. یک چارچوب زمانی برای پیشرفت رابطه خود تعیین کنید. یک سال، دو یا ۳ سال به او فرصت دهید. کاری را انجام دهید که برای شما مفید است. اگر ازدواج برای شما مهم است، یک چارچوب زمانی داشته باشید که از احترام به خود حمایت کند. اگر تا آن زمان خواستگاری کرد، به آنچه می خواستید رسیدید، اما اگر خواستگاری نکرد، سال ها منتظر نمانید تا او پیشنهاد خود را مطرح کند. نیازهای خود را قربانی شریک زندگی تان نکنید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.