پس از جدایی در کدام مسیر ؟

پس از جدایی در کدام مسیر ؟ قرار نیست رابطه ی از دست رفته را مجدداً شروع کنیم. تنها لازم است این تمام شدن را بپذیریم و احساسات مرتبط به آن را تجربه کنیم. در مرحله شکست عاطفی، احساسات مختلفی بیدار می شود.‌ ما غمگین می شویم چراکه فردی را که دوست داشته ایم، رابطه […]


پس از جدایی در کدام مسیر ؟ قرار نیست رابطه ی از دست رفته را مجدداً شروع کنیم. تنها لازم است این تمام شدن را بپذیریم و احساسات مرتبط به آن را تجربه کنیم.

در مرحله شکست عاطفی، احساسات مختلفی بیدار می شود.‌ ما غمگین می شویم چراکه فردی را که دوست داشته ایم، رابطه ای را که می خواستیم، از دست داده ایم.

خشمگین می شویم و عصبانی از همدم و یاری که ما را تنها گذاشته است.

اگر به احساساتمان دسترسی داشته باشیم با آنها می مانیم و همراه خودمان خواهیم بود‌. با شفقت دردجدایی را می پذیریم و صبور می مانیم تا بهبودی تا شفاء.

امّا اگر اینگونه نباشد چه؟

ما رنج هایی را که با دست خودمان به وجود آورده ایم را به درد جدایی می افزائیم. شاید به اجبار بخواهیم یارمان را برگردانیم.‌

شاید شروع کنیم به سرزنش کردن خودمان و اشتباهاتمان را مرور کنیم. فراموش می کنیم که ما لایق چیز بهتری هستیم.

ما لایق رابطه ی بهتری هستیم. منظورم این نیست که فرد مقابل از ما پایین تر است. یا او لیاقت ما را نداشت‌ که اگر اینگونه تصور کنیم نشان دهنده آسیبی در ماست‌.

بلکه حرف من این است که همه ی ما شایسته ی انتخاب شدن هستیم. یاری که بارها و بارها ما را با تمامی آنچه که هست، با وجود نقص هایمان، بر هر چیز یا فرد دیگری، انتخاب کند.

ما شایسته بارها و بارها دوست داشته شدن هستیم. حق هر فردی تجربه رابطه اصیل است، رابطه ای که فرد واقعاً بخواهد در “رابطه” باشد. حق هر انسانی است که عشق را تجربه بکند.

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.