قوانین جامع کسب موفقیت (پارت اول)

قوانین جامع کسب موفقیت

موفقیت موفقیت: یک فرد می تواند در بسیاری از زمینه های مختلف زندگی خود (نه فقط محل کار) موفق باشد. برخی رفتارها می توانند شانس موفقیت فرد را بهینه کنند. اگر فرد بتواند با دیگران کنار بیاید، مسئولیت پذیر باشد و موارد دیگر، شانس موفقیت او افزایش می یابد. کلمه “موفقیت” اغلب اشتباه گرفته می […]


موفقیت

موفقیت: یک فرد می تواند در بسیاری از زمینه های مختلف زندگی خود (نه فقط محل کار) موفق باشد.

برخی رفتارها می توانند شانس موفقیت فرد را بهینه کنند.

اگر فرد بتواند با دیگران کنار بیاید، مسئولیت پذیر باشد و موارد دیگر، شانس موفقیت او افزایش می یابد.

کلمه “موفقیت” اغلب اشتباه گرفته می شود. اغلب، در رابطه با شغل یا وضعیت مالی شخص، و به ندرت در لحظات دیگر زندگی از جمله موفقیت در رشد شخصی، موفقیت در لذت بردن از زندگی، یا حتی موفقیت به عنوان یک دوست استفاده می شود. این حوزه های دیگر به همان اندازه معتبر هستند (اگر نه حتی بیشتر)، و در نهایت این به هر یک از ما بستگی دارد که معنای موفقیت خود را تعریف کنیم.

با این اوصاف، در اینجا ۱۳ قانون وجود دارد که احتمالاً به شما کمک می کند تا هر نوع موفقیتی را که می خواهید دنبال کنید (و به دست آورید). من در ابتدا آنها را برای محیط های کاری و آموزشی توسعه دادم، اما با کمی گسترش، آنها در بسیاری از زمینه های زندگی من به خوبی به من خدمت کردند. توجه داشته باشید که هیچ یک از آنها مطلق نیستند. من شخصاً تقریباً هر روز چندین مورد از این قوانین را زیر پا می گذارم. و با این حال، متوجه شده ام که وقتی به زندگی با آنها ادامه می دهم، همه چیز خیلی بهتر از زمانی که من این کار را نمی کنم، پیش می رود.

۱٫ به فرآیند و مسیر اهمیت دهید، نه فقط به نتیجه.

بیشتر اوقات، موفقیت نتیجه بسیاری از مراحل کوچک و تدریجی است. با این حال، اگر روی نتیجه وسواس داشته باشیم، به احتمال زیاد خود را از فرآیندهایی که ممکن است منجر به آن شود، قطع کنیم. ما بی حوصله، بی قرار، بی تمرکز و حتی بی اراده می شویم. در عوض، ما باید یاد بگیریم که با تبدیل کردن آن به نوعی بازی، به فرآیند و نه فقط به نتیجه اهمیت دهیم.

۲٫ با عمل شکست بخورید، نه با انفعال.

تنها راه برای خوب شدن در کاری این است که واقعاً آن را انجام دهید. اگر می خواهید نویسنده خوبی شوید، باید بنویسید. اگر می‌خواهید دوست خوبی شوید، باید به او کمک کنید. با این حال، اغلب اوقات، ما نمی توانیم اقدامی انجام دهیم، زیرا می ترسیم که ممکن است اشتباه کنیم. و با این حال، در بیشتر مواقع، اشتباه بزرگ‌تر این است که سعی کنیم هیچ‌یک را انجام ندهیم. اگر قرار است شکست بخورید، با عمل شکست بخورید، نه با انفعال.

۳٫ به راحتی «بله» بگویید و آن را معنی کنید.

خود را در معرض تجربیات مختلف قرار دهید. کارنامه خود را با گفتن “بله” بیشتر کنید – حتی زمانی که کاملاً مطمئن نیستید که آیا آن را در خود دارید یا خیر. شما می توانید با پیشروی آن را بفهمید (و در نتیجه با هر چالشی رشد کنید). بگویید “بله” و آن را معنی کنید.

۴٫با دیگران کار کنید و به راحتی به اشتراک بگذارید.

انسان ها جانوران اجتماعی هستند. زمانی که با افراد دیگر در جهت اهداف مشترک همکاری می کنیم، در بهترین حالت خود هستیم. پس همکاری کنید تیم ها را تشکیل دهید. شبکه. دیگران می توانند به شما بیاموزند و زندگی شما را به روش های غیرمنتظره ای غنی کنند، همانطور که شما هدایای منحصر به فردی برای ارائه به افراد اطراف خود دارید. در مورد اینکه چه کسی اعتبار می گیرد زیاد نگران نباشید، در عوض، با دیگران منصف باشید و در ازای آن همان را بخواهید.

۵٫ به تعهدات خود پایبند باشید.

این مهمترین قانون از همه است. مواظب حرف خود باشید و به چه کسی یا چه چیزی متعهد می شوید. با این حال، هنگامی که تعهدی را تعیین کردید، همه چیز را وارد کنید. راهی را پیدا کنید و آن را انجام دهید. البته باز هم لغزش خواهید کرد. و وقتی این کار را کردید، به عقب برگردید و آن را ۱۰۰ درصد بدهید.

۶٫ نسبت به خود و گروه هایی که در آن قرار دارید پاسخگو باشید.

وقتی همه چیز درست نمی شود، ما سریعاً دلایل را جستجو می کنیم. اما به جای نگاه درونی، به اعمال خود، یا رویدادهای خارجی که ممکن است تغییر کنند (عواملی که ممکن است بتوانیم آنها را کنترل کنیم)، اغلب بر رویدادهای بیرونی بیش از حد تأکید می کنیم، حتی اگر تمایلی به تغییر یا به چالش کشیدن آنها نداشته باشیم. ما نمی‌توانیم از این شکست‌هایمان یاد بگیریم و رشد کنیم. در عوض، پاسخگو بودن را تمرین کنید، هم برای «من» و هم برای «ما». حتی اگر با ما ناعادلانه رفتار می‌شود، بهتر است به‌عنوان یک فرد و گروه روی آنچه می‌توان در مورد آن انجام داد تمرکز کنیم.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.