مقایسه ی TMS و tDCS

مقایسه ی TMS و tDCS : در حال حاضر TMS رایج ترین شیوه ی تحریک مغزی است. هر چند که در سال های اخیر tDCS به طور فزاینده ای مورد توجه متخصصصان قرار گرفته است. هر دوی این روش ها امکان افزایش و یا کاهش فعالیت نورونی بخش های از مغز را فراهم می کنند. […]


مقایسه ی TMS و tDCS : در حال حاضر TMS رایج ترین شیوه ی تحریک مغزی است. هر چند که در سال های اخیر tDCS به طور فزاینده ای مورد توجه متخصصصان قرار گرفته است. هر دوی این روش ها امکان افزایش و یا کاهش فعالیت نورونی بخش های از مغز را فراهم می کنند.

هم چنین این روش ها بدون درد بوده و قابلیت به کارگیری برای انسان را دارند. از نظر هزینه و سهولت استفاده، TMS نسبت به tDCS گران تر است و به دلیل شکل و اندازه ی دستگاه، لازم است تا برای کار با آن، فرد به خوبی آموزش دیده باشد؛ ولی استفاده از tDCS نسبتا راحت تر است و به صورت کلاهی است که بر روی سر فرد قرار داده می شود.

TMS باعث شلیک پتانسیل عمل نورون ها می شود و به این ترتیب تاثیر قوی تری دارد. اما از آنجایی که tDCS تنها باعث افزایش خودانگیخته ی شلیک سلول ها می شود، قدرت TMS را ندارد. یکی از مزیت های tDCS نسبت به TMS همین است که به دلیل تاثیر ضعیف تر، احتمال اینکه فردی که آن را دریافت می کند دچار تشنج شود، بسیار کوچک تر از TMS است.

مقایسه ی TMS و tDCS :