مناطق شهوی غیر طبیعی

مناطق شهوی غیر طبیعی:تا کنون ان مقدار که گفت و گو کرده ایم درباره ی حالات غیر طبیعی فاعلی و مفعولی مثبت و منفی بوده است ، اینک با توجه به این موارد تحقیقات خود را به میل جنسی می کشانیم. اما میل جنسی چیست؟ هم چون که این پرسش پیش می اید ذهن ما […]


مناطق شهوی غیر طبیعی:تا کنون ان مقدار که گفت و گو کرده ایم درباره ی حالات غیر طبیعی فاعلی و مفعولی مثبت و منفی بوده است ، اینک با توجه به این موارد تحقیقات خود را به میل جنسی می کشانیم. اما میل جنسی چیست؟ هم چون که این پرسش پیش می اید ذهن ما بدون تامل متوجه یک انگیزش و تحریک روحی میشود که همواره یک منبع جسمی وابستگی دارد . البته در اینجا باید اشاره شود که این تحریک را با تحریکاتی که به وسیله انگیزش های خارجی ایجاد میشود نبایستی اشتباه نماییم به این طریق میل جنسی عبارت از مفهوم یک تحریک است که هم جنبه روحی دارد و هم جنبه جسمی .

درباره میل جنسی فرضیه هایی بسیار ایراد شده که ساده ترین ان ها این است که میل جنسی از هر صفت مشخص و متمایزی مبراست و تنها در حد مقدور میکوشد تا در زندگی روحی ابرز وجود نماید . اما به طور کلی چون هر میلی از برای این که از امیال دیگر جدا و مشخص باشد دارای اوصاف مخصوصی می باشد و این اوصاف با روابط و بازبستگی هر میلی با اعضای بدن تشخیص می یابد،

از این روی اظطرارا بایستی گفت که میل جنسی نیز از این هنجار بر کنار نیست و منبع و سرچشمه ی میل جنسی حالت محرکی است که در یکی از اعضای بدن وجود دارد ،و شکل ساده کار و هدف این میل ان است که این تحریک عضوی را به ثمر رساند . البته در این جا نا گزیر از بیان این مطلبیم که میل جنسی در حالی که مهم ترین قسمت پسیکا نالیز علمی است اما تا کنون چنان که بایستی شناخت ان تکامل کافی نیافته است .

برای رسانیدن مفهوم مورد نظر به یک فرضیه موقت درباره توجیه میل جنسی نیز لازم است تا عطف توجیهی به شود و ان چنین است که دو نوع تحریک جنسی از اعضای بدن ما تولید میشود که بر اساس اخاختلافات شیمیایی هستند – و به ویژه یکی از این دو تحریف را مخصوصا میتوانیم جنسی به خوانیم و در چنین هنگامی است که عضو مورد نظر یک منطقه شهوی خاص شمرده میشود و چیزی که از ان نتیجه میگردد عبارت است از یک میل منطقه ای

در دسته یی از حالات غیر طبعی جنسی نقاطی از بدن و اعضای دارای ارزش جنسی می شوند و از ان جمله میتوان از نشیمن و دهان یاد کرد . البته نقش و حالتی را که این مناطق شهوی دارند کاملا اشکار است و این نواحی درست کار الت تناسلی را انجام می دهند و این مفهوم ویژه در نشیمن مصداق کلی دارد . میان مبتلایان به هیسری این اعضا چنان تغییر مفهوم میدهند که جا و مکان الت تناسلی را در صورت طبیعی اش کاملا اشغال کرده و در اثر این جا نشینی مناطق حساسیت تازه یی به وجود می اورند .

میان مبتلایان به هیستری این موضوع یعنی تغییر نواحی طبیعی جنس به مناطق غیر طبیعی که جای نواحی طبیعی را اشغال کرده و به صورت الت تناسلی در می ایند فراوان است ، اما با این که چنین حالتی در هیسریک ها بسیار مشاهده شده است دلیل ان این نیست که در میان در میان سایر بیماران وجود نداشته باشد-بلکه در میان این بیماران نیز به حد قابل توجهی وجود دارد لیکن بدان صراحت و روشنی و وضع اشکاری که در هیستریک ها قابل مشاهده است در سایر بیماران قابل تشخیص نیست.

اما علت و موجب چنین اشکالی در تشخیص این حالت در بیماران دیگر و نمایانی اش با وضوح بیشتری میان مبتلایان به هیستری چیست به این سبب که این حالت از نواحی که به وسیله کنترل بدنی می توان تشخیص داد دور تر و به تشکیلات روحی نزدیک تر است یا در شکلی روشن تر در هیستریک ها از روی عوارض بدنی تشخیص زود تر حاصل می شود ، در حالی که در انواع بیماران دیگر چون از مراکز بدنی دور و به ساختمان روحی نزدیک تر است تشخیص به همان نسبت دشوار تر می شود .

آنچه که در بیماران عصبی حایز اهمیت بیشتری است آن می باشد که میل جنسی خود به هدف جویی می پردازد و صرف نظر از عواملی دیگر خود راه هایی ابداع میکند و از مناطق تحریک شهوی بی نیازی نشان می دهد . در چنین اوقاتی نگاه خود چنان ارزشی کسب می کند که بدون توجه به مناطق شهوت انگیز می تواند ان ها را جبران نماید. هم چنین درد دادن و شکنجه وارد کردن به صورت نواحی شهوی در می اید و پوست نقاط مختلف بدن همان ارزش دهان و نشیمن را پیدا می کند و به صورت مناطق شهوی در می آید.

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.