چگونه به دیگران درباره آداب معاشرت کودکان اوتیسم توضیح دهیم؟

توضیح دهید که افراد اوتیسم دوست ندارند، تماس فیزیکی برقرار کنند این یک مسئله حس است. افراد اوتیسم متفاوت دارای حساسیت های متفاوتی هستند. برای جلوگیری از ناراحت کردن فرد، آسان ترین راه این است که از او سؤال کنید. برخی افراد اوتیسم از تماس فیزیکی لذت می برند. برخی از آنها با خوشحالی دوستان […]


توضیح دهید که افراد اوتیسم دوست ندارند، تماس فیزیکی برقرار کنند

این یک مسئله حس است. افراد اوتیسم متفاوت دارای حساسیت های متفاوتی هستند. برای جلوگیری از ناراحت کردن فرد، آسان ترین راه این است که از او سؤال کنید.

برخی افراد اوتیسم از تماس فیزیکی لذت می برند. برخی از آنها با خوشحالی دوستان صمیمی و خانواده شان را در آغوش می گیرند.

در زمانی که تردید دارید، سؤال کنید. بگویید: می توانم بغلت کنم؟ یا به آرامی به سمت او حرکت کنید طوری که فرد اوتیسم بتواند شما را ببیند و شانس این را داشته باشد که بتواند ا درخواست کند تا این کار را نکنید.

تصور نکنید که آنها همیشه به یک شیوه عمل می کنند. ممکن است دوستتان در یک روز خوب دوست داشته باشد که او را در آغوش بگیرید اما در روزی که بسیار پر مشغله یا آشفته است این کار را دوست نداشته باشد. فقط از او بپرسید.

توضیح دهید که برخی افراد اوتیسم با میزان حساسیت های حسی خود دوچار مشکل می شوند، حتی گاهی برایشان دردناک است. یک فرد اوتیسم در برابر نورهای درخشان ممکن  است، سردرد بگیرد یا وقتی ظرفی به کف زمین برخورد کند، شروع به پریدن و داد و فریاد و گریه کند. به خاطر داشتن اینکه فرد مبتلا به اوتیسم است می تواند به شما کمک کند.

این خوب است که درباره نیازهای فرد اوتیسم سوال کنید تا بتوانید او را وفق دهید. برای مثال بپرسید: آیا این اتاق برای شما خیلی پر سر و صداست؟ آیا ما به جای دیگری برویم؟

هرگز صحیح نیست که کسی را به خاطر حساسیت هایش مورد آزار و تمسخر قرار دهید. ( برای مثال کوبیدن درهای کابینت با ببینیدکه او چگونه واکنش نشان می دهد). این قبیل رفتارها می تواند باعث درد شدید، ترس یا حتی حمله هول شود و نوعی قلدری تلقی می شود.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.