ایجاد تعاملات مثبت با فرزندانمان

ایجاد تعاملات مثبت با فرزندانمان : اگر به دنبال این هستید که به عنوان یک والد با فرزندتان رابطه خوبی داشته باشید در ابتدا باید زمانی را برای فرزندتان اختصاص دهید که دارای کیفیت مطلوب یک رابطه باشد. پایه و اساس والدین خوب در رابطه شما با فرزندانتان نهفته است. اگر با یک به یک […]


ایجاد تعاملات مثبت با فرزندانمان : اگر به دنبال این هستید که به عنوان یک والد با فرزندتان رابطه خوبی داشته باشید در ابتدا باید زمانی را برای فرزندتان اختصاص دهید که دارای کیفیت مطلوب یک رابطه باشد. پایه و اساس والدین خوب در رابطه شما با فرزندانتان نهفته است. اگر با یک به یک فرزندتان ارتباط برقرار نکنید، به زودی دچار چالشی بزرگ خواهیدشد. به هر کدام از فرزندانتان حداقل یک ساعت وقت با کیفیت اختصاص دهید. این زمان باید با تعاملی مثبت سپری شود، مانند تشویق فرزندتان به خاطر ساخت قلعه یا صحبت با آنها در مورد مسائلی که در طول هفته در مدرسه برایش اتفاق افتاده. از اینکه در این زمان به آموزش یا تصحیح رفتار او بپردازید، خودداری کنید. به سادگی از کنار هم بودن لذت ببرید.

در طول این زمان، هرگزکودک خود را مورد انتقاد قرار ندهید. اگر شما احساس کردید که نیاز به اصلاح رفتارآنها دارید، این کار را به روشی انجام دهید که به آنها نشان دهد رفتار آنها مسئله است و نه خودشان. در هر صورت به حرف فرزندتان گوش دهید و به سخنانشان اعتبار بخشید.

محدودیت های تعیین شده برای فرزندانتان را، همدلانه و واضح تعیین کنید. مهم نیست که این محدودیت ها تا چقدر ممکن است به آنها فشار بیاورد، کودکان با ساختار و چارچوب شکوفا می شوند. شما می توانید با تنظیم محدودیت هایی با فرزندتان از سن کم، فرزندپروری خوبی را ایجاد کنید. در واقع ، شما برای ایجاد حدود مناسب از همدلی استفاده خواهید کرد، در حالی که هنوز به فرزند خود نشان می دهید که در کنار آنها هستید.

به عنوان مثال ، شما ممکن است این قانون را تعیین کنید که کودکتان نباید با توپ در حیاط جلویی بازی کند. شما ممکن است بگویید ، “من می دانم که تو دوست داری با توپ در حیاط جلویی بازی کنی، اما وقتی درگیر بازی می شوید به سمت خیابان می روید. اگر در حیاط پشتی بازی کنید، امن تر است. ”

با این روش ، شما در حال توضیح حد و مرز هستید، در حالی که به او نشان می دهید که می دانید چرا دلش می خواهد در حیاط جلویی بازی کند. با نشان دادن همدلی نسبت به احساساتشان، آنها بسیار بیشتر از دستوراتتان پیروی می کنند.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.