نحوه توجه و گوش دادن به حرفهای کودکمان

نحوه توجه و گوش دادن به حرفهای کودکمان این مهم است که ارتباط شما با فرزندانتان دو طرفه باشد. شما فقط نباید در آنجا باشید تا قوانین را اجرا کنید بلکه در صورت بروز مشکل به حرفهای فرزندانتان گوش دهید. باید بتوانید به فرزندان خود ابراز علاقه کنید و درگیر زندگی شان باشید. باید فضایی […]


نحوه توجه و گوش دادن به حرفهای کودکمان

این مهم است که ارتباط شما با فرزندانتان دو طرفه باشد. شما فقط نباید در آنجا باشید تا قوانین را اجرا کنید بلکه در صورت بروز مشکل به حرفهای فرزندانتان گوش دهید. باید بتوانید به فرزندان خود ابراز علاقه کنید و درگیر زندگی شان باشید. باید فضایی را ایجاد کنید که فرزندانتان بتوانند با مشکلی که برایش پیش آمده، چه بزرگ و چه کوچک، به سمت شما بیاید.

نسبت به حرفهای فرزندانتان، شنونده ای فعال باشید و گوش دادن فعال را تمرین کنید. وقتی آنها با شما صحبت می کنند به آنها نگاه کنید در حالی که آنها با شما صحبت می کنند ، و با تکان دادن سر و استفاده از کلمات و اظهارات تأیید آمیزپ، مانند “اوه هو” ، “من می فهمم” یا “ادامه دهید”  توجهتان را به آنها نشان دهید. به جای کوتاه کردن پاسخ، سخنانشان را با دقت گوش دهید. وقتی نوبت شما برای صحبت کردن است، آنچه را که شنیده اید قبل از پاسخ گفتن، علامت گذاری کنید. شما می توانید بگویید ، “به نظر می رسد که عقیده داری برنامه روزمره این هفته ات ناعادلانه است.”

حتی می توانید هر روز زمانی را برای صحبت با فرزندان خود اختصاص دهید. این می تواند قبل از خواب ، صبحانه یا هنگام پیاده روی بعد از مدرسه باشد. این بار با ملاحظه رفتار کنید و از چک کردن تلفن یا حواس پرتی خودداری کنید.

اگر فرزند شما می گوید که باید چیزی به شما بگوید، حتما این موضوع را جدی بگیرید. اگر زمان مناسب اکنون است، تمام کاری که باید انجام دهید این است که با تمرکز به حرفهایش گوش دهید، یا زمانی که واقعاً می توانید به حرفهایش با دقت گوش دهید، با او صحبت کنید.

هوش فرزندان خود را دست کم نگیرید. آنها غالباً بینش هایی برای به اشتراک گذاشتن یا راهی برای سنجش در تشخیص درست و غلط دارند. برای شنیدن دیدگاههایشان وقت بگذارید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.