چه واکنشی هنگام گوش دادن داشته باشیم؟

چه واکنشی هنگام گوش دادن داشته باشیم؟ برای روشن شدن آنچه شخص می گوید سؤال کنید. خوب است که به فرد اطلاع دهید که آنچه گفته برای شما نامشخص است. در واقع، این روش خوبی برای نشان دادن توجه شما است. سعی کنید از قطع کردن کلام آنها اجتناب کنید و منتظر یک مکث طبیعی […]


چه واکنشی هنگام گوش دادن داشته باشیم؟ برای روشن شدن آنچه شخص می گوید سؤال کنید. خوب است که به فرد اطلاع دهید که آنچه گفته برای شما نامشخص است. در واقع، این روش خوبی برای نشان دادن توجه شما است. سعی کنید از قطع کردن کلام آنها اجتناب کنید و منتظر یک مکث طبیعی باشید تا از او بخواهید، شفاف سازی کند.

به عنوان مثال، شما ممکن است منتظر بمانید تا جمله بعدی خود را تمام کند، و سپس چیزی مانند این را بگویید، “ببخشید ، می توانید دوباره توضیح دهید؟ فکر می کنم ممکن است چیزی را از دست داده باشم. “یا ممکن است بگویید ، “صبر کنید ، درباره برادرتان چه خبر بود؟”

برای ترغیب شخص به بیشتر گفتن، از سؤالات باز استفاده کنید. وقتی فرد صحبت خود را تمام کرد ، ممکن است بخواهید او را به ادامه صحبت تشویق کنید. این کار باعث می شود تا آنها بدانند که شما به حرفهای او گوش می دهید و به آنچه آنها می گویند علاقه مندید. همچنین این یک راه عالی برای ادامه مکالمه است.

سعی کنید چیزی شبیه به این را بگویید ، “بعد از آن چه اتفاقی افتاد؟” یا “چگونه بقیه روز را پشت سر گذراندید؟

بگذارید فرد بداند که آیا شما در این لحظه قادر به گوش دادن حرفهایش هستید یا نه؟ توجه به نیازها و احساسات خودتان مهمتر از یک شنونده خوب بودن است. اگر احساس استرس، ناراحتی یا پریشانی می کنید، بهتر است که اجازه دهید تا فرد بداند به جای اینکه خود را مجبور به شنیدن این سخنان کنید. به عنوان مثال می توانید چیزی شبیه این را بگویید: “من می دانم که این قضیه خیلی مهم است و نمی خواهم آن را از دست بدهم، می توانیم امروز، زمانی دیگر را به صحبت کردن اختصاص دهیم؟ چون جلسه ام دیر میشود.”

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.