تغییر رفتار فرزندان بدون تنبیه: والدین محترم چگونه می توانند رفتار فرزندان خود را بدون تنبیه و مجازات آن ها تغییر دهند؟ آموزش راهکارهای جایگزین تنبیه در تربیت فرزندان (پارت دوم)

تغییر رفتار فرزندان بدون تنبیه: والدین محترم چگونه می توانند رفتار فرزندان خود را بدون تنبیه و مجازات آن ها تغییر دهند؟ آموزش راهکارهای جایگزین تنبیه در تربیت فرزندان

تغییر رفتار فرزندان بدون تنبیه تغییر رفتار فرزندان بدون تنبیه: ارتباط و شفقت کلیدهای بهبود رفتار هستند. ۶٫ به بچه ها تعمیر را آموزش دهید. با این درس اولیه شروع کنید که همه ما با برداشتن حوله های کاغذی و کمک به فرزندتان بدون سرزنش و بدون شرم، آشفتگی های خود را پاک می کنیم. […]


تغییر رفتار فرزندان بدون تنبیه

تغییر رفتار فرزندان بدون تنبیه: ارتباط و شفقت کلیدهای بهبود رفتار هستند.

۶٫ به بچه ها تعمیر را آموزش دهید.

با این درس اولیه شروع کنید که همه ما با برداشتن حوله های کاغذی و کمک به فرزندتان بدون سرزنش و بدون شرم، آشفتگی های خود را پاک می کنیم. همانطور که او کمی بزرگتر می شود، به او پیشنهاد دهید که وقتی آرام شد، بتواند راهی برای جبران خواهرش بعد از دعوا پیدا کند: آیا او دوست دارد در آغوش بگیرد؟ یک نقاشی؟ برای انجام یک بازی؟ در برابر شرمساری مقاومت کنید و مدل را تعمیر کنید و عذرخواهی کنید. خواهید دید که او راه شما را دنبال می کند.

۷٫ به یاد داشته باشید که تمام «رفتارهای نادرست» بیانی است، هرچند نادرست، از یک نیاز مشروع.

او دلیلی دارد، حتی اگر به نظر شما دلیل خوبی نیست. رفتار او وحشتناک است؟ او باید از درون احساس وحشتناکی کند. آیا او به خواب بیشتر، ارتباط بیشتر با شما، استراحت بیشتر، فرصت بیشتری برای گریه کردن و رها کردن احساسات ناراحت کننده ای که همه ما ذخیره می کنیم نیاز دارد؟ نیاز اساسی را برطرف کنید و بدرفتاری را از بین ببرید.

۸٫ بله بگویید.

اگر از بچه‌ها با قلبی پرمهر درخواست کنیم، تقریباً هر کاری را که ما بخواهیم انجام می‌دهند. راهی برای گفتن بله به جای نه پیدا کنید حتی زمانی که حد خود را تعیین می کنید.

“بله، زمان تمیز کردن است، و بله، من به شما کمک خواهم کرد و بله، می توانیم برج شما را رها کنیم و بله، می توانید در مورد آن غر بزنید و بله، اگر عجله کنیم، می توانیم یک داستان اضافی بخوانیم و بله می توانیم این را سرگرم کننده کنیم و بله من تو را می‌پرستم و بله، چگونه اینقدر خوش شانس بودم که پدر و مادرت بودم؟ بله!”

فرزند شما با روحیه سخاوتمندی که با روح شما مطابقت دارد پاسخ خواهد داد.

۹٫ هر روز دوباره وصل شوید.

به یاد داشته باشید که هر تعامل فرصتی برای اتصال یا قطع ارتباط است. و روزی یک بار گوشی را خاموش کنید، کامپیوتر را ببندید و به فرزندتان بگویید:

“باشه، من تا ۲۰ دقیقه دیگه مال تو هستم. چیکار کنیم؟”

از او پیروی کنید دنیا برای بچه ها پر از تحقیر است، پس برای این ۲۰ دقیقه فقط یک آدم بی کفایت باشید و بگذارید او برنده شود. قهقهه زدن ترس و اضطراب فروخورده را از بین می برد، پس حتما بازی کنید، بخندید، احمق باشید. دعوای بالشی داشته باشید. کشتی گرفتن. بغل کردن. به او اجازه دهید آنچه در ذهنش است را به شما بگوید، بگذارید غر بزند یا گریه کند. فقط تمام این احساسات را بپذیر. ۱۰۰% حضور داشته باشید. احساس لذت در کودک شما ممکن است مهمترین عامل در رشد او باشد. و همکاری او.

۱۰٫ به یاد داشته باشید که ارتباط و شفقت رازهایی هستند که به کودکان کمک می کنند بخواهند از شما پیروی کنند.

ما فقط زمانی روی فرزندمان تأثیر می گذاریم که او با ما ارتباط برقرار کند. او تنها زمانی احساس ارتباط می کند که احساس کند درک شده است و ما به جای قضاوت با شفقت و پذیرش پاسخ می دهیم.

اما شفقت فقط برای فرزند شما نیست. از خودت شروع کن اگر نسبت به خود احساس بدی دارید، نمی‌توانید پدر و مادری مهربان باشید، حتی اگر فرزندتان نسبت به خودش احساس بدی داشته باشد، «درست» رفتار کند.

وقتی همه چیز شکست خورد، خودتان را بزرگ در آغوش بگیرید. سپس فرزندتان را بزرگ در آغوش بگیرید، و سعی کنید «دوباره» را انجام دهید. ارتباط و شفقت هر رابطه ای را متحول می کند.

باور نمی کنی؟ سعی کنید در این هفته ارتباط و شفقت را در اولویت قرار دهید و ببینید چه نوع معجزه ای می توانید انجام دهید.

*مطالعه‌ای که توسط مؤسسه ملی بهداشت روانانجام شد به این نتیجه رسید که وقفه‌ها در جلب همکاری کودکان نوپا مؤثر است، اما فقط به‌طور موقت. کودکان بیشتر از کودکانی که با تایم اوت تنبیه نشده بودند، رفتار نادرست داشتند، حتی زمانی که مادرانشان وقت گذاشتند تا بعد از آن با آنها صحبت کنند. مایکل چپمن و کارولین زان-وکسلر، نویسندگان این مطالعه، به این نتیجه رسیدند که کودکان با بدرفتاری بیشتر، نسبت به “کناره گیری از عشق” درک شده واکنش نشان می دهند. این با مطالعات انجام شده در مورد کناره گیری از عشق به عنوان یک تکنیک تنبیه مطابقت دارد، که نشان می دهد کودکانی که در معرض آن قرار می گیرند، رفتار نادرست، سلامت عاطفی بدتر و اخلاق کمتر توسعه یافته نشان می دهند. این نتایج تعجب آور نیست، با توجه به اینکه کودکان چقدر نیاز دارند تا با ما ارتباط برقرار کنند تا احساس امنیت کنند و چقدر احتمال دارد که وقتی احساس امنیت نمی کنند عمل کنند.