درمان برای افسردگی من چگونه ممکن است ؟

درمان برای افسردگی من چگونه ممکن است ؟ چگونه بفهمم کدام درمان برای افسردگی من بهترین است؟در میان متخصصان اتفاق نظر گسترده ای وجود دارد که افسردگی خفیف به روان درمانی مانند درمان شناختی و رفتاری (CBT) بدون دارو پاسخ می دهد. افسردگی شدیدتر به بهترین وجه به ترکیبی از داروها و روان درمانی پاسخ […]


درمان برای افسردگی من چگونه ممکن است ؟ چگونه بفهمم کدام درمان برای افسردگی من بهترین است؟در میان متخصصان اتفاق نظر گسترده ای وجود دارد که افسردگی خفیف به روان درمانی مانند درمان شناختی و رفتاری (CBT) بدون دارو پاسخ می دهد.

افسردگی شدیدتر به بهترین وجه به ترکیبی از داروها و روان درمانی پاسخ می دهد. داروهای ضدافسردگی در برابر افسردگی که ماهیت متوسط ​​تا شدید و مزمن دارند، مؤثرترند.

روانپزشکان بالینی که در درمان افسردگی بسیار باتجربه هستند، درک کلی دارند که کدام علائم و کدام دسته از علائم ممکن است به کدام داروهای ضد افسردگی پاسخ دهند.

با این حال، بیشتر اوقات، آزمایش یک یا چند عامل برای یافتن مؤثرترین یا ترکیبی از داروها و مؤثرترین دوز با کمترین یا قابل تحمل ترین عوارض جانبی نیاز است.

گاهی اوقات عوارض جانبی – حالت تهوع، افزایش وزن، بی قراری، بی خوابی، از دست دادن میل جنسی، مشکل در رسیدن به ارگاسم – عوامل تعیین کننده در ادامه درمان دارویی هستند.

درمان زمانی موفقیت آمیز است که بهبودی کامل علائم وجود داشته باشد و بیماران احساس کنند که می توانند به همان خوبی یا بهتر از قبل از بیماری عمل کنند.

آیا اسکن مغز در تعیین درمان مفید است؟

اسکن مغز در تحقیقات برای شناسایی مناطق مغزی که کلید پردازش محرک های عاطفی و مدارهای ارتباط عصبی تغییر یافته در افسردگی هستند بسیار مفید بوده است. این اطلاعات توسعه و استفاده از انواع مختلف دستگاه‌های تعدیل کننده عصبی را به عنوان درمان هدایت کرده است.

همچنین به محققان کمک کرده تا نحوه عملکرد و اثربخشی داروها را در توسعه ارزیابی کنند. همچنین در مطالعات اثربخشی روان درمانی، برای ارزیابی عملکرد مغز قبل و بعد از درمان استفاده می شود.

اما تصویربرداری عصبی در درجه اول یک ابزار تشخیصی و تحقیقاتی و در عین حال پرهزینه است. و در حالی که به شناسایی مدارهای عصبی درگیر در خوشه های مشخصی از علائم افسردگی کمک می کند، چنین استفاده ای برای اهداف تحقیقاتی بسیار مفید است، به طور کلی، اسکن هنوز ویژگی یا ابزار کافی برای شخصی سازی درمان ارائه نمی دهد.

آیا کارهایی وجود دارد که بتوانم به تنهایی برای از بین بردن افسردگی انجام دهم؟تغییرات سبک زندگی می تواند در دستیابی به تسکین افسردگی بسیار مهم باشد. اصلی ترین عادات سالمی که باید تقویت شود، پرداختن به خواب آشفته است، زیرا خواب برای داشتن احساس خوب بسیار ضروری است و بر هر سیستم بدن و مغز تأثیر می گذارد. ایجاد یک برنامه خواب منظم ضروری است، اگرچه اختلال خواب ممکن است یکی از آخرین علائم افسردگی باشد که به طور کامل برطرف می شود.

الگوهای خواب ثابت به خودی خود تأثیر مثبتی بر متابولیسم بدن دارد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را که با افسردگی مرتبط است کاهش می دهد. به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض تجارب غفلت و سوء استفاده نیز مهم است. فعال سازی رفتاری یک منبع ثابت شده برای تسکین افسردگی است، و در حالی که یک درمانگر می تواند کمک کند، بیماران می توانند به تنهایی آن را عملی کنند.

افسردگی باعث تعطیلی افراد می شود. آنها علاقه خود را به انجام کارها از دست می دهند و دنیای آنها منقبض می شود و آنها را از منابع مورد نیاز تحریک و لذت محروم می کند. بنابراین، انجام کارها – حتی زمانی که خلاف غرایز باشد – در سطوح مختلف مزایایی به همراه دارد.

برای مثال، حفظ تماس اجتماعی منبع اصلی تسکین است. از نظر فیزیولوژیکی، با تعدیل واکنش استرس، عمل می کند و با ایجاد منبع لذت، با تیرگی افسردگی مقابله می کند.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.