مرزهای ازدواج سالم

  مرزهای ازدواج سالم :  در حالی که ممکن است به نظر برسد که نباید هیچ محدودیتی با همسرتان داشته باشید (آنها فردی هستند که انتخاب کرده اید بقیه عمر خود را با او بگذرانید!)، مهم است که در ازدواج خود مرزهای سالمی تعیین کنید تا هر دوی شما در دراز مدت احساس شادی و احترام […]


  مرزهای ازدواج سالم :  در حالی که ممکن است به نظر برسد که نباید هیچ محدودیتی با همسرتان داشته باشید (آنها فردی هستند که انتخاب کرده اید بقیه عمر خود را با او بگذرانید!)، مهم است که در ازدواج خود مرزهای سالمی تعیین کنید تا هر دوی شما در دراز مدت احساس شادی و احترام داشته باشید. اما چه نوع مرزهایی در ازدواج مهم هستند؟ و در واقع چگونه آنها را در رابطه زناشویی خود هماهنگ می کنید؟ به خواندن این مقاله ادامه دهید تا در مورد اینکه چه مرزهایی هستند، چگونه آنها را تعیین کنید و چه نوع مرزهایی در هر ازدواجی مهم هستند، بیشتر بدانید.

 

تعیین زمانی برای خلوت کردن با خود

با اختصاص دادن زمان و مکان کامل خود به همسرتان ممکن است باعث شود حس استقلال شخصیتی خود را از دست بدهید، بنابراین مهم است که به آنچه هستید وفادار بمانید. یکی دیگر از مرزهای مشابه می تواند این باشد که از همسرتان بپرسید که آیا او نیز می خواهد زمانی را در روز را به خود کاملا اختصاص دهد. ممکن است برای ۳۰ دقیقه هر روز مرزی برای تنهایی تعیین کنید تا بتوانید روی یکی از سرگرمی های خود تمرکز کنید.

 

ارتباط

ارتباط شفاف و توام با آرامش واقعاً می تواند به تقویت ازدواج شما کمک کند، بنابراین در مورد نحوه مدیریت ارتباط و بحث های خود صحبت کنید. در این جهت به برنامه ریزی بپردازید و اینکه چگونه با یکدیگر صحبت کنید تا بتوانید با احترام با هم در مورد مسائل کنار بیایید و به یک راه حل واحد دست یابید. این مرز می تواند شرایط روحی هر دو طرف را در زمان بحثها مشخص کنید اینکه آیا همسرتان برای یک بحث جدی آماده است در این صورت می توانید مطمئن شوید که روحیه خوبی دارد یا خیر. برای مثال می توانید این قانون را تعیین کنید که در صورت بالا گرفتن بحث و تنش، قبل از ادامه بحث، یک ساعت به خود زمان بدهید تا آرام شوید و سپس با آرامش بحث را ادامه بدهید.

 

حسادت و غبطه

اگر شما یا شریک زندگی تان موفق تر از طرف مقابل باشید، می تواند منجر به برخی احساسات حسادت شود. با احساسات خود روراست و صادق باشید تا بتوانید روی یک راه حل کار کنید. به عنوان مثال، مرز شما ممکن است این باشد که وقتی شروع به حسادت می کنید، به جای اینکه احساسات خود را به همسرتان منتقل کنید، شروع به کار روی چیزی سازنده کنید. این کار باعث می شود تا شما نیز احساس بهتری پیدا کنید.

 

حمایت و مرزهای ازدواج

وقتی همسرتان در شرایط سختی قرار می گیرد، ممکن است مایل باشید که مشکلات او را خودتان حل کنید. با این حال، ممکن است از یک مرز فراتر روید و باعث ناراحتی او به دلیل اینکه همسرتان احساس می کند در حال تلاش برای در دست گرفتن کنترل او هستید، شوید. بهتر است اگر همسرتان و والدینش مشکلی دارند، به آنها اجازه دهید خودشان آن مشکل را حل کنند.

 

همسر و خانواده

اکنون که یک زوج متاهل هستید، احتمالاً فضایی برای ارتباط با خانواده خود می خواهید. با همسرتان در مورد اینکه چقدر می خواهید خانواده خود را ببینید یا چقدر می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید صحبت کنید. شما ممکن است از همسرتان بخواهید که قبل از اینکه به دیدن والدینش برود به شما اطلاع دهد. بهتر است برنامه ریزی داشته باشید و تصمیم بگیرید که تعطیلات خاصی را با خانواده خود و سایر تعطیلات را با خانواده همسر خود بگذرانید.

به اشتراک گذاری جزئیات رابطه

در حالی که شما مایل هستید که در مورد تمام جزئیات رابطه خود با دوستانتان صحبت کنید، ممکن است باعث شود همسرتان احساس ناراحتی کند. جنبه‌هایی از رابطه‌تان را که می توانید در موردش با دیگران صحبت کنید و اطلاعاتی را که می‌خواهید بین خود و شریک زندگی‌تان محرمانه باقی بماند را فهرست کنید. شما می توانید مرزی تعیین کنید که بر طبق آن در مورد زندگی جنیستان با هیچ کس جز شریک جنسی تان صحبت نکنید. یکی از محدودیت های شما می تواند این باشد که در مورد مسائل مربوط به رابطه پست آنلاین به اشتراک نگذارید. اگر در رابطه خود مشکلی دارید، ابتدا به همسرتان بگویید به جای اینکه پشت سر او صحبت کنید.

 

مرزهای ازدواج سالم و خیانت( عدم پایبندی به طرف مقابل)

برخی افراد ممکن است فکر کنند خیانت فقط به معنای داشتن رابطه نامشروع است، اما ممکن است همسر شما تعریف متفاوتی داشته باشد. در مورد نحوه ارتباط و تعامل با افراد خارج از رابطه خود و اینکه چه چیزی می تواند برای او حمل بر عدم پایبندی شما به رابطه تان با شریک زندگیتان باشد صحبت کنید. ممکن است از همسرتان بخواهید که زمانی که با یک نفر وقت می گذراند به شما اطلاع دهد یا مرزی تعیین کنید که باید به همسرتان بگویید چرا و چه زمانی با یک همکار یا دوست جدید از جنس مخالف صحبت می کنید.

آزار جسمی

شما نباید هیچ نوع رابطه توهین آمیزی را تحمل کنید، به خصوص اگر این آزارها از جانب شریک زندگی تان نسبت به شما فیزیکی باشد. به شریک زندگی خود بگویید که اگر نشانه‌هایی از آزار فیزیکی وجود داشته باشد، رابطه تان را با او پایان می دهید.

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.