مهارت های اساسی گوش دادن

  مهارت های اساسی گوش دادن در هنگام گوش دادن، هر چیزی که باعث حواس پرتی میشود را کنار بگذارید. گوش کردن به حرف دیگران نیازمند تمرکز است و این تمرکز کردن زمانیکه شما درحال انجام کار دیگری هستید بسیار مشکل است. قبل از اینکه شخص شروع به صحبت کند برای لحظه ای هر آنچه […]


 

مهارت های اساسی گوش دادن در هنگام گوش دادن، هر چیزی که باعث حواس پرتی میشود را کنار بگذارید. گوش کردن به حرف دیگران نیازمند تمرکز است و این تمرکز کردن زمانیکه شما درحال انجام کار دیگری هستید بسیار مشکل است. قبل از اینکه شخص شروع به صحبت کند برای لحظه ای هر آنچه که باعث اخلال در گوش کردنتان می شود را کنار بگذارید. برخی از این راه کارها شامل موارد زیر می شود.

تلفن همراه خود را در حالت سکوت قرار دهید و آن را در جیب یا کیفتان بگذارید.

تلویزیون، کامپیوتر یا هر وسیله الکتریکی دیگر در اتاق را خاموش کنید.

مکانی ساکت برای صحبت کردن انتخاب کنید مانند گوشه ای آرام در یک کافه، دفتر کارتان یا یک نیمکت در پارک.

با شخص رو در رو صحبت کنید و تماس چشمی داشته باشید.

برقراری تماس چشمی راهی آسان برای این است که نشان دهید به حرف کسی گوش می دهیدچه نشسته باشید و چه ایستاده، با فرد چهره به چهره باشید و به چشمش نگاه کنید. با آرامش نگاه کنید، اما از نگاه کردن به اطراف اتاق، بررسی تلفن خود و یا انجام کارهای دیگری که مدام نگاه شما را از آنها دور می کند، خودداری کنید.

بدون اینکه هرگز نگاهتان را از روی فرد بردارید به کسی خیره نشوید، زیرا این به نظر خیلی افراطی و کمی عجیب است.

لبخندبزنید و گاهی سر تکان دهید تا توجه تان نسبت به آنچه گفته میشود را نشان دهید.

حالت خنثی باقی بمانید در حالیکه بر روی صورتتان لبخندی وجود دارد و سر را به نشانه توجه هر چند وقت یکبار تکان دهید، فقط در این مورد اغراق نکنید تا طبیعی جلوه کند.

گفتن کلماتی مانند “بله”، “درسته”، “می دونم” در حین صحبت کردن فرد، نشان می دهد که شما مشتاقانه به حرف طرف مقابلتان گوش می دهید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.