چگونه به شخصی که به ماری جوآنا معتاد است، کمک کنیم؟

اکثر مردم فکر می کنند که مضرترین جنبه مصرف ماری جوانا این ویژگی به القوه آن است که داروی به اصطلاح “دروازه” است- دارویی که منجر به استفاده از داروهای خطرناک تر و اعتیاد آورتر می شود. با این حال ، افزایش تحقیقات نشان داده است که ماری جوانا در واقع می تواند منجر به […]


اکثر مردم فکر می کنند که مضرترین جنبه مصرف ماری جوانا این ویژگی به القوه آن است که داروی به اصطلاح “دروازه” است- دارویی که منجر به استفاده از داروهای خطرناک تر و اعتیاد آورتر می شود. با این حال ، افزایش تحقیقات نشان داده است که ماری جوانا در واقع می تواند منجر به وابستگی شود. افراد معتاد به این دارو می توانند علائم ترک اعتیاد را تجربه کنند زمانی که تلاش می کنند تا مصرف آن را متوقف کنند، آنها افت در کار یا تحصیل را تجربه می کنند و روابط بین فردی شان به خاطر این عادت مختل می شود. اگر شما فردی را می شناسید که در حال استفاده از این مواد است، می توانید به او کمک کنید تا بفهمد چگونه اعتیاد خود را تشخیص دهد و چطور بر این مشکل فائق آید.

با فرد در مورد اعتیادش صحبت کنید. شما همانند دیگر آشنایان و خانواده اش با او در مورد نگرانی تان به شیوه ای حمایتگرایانه و بدون قضاوت، صحبت کنید. یادآوری اینکه در گذشته چگونه بوده است به فرد کمک کنید تا تغییراتی را که این ماده در زندگی‌اش ایجاد کرده است را، ببیند.

از رویکردهایی که احتمالاً باعث درگیری اضافی می شوند ، خودداری کنید. تلاش برای مجازات شخص ، موعظه یا مدیریت کردن شخص برای ترک (مانند احساس گناه) فقط منجر به درگیری بیشتر خواهد شد. در این صورت شخص ممکن است حتی تصمیم بگیرید که مقابله کند و تلاش خود را از دریافت کمک از جانب دیگران متوقف سازد.

تشخیص دهید که آیا فرد برای ترک کردن، آماده است. به طور متوسط ، افرادی که به دنبال درمان اعتیاد به ماری جوانا هستند ، بزرگسالانی هستند که ده سال یا بیشتر از این ماده استفاده کرده اند و شش بار یا بیشتر سعی کرده اند ترک کنند. مهمترین چیز این است که شخص بخواهد ترک کند. شما نمی توانید هر روز بیست و چهار ساعته کسی را رصد کنید، بنابراین باید بتوانید به خواست  خود فرد متوقف شود و در نهایت در یافتن درمانی که فرد به آن پاسخ می دهد، او را یاری کنید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.