میل جنسی و بیماری های عصبی

میل جنسی و بیماری های عصبی : مطالعاتی درباره میل جنسی افرادی که به حد افراط انحراف نرسیده باشند و تا حدودی حالت طبیعیشان مشاهده گردد از یک راه ممکن است و از این راه است که میتوان با اطمینان و اتکا به صحت علمی آن اقدام نمود. به هر حال از برای راه یافتن […]


میل جنسی و بیماری های عصبی : مطالعاتی درباره میل جنسی افرادی که به حد افراط انحراف نرسیده باشند و تا حدودی حالت طبیعیشان مشاهده گردد از یک راه ممکن است و از این راه است که میتوان با اطمینان و اتکا به صحت علمی آن اقدام نمود. به هر حال از برای راه یافتن از راه درستی به مسایل مربوط به زندگی اشخاص عصبی ، یعنی مبتلایان به هیستری و وسوسه که به اشتباه نوراس ته نی نا میده شده است تنها یک راه اطمینان وجود دارد و آن مطالعاتی است که به وسیله روانکاوی که من و بروئر مشترکا به عمل اوردیم.

در اینجا نا گزیر از انم تا ان چه را که در نوشته های گوناگونم متذکر شده ام در اینجا نیز به اختصار و کوتلاهی یاد اور شوم این تذکر حاکی از ان است که تا حد و اندازه یی که تجارب و ازمایش های من نشان داده حالات عصبی وابسته به نیرو های عامل میل جنسی می باشد. البته منظورم آن نیست که میل جنسی کوکی از برای پیدایی نشانه های مرضی می باشد، بلکه بر آن عقیده ام که در حالات عصبی نیروی جنسی یگانه منبع مهم نیرو و تحریک کننده ی اساسی محسوب میگردد.

زندگی و تظاهرات جنسی افراد عصبی به گونه یی تحکم امیز در خلال این تظاهرات جلوه گری می یابد و به طوری که در گذشته گفته ام عبارت است از فعالیت های جنسی بیمار . اما مصداق کلی و تعیین این مطلب را در گروه مردم عصبی که در طی نیم قرن اخیر به تدریج زیاد تر شده اند از روی مطالعه و کاوش به دست اورده ام .

گذشته از حالات گروهی ، شکل منفرد در این عوارض را نیز در نوشته های دیگرم مفصلا شرح داده ام و در جاهای دیگر نیز مقتضا از ان ها گفت و گو خواهم نمود .

اما حالت هیستریک از نقطه نظر پسیکانالیز چگونه تحلیل میشود؟

در روان کاوی تظاهرات هیستریک عبارت اند از یک سلسله عوامل روحی که در اثر ارضا نا شدن پاره یی از امیال به وجود آمده اند در فعل و انفعال این رویدادعامل دیگری به نام ترس یا فشار دخالت دارد و فشار عبارت است از هر وضعی که فرد را  در برابر امیال وادار به تمکین می شوندو در اثر گرد امدن دارای نیرویی شدید میگردند.

روان کاوی با علم به چنین اموری ، ان را به وسیله درمان تخفیف داده و به تدریج از میان میبرد . به طور کلی این امیال و تمنیات که یکان یکان بیرون از حیطه خود اگاه زندانی شده اند ، بر اثر تمرکز بسیار و هیجان طغیان کرده و میکوشند تا از زندان یا قلمرو و نا اگاه به خارج نفوذ یابند. در مورد هیستری امیال زندانی شده و بندی از برای رسیدن به مقصود و ازاد شدن به تظاهرات جسمی تبدیل می یابند. و اختلالاتی در کار اعضا پدید می اورند .

اما هر گاه با روش هایی خاص و ویزه بتوان این عوامل غیر مشعور و گنگ را به صورت افکاری اگاهانه در اورد و شکل اصلی شان را بازشناخت انگاه است که همین عوامل مبهم و در هم پیچیده شکل اصلی خود را باز یافته و اگاهی های درستی از ان ها فر دست می اید.

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.