راهکارهایی برای غلبه بر ترس

راهکارهایی برای غلبه بر ترس : دلقک ها، عنکبوت ها، ارتفاعات، سوزن دندانپزشکان، پرواز. اینها همه چه ارتباطی با هم دارند؟ این عوامل برخی از رایج ترین هراس های ما هستند. هراس در حقیقت نوعی اختلال اضطراب است که با ترس بیش از حد یا غیر منطقی از وضعیت یا شیء خاص مشخص می شود. در حالی که فوبیای شدید باید با روش های درمانی حرفه ای و یا دارو درمانی، بهبود یابد اما شما می توانید بر اکثر فوبیاهای خفیف تا متوسط غلبه کرده و اضطراب ناشی از یک فوبی را به تنهایی کاهش دهید.

  • ترس خود را مشخص کنید. واقعاً به آنچه می ترسید فکر کنید. به عنوان مثال، اگر شما از مراجعه به دندانپزشک متنفر باشید، ممکن است دلیلش استفاده از سوزنهایی باشد که از آنها واقعاً وحشت دارید. در این حالت، شما بر ترس خود از سوزن متمرکز شده اید، نه دندانپزشک.

اگر در مشخص کردن هراس خود مشکلی دارید ، لیستی از مواردی که باعث ترساندن شما می شود بنویسید. ممکن است شما بتوانید ترس واقعی را از عوامل دیگر جدا کنید.

  • اهداف خود را یادداشت کنید. اهدافی ملموس و قابل دستیابی را تعیین کنید. همچنین در نظر گرفتن فواید حاصل از این اهداف ، در طول درمان نیز مفید خواهد بود. اهداف مختلفی را در سطوح مختلف بنویسید. دستیابی به دستاوردهای کوچک به شما کمک می کند تا به سمت اهداف سخت تر حرکت کنید.

عمل نوشتن اهداف شما در واقع می تواند به شما در موفقیت کمک کند. به احتمال زیاد به جای اهداف مبهم ، اهداف مفصل و قابل دستیابی را می نویسید. همچنین شما بیشتر متعهد به پیگری انجام آنها خواهید بود.

  • یک استراتژی مقابله ای ایجاد کنید. فرض بر این است که با هیچ مانعی روبرو نخواهید شد. درعوض، تصور کنید که چگونه می خواهید در مقابل آنچه شما را می ترساند واکنش نشان دهید. در هنگام ترس، شما می توانید چیز دیگری را در ذهن خود تجسم کنید، یا اینکه با انجام فعالیتی، ذهن خود را از موضوع هراس آور منحرف کنید.

درک کنید که استراتژی مقابله ای شما باید هنگام مواجه و رسیدن به اهداف تغییر کند. در حالی که در ابتدا ممکن است با منحرف کردن حواس خود، کنار بیایید، نهایتا می توانید برای مدت زمان کمی با هراس خود روبرو شوید.

راهکارهایی برای غلبه بر ترس : دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا