چگونه به عنوان یک فرد اوتیسم، خود را بپذیریم

چگونه به عنوان یک فرد اوتیسم، خود را بپذیریم ؟به خاطر داشته باشید که این تفاوتها، خوب است. اگر یک انسان دقیقا شبیه به شخص دیگری باشد، جهان محیطی کسل کننده بود. تفاوتهای شما بخشی از چیزی است که موجب میشود شما فردی منحصر به فرد باشید و نیازی نیست که خودتان را سانسور کنید […]


چگونه به عنوان یک فرد اوتیسم، خود را بپذیریم ؟به خاطر داشته باشید که این تفاوتها، خوب است.

اگر یک انسان دقیقا شبیه به شخص دیگری باشد، جهان محیطی کسل کننده بود. تفاوتهای شما بخشی از چیزی است که موجب میشود شما فردی منحصر به فرد باشید و نیازی نیست که خودتان را سانسور کنید یا تلاش کنید تا نرمال به نظر برسید. این کاملا طبیعی است که در جامعه غیر فعال باشید و یا غیر فعال به نظر برسید.

درباره قدرتهایی که مربوط به طیف اوتیسم است، مطالعه کنید.

اوتیسم یک بیماری عصبی پیچیده است که همراه با ویژگی های آن، نعمتهای مختلفی به همراه دارد. شما ممکن است که همه یا بخشی از موارد زیر را تجربه کنید:

اشتیاق شدید به کارهای مورد علاقه: این می تواند منجر به یک تخصص فوق العاده در حرفه شخصی شود.

مفید بودن: به طور کلی افراد اوتیستیک احساس مسئولیت اجتماعی بالایی دارند یا تمایل به حل مشکلات و کمک به دیگران در آنها وجود دارد.

دقت: غالباً دیده شده است که افراد مبتلا به اوتیسم به تمرکز بر قسمتهای بزرگ، بر روی بخش های کوچک متمرکز می شوند. این امر موجب می شود تا  آنها به جزئیات بیشتر توجه کنند، به گونه ای یک فرد نرمال ممکن است از تمرکز کردن بر این جزئیات عصبی شود.

هوش تصویری: افراد مبتلا به اوتیسم در تست های هوش بصری و غیر کلامی امتیاز بالاتری داشته اند.

صداقت: افراد مبتلا به اوتیسم تمایل دارند که آنچه می گویند دارای معنا باشد و بدون اینکه در پیچیدگی های اجتماعی قرار گیرند از “ندای عقل” خود در عمل بهره گیرند. صداقت شما می تواند باعث طراوت دیگران شود.

خلاقیت و چشم انداز منحصر به فرد: افراد اوتیستیک می توانند به روشهای غیرمعمول یاد بگیرند.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.