ارائه ۵ راهکار مشاوره ای جهت غلبه بر سندرم دختر خوب و شروع قوی تر شدن از نظر روانی

  سندرم دختر خوب چیست و چگونه می توان بر آن غلبه کرد؟ غلبه بر سندرم دختر خوب: من به عنوان دختری تحصیل کرده، مودب و محترم بزرگ شدم. شاید شما هم بوده اید. به من یاد دادند که به دیگران و بهزیستی آنها فکر کنم. من آگاهانه تلاش کردم تا با دیگران طوری رفتار […]


 

سندرم دختر خوب چیست و چگونه می توان بر آن غلبه کرد؟

غلبه بر سندرم دختر خوب: من به عنوان دختری تحصیل کرده، مودب و محترم بزرگ شدم. شاید شما هم بوده اید. به من یاد دادند که به دیگران و بهزیستی آنها فکر کنم. من آگاهانه تلاش کردم تا با دیگران طوری رفتار کنم که دوست دارم با من رفتار شود. خلاصه همیشه سعی می کردم دختر خوبی باشم.

ساده لوحانه فکر می‌کردم این روشی است که همه بزرگ شده‌اند. تصور می‌کردم همه برای رفتار خوب با یکدیگر تلاش می‌کنند. فکر می کردم همه ما در دنیایی زندگی می کنیم که به همدیگر و انتخاب های هم احترام می گذاریم. فکر می‌کردم با ملاحظه بودن نسبت به دیگران به این معنی است که دیگران نیز به همان اندازه نسبت به من با ملاحظه رفتار خواهند کرد. معلوم شد اشتباه کردم

مطمئناً من با هزاران روح زیبا روبرو شده ام. من با افراد دوست داشتنی و محترم ارتباط زیادی برقرار کرده ام. در این گروه از مردم است که من نزدیک ترین دوستانم، الهام بخش ترین مربیانم و فوق العاده ترین مشتریانم را پیدا کرده ام.

از سوی دیگر، افراد زیادی بوده اند که مودب بودن من را فرصتی برای آزمایش مرزهایم می دانستند. خیلی ها بوده اند که مهربان بودن من را نشانه ای برای زیر پا گذاشتن تمام وجودم می دانستند. ظاهراً وقتی به عنوان یک دختر خوب دیده می‌شوید، مردم فکر می‌کنند که می‌توانند از هر چیزی فرار کنند، زیرا می‌دانند که شما بدون توجه به آنچه در صورتتان پرتاب می‌شود مانند یک بزرگسال بالغ و محترم رفتار خواهید کرد.

بدتر از همه این بود که بیشتر و بیشتر درگیر نقش شدم. من خیلی سعی کردم همه اطرافیانم را راضی نگه دارم. من با افراد تماس گرفتم تا مطمئن شوم که آنها با انتخاب های زندگی که انجام می دادم خوب هستند. من به کارهایی که هرگز رویای انجام آنها را به تنهایی نمی بینم بله گفتم. من یک کمال گرا و وسواسی شدم، مخصوصاً وقتی صحبت از نحوه ارائه خودم و کارهایی بود که انجام دادم. از همه بهتر، تظاهر کردم که از همه اینها لذت می برم و این کار را با لبخندی بر لب انجام دادم. گاهی آنقدر در آن غوطه ور بودم که به اشتباه باور می کردم که دارم. به یکباره وحشتناک و خسته کننده بود.

خبر خوب – یا بد، اگر از زاویه دیگری به آن نگاه کنید – این است که من فقط این را تصور نمی کنم. مطالعه‌ای توسط دانشگاه استنفورد گزارش داد که مطلوب‌ترین صفت‌ها برای توصیف زنان، دلسوز، خونگرم، شاد، نرم‌گفتار و وفادار هستند که همه ویژگی‌های یک دختر خوب است. از سوی دیگر، هنگامی که از همان شرکت کنندگان خواسته شد صفت های مطلوب برای مردان را فهرست کنند، آنها مستقل، قاطع، مسلط و قاطع را فهرست کردند. ظاهراً خانمها وقتی نرم هستند و آقایان وقتی قوی هستند مطلوبترند.

تحقیقات نشان می دهد که این سوگیری جنسیتی در اوایل دوران کودکی شروع می شود. دختران از نظر عاطفی بالغ‌تر هستند و رفتار بهتری دارند، و از این رو از راهنمایی‌های «لطفا خوب باش» والدین خود از سنین پایین‌تر استفاده می‌کنند. این به آموزش ادامه می‌دهد، جایی که زنان بر تعالی تحصیلی تمرکز می‌کنند. سپس این امر در محیط کار به افراد خوشایند تبدیل می شود، زیرا آنها سعی می کنند کامل باشند و از دریافت بازخورد منفی اجتناب کنند

وقت آن است که این کار را متوقف کنید. وقت آن است که از دختر خوب بودن دست بردارید و یک دختر قوی باشید. در اینجا چند نکته وجود دارد که چگونه:

۱٫ آنچه را که می خواهید و سزاوار آن هستید بخواهید.

مطالعه ای توسط هاروارد بیزینس ریویو نشان داد که تنها ۷ درصد از زنان فارغ التحصیل MBA سعی کردند حقوق خود را با کارفرمایان جدید خود مذاکره کنند. مردها چطور؟ ۵۷ درصد آنها مذاکره کردند. این دلیلی است که در پودینگ وجود دارد که اگر آن را نخواهید به آنچه می خواهید و سزاوار آن هستید نمی رسید. آیا می خواهید در محل کار پروژه جدیدی را انجام دهید؟ آن را بخواهید. افزایش حقوق می خواهید یا پاداش؟ آن را برای رئیس خود توجیه کنید. درمان بهتری از دوست بی ملاحظه خود می خواهید؟ به آنها بگو.

۲٫ نه بگویید.

مردم همیشه درخواست کمک خواهند کرد. احتمالاً شما نیز مانند من. مگر اینکه خسته باشی پاک شد. و سوخته شما نمی توانید به همه چیز بله بگویید و نمی توانید به همه کمک کنید. شما باید خود، سلامتی و رفاه خود را در اولویت قرار دهید. اگر این کار را نکنید، چیزی از شما باقی نمی ماند و آن وقت نمی توانید به هیچ کس کمک کنید.

۳٫ صحبت کنید

اگر کسی به شما بی احترامی کرد، آن را نادیده نگیرید. اگر کسی بی ادب است، آن را به او گوشزد کنید. اگر کسی سعی کرد شما را تغییر دهد، به او بگویید که از آنچه هستید راضی هستید. اگر حرف نزنی، کسی صدایت را نخواهد شنید. اگر مرزها را تعیین نکنید، مردم همچنان به آنها فشار می آورند. شجاع باشید، جسور باشید، و پر سر و صدا باشید.

۴٫ در موضع خود بایستید.

هیچ اشکالی ندارد که زندگی خود را بر اساس ارزش های خود انجام دهید. هیچ اشکالی ندارد که انتخاب های زندگی را که برای شما مناسب است انجام دهید. تو مشکلی نداری. این را باور کنید – و با آن سربلند باشید. مردم اغلب سعی می کنند بر مسیر زندگی شما تأثیر بگذارند یا در مورد آنچه فکر می کنند باید انجام دهید نظرات روشنی ارائه می دهند، به خصوص اگر دختر خوبی باشید. اجازه نده آنها شما را تحت تأثیر قرار دهند. از نظرات آنها تشکر کنید و به آنها بگویید که تصمیم خود را بر اساس آنچه فکر می کنید و احساس می کنید درست است گرفته اید.

۵٫ با دیگران طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود.

تبدیل شدن از یک دختر خوب به یک دختر قوی به این معنی نیست که شما شروع به بی ادبی کنید. شما به رفتار مودب، با ملاحظه و محترمانه ادامه خواهید داد – اما دیگر این کار را به هزینه خود انجام نخواهید داد.